Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te Jumalaan, maailman kaikkeuden korkeimpiin voimiin tai vaikkapa kohtaloon uskovat.

Vierailija
24.05.2020 |

Mikä on selityksenne sille, että tavalliset hyvät ihmiset jäävät lapsettomiksi? Minua kiinnostaa juuri nämä näkemykset, ei niinkään biologilla asian selittäminen, sillä selittämätöntäkin lapsettomuutta on, vaikka biologisesti kaikki olisi kunnossa.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtökohtaisesti ei ole yhtäkään hyvää ihmistä. Olemme kaikki syntisiä.

Toiseksi, ihmisille tapahtuu erilaisia asioita. Osa sairastuu syöpään, osa jää lapsettomaksi jne. Ei se johdu ihmisen omasta toiminnasta. Uskovat eivät ajattele edes uskovien olevan suojassa tällaiselta. Niin se vain menee täällä maan päällä.

Vierailija
22/37 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se kaikki ole silloin vain biologiaa ja sattumaa? Ehkä näitä asioita ei voi uskolla selittää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sielu ennen jälleen syntymää suunnittelee ne asiat jotka pitää oppia seuraavassa elämässä. Lapsettomuus on yksi niistä. Me olemme täällä kehittymässä kehon kautta.

Olisi kiva, jos muistaisi suunnitelleensa omat vastoinkäymisensä. Ne voisivat silloin olla helpommat sietää.

Vierailija
24/37 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan ensiksi, mikä jumala? niitä on aika monta.

seukkasin miehen kanssa jolle oli tehty vasektomia, minulle sterilisaatio, olipa hauskaa

Vierailija
25/37 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä minua vakaumuksissa häiritsee, niille on ominaista kehäpäättely.

Vierailija
26/37 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ihan ensiksi, mikä jumala? niitä on aika monta.

seukkasin miehen kanssa jolle oli tehty vasektomia, minulle sterilisaatio, olipa hauskaa

No mitä sinun jumalasi asiasta ajattelee, jos sellaiseen uskot?

Vierailija
27/37 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tällainen Jumalaan uskova joka ei saanut miestä eikä lapsia. Ajattelen, että se oli Jumalan tahto minulle, ja uskovana minun kuuluu olla Jumalan palvelija joka hyväksyy Isäntänsä tahdon, eikä se joka määrää. Silti vaikka hyväksyin sen järjen tasolla, tekihän se pitkään tiukkaa. Mutta jossain 40 ikävuoden paikkeilla aloin tajuta että on minulle itsellenikin parempi että ei ole miestä eikä lapsia, että olen pohjimmiltani tosi erakko luonne.

Vierailija
28/37 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, jotkut vaan nyt ei saa lapsia. Jostain syystä Jumalan suunnitelmaan ei kuulu heidän kohdallaan lapset, ei sitä ihminen tiedä miksi.

Ja joskus Jumalan suunnitelmana on antaa pikkulapsen kuolla leijonan syömänä tai tulla ammutuksi. 

On se Jumala vekkuli kaveri. 

Ikävä tuottaa pettymys, mutta et keksinyt tätä näppäryyttä ihan itse, teodikean ongelma on uskoville hyvin tuttu.

Ei se kyllä vaikuta olevan. Tai ainakaan kukaan ei myönnä sitä.

Vierailija
29/37 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen tällainen Jumalaan uskova joka ei saanut miestä eikä lapsia. Ajattelen, että se oli Jumalan tahto minulle, ja uskovana minun kuuluu olla Jumalan palvelija joka hyväksyy Isäntänsä tahdon, eikä se joka määrää. Silti vaikka hyväksyin sen järjen tasolla, tekihän se pitkään tiukkaa. Mutta jossain 40 ikävuoden paikkeilla aloin tajuta että on minulle itsellenikin parempi että ei ole miestä eikä lapsia, että olen pohjimmiltani tosi erakko luonne.

Olen aidosti samalla pahoillani, mutta samalla iloinen, jos olet saanut rauhan asian kanssa. Näin hyvin ei kaikilla ole vaan on jäänyt vain ja katkeruus josta uskokaan ei ole ulospääsyä tuonut.

Vierailija
30/37 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka ette usko Jumalaan, niin kun kuolette huomaatte että Jumala on olemassa. Kaikki mitä on olemassa me mukaan lukien olemme osa Jumalaa, alkulähdettä. Kun jälleen synnymme, niin unohdamme kaiken menneen mitä olemme kokeneet edellisissä elämässä ja kaikki suunnitelmat mitä olemme sopineet tehdä tässä maailmassa.

Vierailija
31/37 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala on kuin kaiken alku, Se mikä ympyröi elämän antajaa. Se ympyrä, mikä ympyröi aurinkoa tai vaikka BB:tä

Sanot sitä sitten ympyräksi tai äärettömäksi sama asia se on.

Siinä on kaikki, paitsi vihollinen:  Pilkkaava kaarme, jolla on myos häntä suussaan. Se yksi tietty. Se on se itse pahuus nimeltä muun muassa Pilkka, ja vaikka sillä on useampia nimiäkin, silti se on se paha käärme erotuksena muista, muista käärmeistäkin!

Vierailija
32/37 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka ette usko Jumalaan, niin kun kuolette huomaatte että Jumala on olemassa. Kaikki mitä on olemassa me mukaan lukien olemme osa Jumalaa, alkulähdettä. Kun jälleen synnymme, niin unohdamme kaiken menneen mitä olemme kokeneet edellisissä elämässä ja kaikki suunnitelmat mitä olemme sopineet tehdä tässä maailmassa.

En huomannut jumalia ennen syntymääni, joten todennäköisyys että huomaisin niitä kuolemani jälkeen lienee samat nolla prosenttia. Satuolentoja kun kerran ovat.

Vierailija
33/37 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan valitsee kärsiä niin, että tekee mieli kuolla. Miksi sellaisesta pitäisi tehdä sopimus? Miksi kukaan valitsee tulla vaikkapa pedofiiliksi? Eikö se ole sadistista tehdä sellaista sopimusta ennen syntymää itsestään? Eikä alkulähde olekaan hyvä?

Vierailija
34/37 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se sama pakana kirjoitti:

Jumala on kuin kaiken alku, Se mikä ympyröi elämän antajaa. Se ympyrä, mikä ympyröi aurinkoa tai vaikka BB:tä

Siinä on kaikki, paitsi vihollinen:  Pilkkaava kaarme, jolla on myos häntä suussaan. Se yksi tietty. Se on se itse pahuus nimeltä muun muassa Pilkka, ja vaikka sillä on useampia nimiäkin, silti se on se paha käärme erotuksena muista, muista käärmeistäkin!

Jumala on kuin viime viikon seiska. Osin ihan huvittava mutta ei sillä mitään enää tee ja faktoja siitä ei löydä etsimälläkään.

Vierailija
35/37 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään tähän samaan, että pyramidissa sanotaan, että; yksikään jumalan siemen ei ole koskaan kadonnut, sinä hänen omansa et katoa.

Mutta se käärme katoaa

Vierailija
36/37 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään tähän samaan, että pyramidissa sanotaan, että; yksikään jumalan siemen ei ole koskaan kadonnut, sinä hänen omansa et katoa.

Mutta se käärme katoaa

Työnnä se klipperi hanuriisi ja painu viŧtuun täältä.

Vierailija
37/37 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie en taas ajattele et se olis joku rangaistus vaan yksinkertaisesti se vika on vaan siellä jossain mikä estää lasten saannin. Sitä en oo koskaa ymmärtänyt, että joskus joku on lapseton ja sitten tämän kaveri saa lapsen niin heti syytetään tätä kaveria" mitäs menet lapsia tekemään kun minäkään en saa!! Ja sitten alkaakin kostosuunnitelmat. Kun todellinen vika on sinussa ei sun raskaana olevassa kaverissa.