Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Okei, minulla on asenne'ongelma'

Vierailija
25.05.2020 |

Olen pähkäillyt työllistymisjuttuja ja haluan alkuun sanoa, että olen tietoinen laista ja siitä, että työpaikoilla noudatetaan (ainakin teoriassa) sen pykäliä. Mutta otan aina työssäoppimis- ja työpaikoissa asiat henkilökohtaisesti.

Vihaan tylsiä ja aivottomia töitä, jos joudun tekemään niitä tuntitolkulla, viikkotolkulla... Halveksin ihmisiä, joille joku p*skaduunarihomma on elämän ja kuoleman kysymys ja työpaikan ilmapiiri on sen mukainen. Haloo, jotkut ovat pilotteja, toiset kirurgeja. Ja sinä olet jossain pikku kyläpuljussasi niin vtun tärkeää ja erinomaista, että sinua täytyy kumarrella ja mielistellä.

Tuossa juuri tein koulutehtävää, jossa käsiteltiin työehtosopimusta ja taukoja ja sen sellaista (no tauot olivat jo tuttu juttu ennestään.)

Kyllä minä ottaisin henkilökohtaisena ilkeilynä, jos taukoja kytätään kellon kanssa, eikä sallita viiden minuutin vessareissua, koska "olet jo pitänyt taukosi."

Kyllä minä otan välillä itseeni myös opinnoissa. Vtuttaa, kun palautan tehtäviä ja joka ikinen kerta tulee jotain valitusta ja käskyä korjata sitä sun tätä. Ja sitten huomaan, ettei minulta edes edellytetä kyseisen tehtävän tekemistä, eli olen tehnyt sen turhaan, kun olisi PALJON niitä pakollisiakin rästissä.

No juu, minulla on työnteon suhteen asenne'ongelma', koska vihaan isoa osaa töistä. Opiskelen liiketaloutta, mutta vihaan kaupan alaa. Se on niin tylsää p*skaa, mutta koulutus on silti yleisesti ottaen hyvä, vaikkei minusta mitään kauppiasta tulekaan.

Olen vakavissani sitä mieltä, että ruokakaupoissa on huono työilmapiiri siksi, että kauppiaat ovat katkeria tylsästä työstään ja matalasta koulutuksesta, purkavat sen alaisiin ja harjoittelijoihin ja he purkavat toisiinsa.

Olen hieman kateellinen ihmisille, jotka suhtautuvat asioihin tosi innokkaasti ja ovat tosi ystävällisiä aina ja kaikkialla. Itse en jaksa, vaikka haluaisin. En haluaisi olla mikään i_diootti, joka ei ymmärrä omia oikeuksiaan, mutta haluaisin pitää töistä ja olla aidosti kiinnostunut.

Mutta kun olen aidosti kiinnostunut vain töistä, joihin tarvitsee älyä ja koulutusta. Matalapalkkahommat ovat ihan täyttä h*lvettiä.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, olet ainoastaan idiootti.

Vierailija
2/23 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään välttelen ruokakaupassa työskentelyä kuin ruttoa. Vihaan sitä, se on puuduttavaa p*skaa. Vaatekaupassa voisi olla jotenkuten kivaa, mutta en minä siitäkään nauttisi. Jotain kauppatyötä jaksaisin 2 tuntia päivässä. Ehkä 3 tuntia. Joo tiedän, työvuoron pituus on vähintään 4 tuntia. Mutta sekin on jo liikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tuolla asenteella et tule pärjäämään niissä älyä vaativissa hommissa. Ei se kirurgikaan voi syljeskellä asiakkaansa päälle jos asiakas sattuu olemaan duunari vaan pitää kohdata ihminen ihmisenä ja selittää asiat niin että kaikki ymmärtää.

Vierailija
4/23 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä suurin ongelma on se, kun jotkut pitävät TÄYSIN tavallista työtään jotenkin huippumegatärkeänä. Joo, ruokakauppa on välttämättömyys, mutta kuten sanottua, jotkut ovat kirurgeja, jotkut lentäjiä. Ja sitten on joku k-marketin kauppias, joka vttuilee alaisilleen, kun RIVIT EIVÄT OLE SUORASSA ja PÄIVÄYKSET OVAT SEKAISIN.

Vierailija
5/23 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo tuolla asenteella et tule pärjäämään niissä älyä vaativissa hommissa. Ei se kirurgikaan voi syljeskellä asiakkaansa päälle jos asiakas sattuu olemaan duunari vaan pitää kohdata ihminen ihmisenä ja selittää asiat niin että kaikki ymmärtää.

Ööö, niin, sitten? Et tajunnut ollenkaan lukemaasi. Miksi sitä kirurgia kiinnostaisi, että asiakas on duunari? :DD

Vierailija
6/23 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatan olla valtavirtaa vastaan minäkin, mutta en kokenut kirjoitustasi asenneongelmana. Paremminkin terveen kriittisenä ja uudistajana. Organisaattori, joka kykenee erottamaan hyödyttömän työn ja surkean johtamisen.

Voitko jatkaa opintojasi, sillä liiketaloudessa tarvitaan nimenomaan rohkeita uudistajia ja jotka myös pystyvät puuttumaan ongelmakohtiin?  Toki ihmissuhdetaitoja tarvitaan, mutta se taas on niin työpaikkakohtaista ja millaisessa asiakasrajapinnassa joutuu olemaan.

Olen samaa mieltä, että matalapalkkahommissa on omat ongelmansa. Mitä enemmän joukossa laahustaa vain sellaisia, joita kiinnostaa pelkästään saada jostakin rahaa sen vähemmän se tietää älyllistä vuorovaikutusta. Kävin huvikseni kokeilemassa, pitkän työuran päätteeksi, nuoruuteni kesätyötä vastaavia töitä (ja joista silloin pidin), mutta ei siitä tullut mitään. Työn tekeminen on ollut minulle tärkeää ja petyinn, miten passiivisia ihmiset olivat työssään ns duunarihommissa. 

Vierailija
7/23 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ööö, niin, sitten? Et tajunnut ollenkaan lukemaasi. Miksi sitä kirurgia kiinnostaisi, että asiakas on duunari? :DD

No kirurgis ei kiinnostakaan, mutta aspeessä ne näyttä herättävän isoja intohimoja ja hän halveksii duunareita (omien sanojensa mukaan). Esimerkiksi tämän aapeen ja kirurgien välisen eron takia aspee ei sopisi kirurgiksi.

Vierailija
8/23 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointti on se, että ymmärrän ihan täysin, jos lentäjä raivoaa virheistä. Siinä on oikeasti ihmishenget kyseessä (tosin raivoava lentäjä olisi melko epäammattimainen, mutta kuitenkin täysin ymmärrettävää, jos joku möhlisi töissä ja pilotti suuttuisi.) Sitten on Petäjäveden kookauppias, joka suuttuu alaisille, kun rivit eivät ole suorassa :DD Halveksin tuollaisia.

En ole nukkunut ollenkaan, joten sen takia teksti ei ole yhtä sujuvaa kuin normaalisti.

Vierailija
9/23 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kirurgis ei kiinnostakaan, mutta aspeessä ne näyttä herättävän isoja intohimoja ja hän halveksii duunareita (omien sanojensa mukaan). Esimerkiksi tämän aapeen ja kirurgien välisen eron takia aspee ei sopisi kirurgiksi.

Tämä aspee vastasi sinulle, eli voit kirjoittaa ihan sinä-muodossa.

Ei minua kiinnosta pskan vertaa kirurgin työ. Sanoin vain, että siinä on aidosti vaativa ja arvostettava työ. Älyä ja taitoa vaativissa töissä olen erittäin hyvällä asenteella. Tai olisin, jos pääsisin sellaiseen. Koulutusta ei ole vielä tarpeeksi, valitettavasti.

Vierailija
10/23 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä suurin ongelma on se, kun jotkut pitävät TÄYSIN tavallista työtään jotenkin huippumegatärkeänä. Joo, ruokakauppa on välttämättömyys, mutta kuten sanottua, jotkut ovat kirurgeja, jotkut lentäjiä. Ja sitten on joku k-marketin kauppias, joka vttuilee alaisilleen, kun RIVIT EIVÄT OLE SUORASSA ja PÄIVÄYKSET OVAT SEKAISIN.

Ongelmasi on se, että et ole lähelläkään täydellistä vaikka niin kuvittelet. Et ainakaan älyltäsi. Ulkonaisestihan saatat toki olla jumalaisen kaunis/komea, ja ehkä löytää uran maksullisena seuralaisena, mutta vain jos opit täydellisesti peittämään paskan luonteesi. En usko että opit, enkä usko että olet hyvännäköinenkään. Eiköhän sulla pitkä nenä ja suupielet roiku polvissa saakka.

Oikein hyvää katkeran narskun syrjäytynyttä loppuelämää sinulle.

Vierailija
11/23 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin erittäin hyvällä asenteella töissä, jos saisin tehdä jotain oikeasti vaativaa (koulutukseeni nähden.)

