Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä kannattaa remontti aloittaa?

Vierailija
24.05.2020 |

Pitäisi remontoida kylpyhuone, keittiö, WC ja olohuone. Mistä kannattaisi aloittaa? Ja miten kylpyhuoneremontin aikana olette hoitaneet peseytymisen? Sukulaisilla, uimahallissa vai miten? Ulkosaunaa meillä ei ole. Kaikkea emme pysty samaan aikaan remontoimaan. Tällöinhän voisi vuokrata kerrostaloasunnon siksi aikaa. Hyviä neuvoja otetaan vastaan.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset itse funtsi mikä olisi järkevää???

Vierailija
2/34 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin selvää että mitkä tahot kunnassa/kaupungissa tekevät tällaisia remontteja ammatikseen ja tilaisin ammattilaiset suunnittelemaan remontin ja arvioimaan työn hintaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihalla on huussi, sinne ämpäri vessarempan ajaksi.

Siirrettiin kylppäri saunan paikalle ja entiseen kylppäriin tuli khh, eli anha poisgui kun uusi omi käytössä.

Aloittaisin kalliimmista ja mahdollisista yllätyksistä, eli kylppäristä.

Vierailija
4/34 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritämme toki itse miettiäkin, ajattelin vaan , jos täältä saisi hyviä vinkkejä. Kyllä me on hintoja vähän vertailtu, mutta osa töistä olisi tarkoitus tehdä itse, jolloin saattaa aikataulu venyä. Siksi mietityttää erityisesti kylpyhuoneremontti, miten sen ajan pärjää.

AP

Vierailija
5/34 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja itse tosiaan haluaisin aloittaa kylpyhuoneesta, kun kosteusvahingon mahdollisuuskin on olemassa. Vanha talo. AP

Vierailija
6/34 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä voi tehdä ruokaa ulkona grillissä jos tekee keittiöremppaa. Kaikenkaikkiaan remontin teko kesällä helpompaa ainakin omakotitalossa, varmaan kerrostalossakin. Paitsi jos lauta/lankkulattioita asentaa niin ne sitten talvella.

Vierailija
7/34 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä on helppo pistää ulkosuihku pihalle. Teillä luultavasti löytyy kylppäristä wc-pönttö eli pönttö on joka tapauksessa käytössä, kunhan remppaatte wc:n ja kylppärin eri aikaan.

Vierailija
8/34 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylppäreeist aloitetaan sekä siksi, että ne ja niiden yllätykset kalliimpia, myös siksi, että kylppärin lattiaan yleensä sisältyy valuja ja tasoituksia, joiden kuivumista pitää (tai pitäisi, jollet painostaisi urakoitsijaa nopeuteen rakennusterveyden kustannuksella) odotella joskus viikkokausia. Odotusajalla on sitten hyvä tehdä muita rempan osia.

Vierailija
9/34 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erillinen WC löytyy kyllä. Ulkosuihku saattaisi häiritä naapureita. Se on kyllä totta, että kylppärissä saattaa joutua odottelemaan valun kuivumista. Haluaisin kylppäriin jonkun muun lattiamateriaalin kuin laatat, mutta vaihtoehdot taitaa olla vähissä? Hyvä idea tuo ruoan valmistus ulkona kesäaikaan, kun keittiötä remontoidaan. AP

Vierailija
10/34 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erillinen WC löytyy kyllä. Ulkosuihku saattaisi häiritä naapureita. Se on kyllä totta, että kylppärissä saattaa joutua odottelemaan valun kuivumista. Haluaisin kylppäriin jonkun muun lattiamateriaalin kuin laatat, mutta vaihtoehdot taitaa olla vähissä? Hyvä idea tuo ruoan valmistus ulkona kesäaikaan, kun keittiötä remontoidaan. AP

Ei niissä lattiatasotteiden kuivumisessa päivää kauempaa mene. Jos ette pura kokonaan vanhaa pois ja vala uutta lattiaa missä ei ole kyllä mitään järkeä saneerauskohteessa. Miten ulkosuihku häiritsisi naapureita? Siihen rakennetaan seinät esim pressusta tms. Oletan, että kyseessä rivari tai okt.

Vierailija
11/34 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin olemassa olevan kylppärin lattiaa pitäisi uudelleen valaa, ellei siirrä viemäreiden paikkaa?

Aikataulussa ratkaisevaa on teettekö itse vai teetättekö. Mikäli teette itse, niin minkä verran teillä on aikaa tehdä? Arkena töiden jälkeen tehtynä edistyminen tosi hidasta, mutta loman käyttäminen remontointiin jo paljon tehokkaampaa.

Vierailija
12/34 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okt kyseessä, ajattelin vaan, että naapurit ihmettelee jos vähissä vaatteissa hyppii pihalla, lähin naapuri aika lähellä. Mutta täytyy sitten vaan joku pressusysteemi virittää.

AP

Vierailija
13/34 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tehdään jotain, mitä osataan. Mies osaa vähän enemmän kuin minä. Yksi remonttimies tulossa miehen avuksi ja tietysti sähkötyöt teetämme ammattilaisilla. Viiden viikon kesäloma on kyllä mahdollista käyttää remontointiin, kun matkakin peruuntui. Kiitos vinkeistä ja lisääkin saa laittaa. AP

Vierailija
14/34 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin mitään valuja teette, vaan lattiat tasoitetaan. Siinä ei kauaa kestä. Jos et halua laatoitusta, on yksi vaihtoehto myös mikrosementti. Hemmetin paljon kalliimpaa tosin.

Vierailija
15/34 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis teettekö kylppärinkin itse vailla ammattilaista?? Vesieristykset, laatoitukset yms? 🙄

Vierailija
16/34 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntosalikortti ja käy siellä suihkussa.

Vierailija
17/34 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tehdään jotain, mitä osataan. Mies osaa vähän enemmän kuin minä. Yksi remonttimies tulossa miehen avuksi ja tietysti sähkötyöt teetämme ammattilaisilla. Viiden viikon kesäloma on kyllä mahdollista käyttää remontointiin, kun matkakin peruuntui. Kiitos vinkeistä ja lisääkin saa laittaa. AP

Unohtakaa koko remontti,amatöörit.

Vierailija
18/34 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unohtakaa koko remontti,amatöörit.

Tää on aina AV:n vakiasenne näissä remonttikeskusteluissa :D en tiedä millaiset taustatiedot täytyisi antaa että tulisi täältä hyväksyntä remontin aloittamiselle, jos sellaista nyt joku yleensä kaipaa...

Vierailija
19/34 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Kylppäri. Pesut sillä aikaa vessassa. Kerran/kaks viikossa kavereille/vanhemmille/sukulaisille jne suihkuun.

2. Wc

3. Keittiö. Hyvin pärjää grillillä/mikrolla pari-kolme viikkoa. Toki olkkariin voi virittää tilapäiskeittiön esim. parin levyn keittotason avulla. Astioina kertikset.

4. Olkkari

Vierailija
20/34 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen vaihdosta kannattaa aloittaa, ja jos mahdollista, vaihda itsesikin.