Miksi ihmiset eivät osaa ajaa moottoritiellä?
Itse ajoin gps:n nopeuslukeman mukaan nopeusrajoitus + 5 km/h. Eli mitään syytä mihinkään mielenosoittamiseen liian hitaasti ajavaa kohtaan ei ollut.
Kun siis ihmiset ohittaa (ja näitä oli aika monta), niin palataan sitten sitten ihan suoraan noin yhden auton mitan verran minun eteen. Minkä vi**n takia? Itse kun käytän adaptiivista vakinopeussäädintä, joka pitää vakioetäisyyden edellä ajavaan, niin sehän vetää sitten kivan äkkijarrutuksen noiden tomppeleiden takia.
Eli minkä HELVETIN takia pitää ängetä toisen eteen, vaikka moottoritiellä ei siihen ole minkäänlaista perustetta, vaan voisi aivan huoletta ohittaa reilulla marginaalilla ?!?!?!?
Kommentit (23)
Lisäksi nämä nenän eteen oikealle kaistalle palaavat siirtyvät usein lähes saman tien takaisin vasemmalle ohittaakseen seuraavan auton! Ajavat usein ylinopeutta (ja heille tuntuu olevan suorastaan henkilökohtainen loukkaus jos joku ajaa nopeusrajoituksen mukaisesti) ja huomio menee vissiin siihen vauhdilla hekumointiin kun eivät näytä ennakoivan yhtään tulevaa. Kyllä siellä vasemmalla kaistalla voi kuitenkin jonkun aikaa ajaa putkeen (varsinkin jos vauhtia on 130 km/h) jotta saa ohitettua kaikki haluamansa autot. Sotkevat ja vaarantavat vain muuta liikennettä tuolla hemmetin poukkoilullaan ja muut joutuvat jarruttelemaan väistääkseen näitä oikealle kaistalle muutamaksi sekunniksi palaavia ääliöitä.
Muita valittamisen aiheita: Kiihdytyskaistalta nenän eteen tulevat, selvästi muuta liikennettä hitaammin ajavat - siis pahimmillaan sitä vauhtia voi olla näillä tyypeillä olla tielle liityttäessä joku 30 km/h. Apua. Sekä rekat ja muu raskas liikenne, jotka ajavat 80 km/h mutta annas kun ohituskaista alkaa (tämä siis muualla kuin moottoriteillä), vauhti nousee yhtäkkiä maagisesti vähintään sataan kilometriin tunnissa. En tiedä minkä turbovaihteen löytävät niistä rekoistaan just ohituskaistojen kohdalla! Ja tätä tapahtuu USEIN.
Yleisesti liittymästä moottoritielle tullaan kolmion takaa. Moni kiilaa, mutta pahempi on kun moot. tiellä jo oleva väistää sivutieltä tulevaa muka joustaakseen vaikka kolmiollisesta liittymästä tulevan KUULUU väistää!!
Olen ohittanut oikealta kymmeniä kertoja. En ymmärrä ihmisiä, jotka ajavat 120km/h alueella ohituskaistalla 90-110km/h kilometritolkulla, vaikka toinen kaista olisi koko matkan ollut tyhjänä. Menen oikealta ohi. Osa ei siltikään tajua palata oikealle kaistalle.