Jotain oikeasti hyödyllistä. Tässä kirjoittamisen lomassa muistelen yhtä viime vuoden työssäoppimispaikkaa. Yksi K-market, niin jumalattoman pskaa hommaa että meni lopullisesti maku ruokakauppaan työpaikkana. Sielläkin oltiin niin hemmetin tärkeää, samalla kun kirurgit ympäri Suomea ja maailmaa suorittavat leikkauksia ja lentäjät ovat vastuussa ties miten monen ihmisen hengestä.

Vierailija
12/23 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelmasi on se, että et ole lähelläkään täydellistä vaikka niin kuvittelet. Et ainakaan älyltäsi. Ulkonaisestihan saatat toki olla jumalaisen kaunis/komea, ja ehkä löytää uran maksullisena seuralaisena, mutta vain jos opit täydellisesti peittämään paskan luonteesi. En usko että opit, enkä usko että olet hyvännäköinenkään. Eiköhän sulla pitkä nenä ja suupielet roiku polvissa saakka.

Hehheh, ei ole pitkää nenää. Eikä luonteeni ole kamala. En vain pidä duunaritöistä, en voi sietää sitä tärkeilyä ja ilkeilyä, kuin työ olisi jotain hengenpelastusta. Kyllä noihin duunarihommiin pitäisi saada jokin porkkana, jolla työ tuntuisi mielekkäältä ja mukavalta.

Vierailija
13/23 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minua kiinnosta pskan vertaa kirurgin työ. Sanoin vain, että siinä on aidosti vaativa ja arvostettava työ. Älyä ja taitoa vaativissa töissä olen erittäin hyvällä asenteella. Tai olisin, jos pääsisin sellaiseen. Koulutusta ei ole vielä tarpeeksi, valitettavasti.

Eikä ikinä tulekaan riittävästi. Asenne työtä kohtaan kertoo sen, onko ihmisellä moraali. Hyvä ja moraalinen ihminen haluaa tehdä työnsä hyvin, koska huonosti tekeminen ei hyödytä ketään. Sinulta puuttuu moraali. Ja se äly. Jos sinulla olisi edes keskinkertaiset hoksottimet, kykenisit itsereflektioon ja näkemään puutteesi sekä korjaamaan ne edes osittain.

Vierailija
14/23 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa työ jota tykkäät tehdä.

Pitääkö näin ilmiselvä asia sanoa ääneen?

Vierailija
15/23 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin, et vastannut minulle. En tiedä, kenelle vastasit, mutta minä se en ollut, koska tämä kirurgia ei kiinnostakaan-viesti oli ensimmäinen kirjoittamani. Puutuin siis keskusteluun kesken.

Toisenakin et sinä pelkällä koulutuksella niihin huippuhommiin pääse. Koulutuksen jälkeenkin on aloitettava sisäönrulohommista ja oltava oikea asenne niissä.

Vierailija
16/23 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hehheh, ei ole pitkää nenää. Eikä luonteeni ole kamala. En vain pidä duunaritöistä, en voi sietää sitä tärkeilyä ja ilkeilyä, kuin työ olisi jotain hengenpelastusta. Kyllä noihin duunarihommiin pitäisi saada jokin porkkana, jolla työ tuntuisi mielekkäältä ja mukavalta.

Kuule, sun elämästäsi se porkkana puuttuu. Et näe kokonaisuuksia, kun vellot negatiivisessa luonteessasi. Ei se muutu, sinä et pysty muuttumaan paremmaksi, koska et näe itseäsi.

Sairaudentunnottomuus on se sana.

Vierailija
17/23 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatan olla valtavirtaa vastaan minäkin, mutta en kokenut kirjoitustasi asenneongelmana. Paremminkin terveen kriittisenä ja uudistajana. Organisaattori, joka kykenee erottamaan hyödyttömän työn ja surkean johtamisen.

Voitko jatkaa opintojasi, sillä liiketaloudessa tarvitaan nimenomaan rohkeita uudistajia ja jotka myös pystyvät puuttumaan ongelmakohtiin?  Toki ihmissuhdetaitoja tarvitaan, mutta se taas on niin työpaikkakohtaista ja millaisessa asiakasrajapinnassa joutuu olemaan.

Olen samaa mieltä, että matalapalkkahommissa on omat ongelmansa. Mitä enemmän joukossa laahustaa vain sellaisia, joita kiinnostaa pelkästään saada jostakin rahaa sen vähemmän se tietää älyllistä vuorovaikutusta. Kävin huvikseni kokeilemassa, pitkän työuran päätteeksi, nuoruuteni kesätyötä vastaavia töitä (ja joista silloin pidin), mutta ei siitä tullut mitään. Työn tekeminen on ollut minulle tärkeää ja petyinn, miten passiivisia ihmiset olivat työssään ns duunarihommissa. 

