Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koko kesäloma Suomessa! Olisiko se ajatuksena mielestäsi:

Vierailija
24.05.2020 |

a) ahdistava
b) masentava vai
c) lohduton?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia noita, koska olen asunut lähes koko ikäni ulkomailla eikä minulla ole mitään muuta syytä käydä Suomessa kuin tavata sukulaisia. Viikko menee mukavasti kun heitä näkee, ja ehkä sen jälkeen vielä viikko jossain luonnossa retkeillen/roadtrippaillen, mutta sitten on jo tarpeeksi järveä ja metsää nähty.

Valaiskaa juuret kadottaneelle ulkosuomalaiselle, mitä muuta tekemistä/nähtävää Suomi tarjoaa? Jos siis metsää/järviä ei lasketa ja Helsinkikin tuntuu tylsältä ja pieneltä tuppukylältä. Varsinkin nyt, kun ei koronan takia ole edes mitään tapahtumia.

Vierailija
22/25 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkia noita, koska olen asunut lähes koko ikäni ulkomailla eikä minulla ole mitään muuta syytä käydä Suomessa kuin tavata sukulaisia. Viikko menee mukavasti kun heitä näkee, ja ehkä sen jälkeen vielä viikko jossain luonnossa retkeillen/roadtrippaillen, mutta sitten on jo tarpeeksi järveä ja metsää nähty.

Valaiskaa juuret kadottaneelle ulkosuomalaiselle, mitä muuta tekemistä/nähtävää Suomi tarjoaa? Jos siis metsää/järviä ei lasketa ja Helsinkikin tuntuu tylsältä ja pieneltä tuppukylältä. Varsinkin nyt, kun ei koronan takia ole edes mitään tapahtumia.

Tuohan " mitä näkemistä tarjoaa" riippuu todella paljon ihmisestä. Eivät kaikki ole kiinnostuneita suurkaupungeista ja niiden tarjoamista kauppa- ja kulttuuririennoista.

Esim. itse olen erittäin kiinnostunut historiasta ja varsinkin siitä miten entisaikaan on eletty. Näitä kohteita Suomesta löytyy paljon. Myös Suomen sotahisrtoria on sinällään kiinnostava, ja tajusi vasta vaihto-oppilaana ollessani kuinka Suomen sotataktiikka on tunnettua ihan maailmallakin. Mielestäni on hyvä tuntea oma historiansa ja kulttuurinsa hyvin, niin se antaa myös näkökulmia kohdata toisia historioita ja kulttuureja. Lisäksi se, että tuntee historiaa hyvin, saa usein arvostamaan sitä kaikkea mitä meillä nyt on.

Ja kyllähän Suomen historia kytkeytyy myös monien muiden maiden historioihin. Myös erilaiset tunnetut henkilöt ja heidän historiansa ovat mielenkiintoisia. Ja näitä paikkoja joihin liittyvät on onneksi auki yleisöille. Olen onnekas, että oma lapsenikin on pienestä asti ollut kiinnostunut historiasta ja on vielä nykyäänkin aikuisena.

Lisäksi SUomen saaristokin on todella erityinen. Tiesittekö, että Suomella on toisiksi eniten saaria maailmassa.? Niissä on ihania pieniä majoituspaikkoja.

Lisäksi esim. jokamiehenoikeudet tarjoavat minulle sen mitä rakastan kesässä eniten. Sitä kuinka helppoa on hankkia talvenvaralle oikeaa superruokaa. Tästä kohta olen lähdössä taas metsään keräämään lisää villiyrttejä talvenvaralle. Toivon myös, että tänä vuonna saataisiin kunnollinen marjasato. Kahden edelliskesän kuivuus on on ollut suuressa osassa maata edelliskesinä tuhoisa.

Mutta tosiaan, me ihmiset olemme erilaisia ja joillekin nämä minun ihailemani asiat eivät ole milläänlailla kiinnostavia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan kyllä viime vuodet oltu lähtökohtaisesti kesälomalla Suomessa. Ulkomailla ollaan käyty pääsiäisen tai vapun tienoilla pitkänä viikonloppuna. Suomi on kesällä kiva.

Vierailija
24/25 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin normaali. Ei muutenkaan ole juuri varaa poistua kotoa.

Vierailija
25/25 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa, kun ei ole kesälomaa. Jos olisi, niin omassa sängyssä nukkuminen ja aamukahvit terassilla olisi jo luksusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi