Okei, minulla on asenne'ongelma'
Olen pähkäillyt työllistymisjuttuja ja haluan alkuun sanoa, että olen tietoinen laista ja siitä, että työpaikoilla noudatetaan (ainakin teoriassa) sen pykäliä. Mutta otan aina työssäoppimis- ja työpaikoissa asiat henkilökohtaisesti.
Vihaan tylsiä ja aivottomia töitä, jos joudun tekemään niitä tuntitolkulla, viikkotolkulla... Halveksin ihmisiä, joille joku p*skaduunarihomma on elämän ja kuoleman kysymys ja työpaikan ilmapiiri on sen mukainen. Haloo, jotkut ovat pilotteja, toiset kirurgeja. Ja sinä olet jossain pikku kyläpuljussasi niin vtun tärkeää ja erinomaista, että sinua täytyy kumarrella ja mielistellä.
Tuossa juuri tein koulutehtävää, jossa käsiteltiin työehtosopimusta ja taukoja ja sen sellaista (no tauot olivat jo tuttu juttu ennestään.)
Kyllä minä ottaisin henkilökohtaisena ilkeilynä, jos taukoja kytätään kellon kanssa, eikä sallita viiden minuutin vessareissua, koska "olet jo pitänyt taukosi."
Kyllä minä otan välillä itseeni myös opinnoissa. Vtuttaa, kun palautan tehtäviä ja joka ikinen kerta tulee jotain valitusta ja käskyä korjata sitä sun tätä. Ja sitten huomaan, ettei minulta edes edellytetä kyseisen tehtävän tekemistä, eli olen tehnyt sen turhaan, kun olisi PALJON niitä pakollisiakin rästissä.
No juu, minulla on työnteon suhteen asenne'ongelma', koska vihaan isoa osaa töistä. Opiskelen liiketaloutta, mutta vihaan kaupan alaa. Se on niin tylsää p*skaa, mutta koulutus on silti yleisesti ottaen hyvä, vaikkei minusta mitään kauppiasta tulekaan.
Olen vakavissani sitä mieltä, että ruokakaupoissa on huono työilmapiiri siksi, että kauppiaat ovat katkeria tylsästä työstään ja matalasta koulutuksesta, purkavat sen alaisiin ja harjoittelijoihin ja he purkavat toisiinsa.
Olen hieman kateellinen ihmisille, jotka suhtautuvat asioihin tosi innokkaasti ja ovat tosi ystävällisiä aina ja kaikkialla. Itse en jaksa, vaikka haluaisin. En haluaisi olla mikään i_diootti, joka ei ymmärrä omia oikeuksiaan, mutta haluaisin pitää töistä ja olla aidosti kiinnostunut.
Mutta kun olen aidosti kiinnostunut vain töistä, joihin tarvitsee älyä ja koulutusta. Matalapalkkahommat ovat ihan täyttä h*lvettiä.
Kommentit (23)
No tää on tääs näitä tyyppejä.
Sitten kun tyyppi on hampaat irvessä sietänyt "jaskaa" vuosikausia, niin pikkujouluissa menee kuppi nurin ja haukkuu työkaverit (jotka ovat ihan ok), oman pomon (yllättävän reilu) ja koko pahan maailman.
Kertoo suureen ääneen ettei tule enää töihin, alkaa haastaa riitaa kaikkien kanssa ja yrittää lyödä toimitusjohtajaa ja naapuriosaston pirkkoa turpaan.
Lopulta minä istun tyypin päälle ja poliisi vie sen ensiavun kautta putkaan.
Seuraavissa YT:ssä työn uudelleen järjestelyjen vuoksi joudutaan vähentämään työvoimaa ja viimeinkin vapaus koittaa tyypille.
Onko tyyppi nyt onnellinen?
No ei tietenkään, maailmassa on jälleen jotain vikaa!
Olet törmännyt yhteen kauppiaaseen, joka nillitti alaisilleen pikkuasioista, ja kaikki duunarihommat on sen takia perseestä?
Kyllä sulla taitaa olla melko herkkä hipiä. Ei taida alanvaihtokaan auttaa
No mutta, kaikki työt ovat tärkeitä. Ja tottakai ihminen, joka suhtautuu vakavasti työhönsä haluaa tehdä sen hyvin. Ei pitäisi halveksua "vähemmän tärkeitä" työpaikkoja, joista kenenkään henki ei ole kyseessä. Tosin pitää kaupassakin tehdä asiat oikein, koska jos tuotteissa kylmäketju vaikka katkeaa ja tuotteet pilaantuvat, asiakkaat sairastuvat.