Jep. Passiivisia, ilkeitä, katkeria. Tuolla koomarketissakin oltiin heti ilkeästi sanomassa, kun jotkut hemmetin rivit eivät olleet täysin suorassa. En käsitä miksi se on niin pilkuntarkkaa. Ei Lidlissäkään kaikki ole kuin pakko-oirepotilaan jäljiltä (eli täysin millin tarkasti suorassa ja kohdallaan), mutta homma pelaa. Minua ei kiinnosta p:n vertaa, jos ostamani tuotteet eivät ole prikulleen millin tarkasti suorassa. Kunhan eivät pitkin lattioita loju.

Vierailija
18/23 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Halveksin ihmisiä, joille joku p*skaduunarihomma on elämän ja kuoleman kysymys ja työpaikan ilmapiiri on sen mukainen. Haloo, jotkut ovat pilotteja, toiset kirurgeja. Ja sinä olet jossain pikku kyläpuljussasi niin vtun tärkeää ja erinomaista, että sinua täytyy kumarrella ja mielistellä."

Hyvä, että olet huomannut asenneongelmasi. Sinun pitää nyt hoitaa asiat pikkupäässäsi kuntoon ja muutua. Ketään ei pidä kumarrella tai mielistellä; ei edes kirurgeja tai pilotteja. Kaikkia ihmisiä pitää kohdella kunnioituksella; myös pikku kyläpuljulaisia.

Vierailija
19/23 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Passiivisia, ilkeitä, katkeria. Tuolla koomarketissakin oltiin heti ilkeästi sanomassa, kun jotkut hemmetin rivit eivät olleet täysin suorassa. En käsitä miksi se on niin pilkuntarkkaa. Ei Lidlissäkään kaikki ole kuin pakko-oirepotilaan jäljiltä (eli täysin millin tarkasti suorassa ja kohdallaan), mutta homma pelaa. Minua ei kiinnosta p:n vertaa, jos ostamani tuotteet eivät ole prikulleen millin tarkasti suorassa. Kunhan eivät pitkin lattioita loju.

Sä et selvästikään tajua, mikä idea sillä siisteydellä (rivit suorassa) on. Halutaan antaa mielikuva, että tämä kauppa on laadukas, vähän parempi kuin se Lidl. Tänne on hyvä tulla ja maksaa vähän enemmän.

Kyllä meilläkin on ollut harjoittelijoita, jotka olisivat haluneet tehdä vain mielenkiintoisia töitä. Mutta kun se ei mene niin. On kumma, kun ylilääkärikin meillä voi laittaa kahvin tippumaan tai kirjoittaa muistion, mutta sosionomiopiskelija ei.

Vierailija
20/23 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä et selvästikään tajua, mikä idea sillä siisteydellä (rivit suorassa) on. Halutaan antaa mielikuva, että tämä kauppa on laadukas, vähän parempi kuin se Lidl. Tänne on hyvä tulla ja maksaa vähän enemmän.

Kyllä meilläkin on ollut harjoittelijoita, jotka olisivat haluneet tehdä vain mielenkiintoisia töitä. Mutta kun se ei mene niin. On kumma, kun ylilääkärikin meillä voi laittaa kahvin tippumaan tai kirjoittaa muistion, mutta sosionomiopiskelija ei.

Nämä on teinien ongelmia, on kova itsetunto että "olen älykkäämpi kuin kaikki muut ja minusta tulee akateeminen hyvän työn tekijä. Työn pitää olla kivaa että suvaitsen tulla paikalle ja työkavereiden pitää tehdä mitä minä sanon että minä viihdyn työpaikalla. Minä en tee tylsiä hommia koska osaan niin paljon enemmänkin. En tänne jää kun menen yliopistoon". Näille on naureskeltu meidän duunarityöpaikalla jo vuosia. Ikähaarukka heillä on 15-25v. Kaikki(en aivot) kehittyy eri tahtiin. Näidenhän ei tarvitse edes hakea opiskelemaan, kunhan vain menevät. Onneksi me vanhemmat jo tiedetään elämästä niin paljon että osataan olla hiljaa ja siedetään teinikiukuttelua. Annetaan lasten haaveilla. Kyllä elämä opettaa kovapäisemmällekin. Nelikymppisenä viimeistään alkavat vaahdota kuinka tärkeitä kaikki duunarityöt on ja kuinka raskaita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän