Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä kannattaa remontti aloittaa?

Vierailija
24.05.2020 |

Pitäisi remontoida kylpyhuone, keittiö, WC ja olohuone. Mistä kannattaisi aloittaa? Ja miten kylpyhuoneremontin aikana olette hoitaneet peseytymisen? Sukulaisilla, uimahallissa vai miten? Ulkosaunaa meillä ei ole. Kaikkea emme pysty samaan aikaan remontoimaan. Tällöinhän voisi vuokrata kerrostaloasunnon siksi aikaa. Hyviä neuvoja otetaan vastaan.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis teettekö kylppärinkin itse vailla ammattilaista?? Vesieristykset, laatoitukset yms? 🙄

Nuo voi ja saa tehdä omakotitalossa itse. Eivät ole rakettitiedettä vaan lähinnä huolellisuutta vaativia.

Taloyhtiössä pakko teettää vedeneriste sertifioidulla tekijällä, laatoittaa saa itse.

Ap, ihan ensimmäiseksi asbestitarkastus. Se on PAKOLLINEN KAIKISSA ENNEN 1994 VALMISTUNEISSA kohteissa, joissa puretaan rakenteita. Sinä et halua keuhkojasi täyteen asbestikuitua. Sitä oli muovimatoissa, tapeteissa, tasoitteissa, liimoissa, laasteissa, eristeissä, levyissä jne.

Ja suunnittelijaa olisi hyvä käyttää. Minkä siinä säästää, kostautuu tehdessä.

Vierailija
22/34 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis teettekö kylppärinkin itse vailla ammattilaista?? Vesieristykset, laatoitukset yms? 🙄

Nuo voi ja saa tehdä omakotitalossa itse. Eivät ole rakettitiedettä vaan lähinnä huolellisuutta vaativia.

Taloyhtiössä pakko teettää vedeneriste sertifioidulla tekijällä, laatoittaa saa itse.

Ap, ihan ensimmäiseksi asbestitarkastus. Se on PAKOLLINEN KAIKISSA ENNEN 1994 VALMISTUNEISSA kohteissa, joissa puretaan rakenteita. Sinä et halua keuhkojasi täyteen asbestikuitua. Sitä oli muovimatoissa, tapeteissa, tasoitteissa, liimoissa, laasteissa, eristeissä, levyissä jne.

Asbesti tarkastus on tehtäv, jos EPÄILEE rakentaissa käytetyn asbestia. Jos ei "epäile", niin ei ole pakko teettää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies osaa edes jotain tehdä ja ymmärtää remontoinnista jotain niin on parempi että sä et puutu siihen.

Mikään ei ole ärsyttävämpää kun se että jostakin tulee "asiantuntija" vaikka ei ole ikinä niitä käytännössä tehny vaan lukenu netistä ja alkaa neuvomaan. Pistäisin akan pihalle siinä vaiheessa.

Veikkampa ettö remontit on sun keksintöjä ja sitte alat hämmästelemään ja huokailemaan kun ei tulekkaan valmista sormia napsauttamalla että remontti venyy.

Remontit venyy aina vanhoissa taloissa ja budjetin saa tuplata.

Juu voittehan te tehdä vesieristeet ja kaikki muut yksin mutta ei tarvitse sitte vakuutusyhtiöltä pyytää korvauksia kun tulee vesivahinko.

Onnea vaan. Epäilempä että tommosella ammattitaidolla teette hyvän näköstä päältä mutta alla muhii pommi koska on väärin tehty ja koko talo menee pilalle.

Vanhoille taloille pitää tietää mitä tekee.

Vierailija
24/34 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai voi tehdä itse, mutta en luottaisi siihen, että amatööri saa tehtyä vesieristykset oikein. Saati sitten, että alkaa laatoittaa 🤦‍♀️🤦‍♀️ rasiporalla reiän tekeminen laattaan ei ole ihan niin yksinkertaista kuin luulisi +laattajaot, laattojen leikkaaminen, oikea määrä laastia ja vielä saumaaminenkin.. Onnea vaan, jos meinaa ilman ammattilaista tehdä.

(tää kuuluu niihin "maalaaminenkin näyttää tosi helpolta ja nopeelta", mut voin kertoa, et näitä siviileiden vääntämiä remonttiyrityksiä on korjattu jo aivan liikaa)

Vierailija
25/34 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies osaa edes jotain tehdä ja ymmärtää remontoinnista jotain niin on parempi että sä et puutu siihen.

Mikään ei ole ärsyttävämpää kun se että jostakin tulee "asiantuntija" vaikka ei ole ikinä niitä käytännössä tehny vaan lukenu netistä ja alkaa neuvomaan. Pistäisin akan pihalle siinä vaiheessa.

Veikkampa ettö remontit on sun keksintöjä ja sitte alat hämmästelemään ja huokailemaan kun ei tulekkaan valmista sormia napsauttamalla että remontti venyy.

Juu voittehan te tehdä vesieristeet ja kaikki muut yksin mutta ei tarvitse sitte vakuutusyhtiöltä pyytää korvauksia kun tulee vesivahinko.

Onnea vaan. Epäilempä että tommosella ammattitaidolla teette hyvän näköstä päältä mutta alla muhii pommi koska on väärin tehty ja koko talo menee pilalle.

Kukahan sunkin muroihin on tänään kussu😂

Vierailija
26/34 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me rempattiin ensin olohuone, sitten kylpyhuone ja viimeisenä keittiö & wc.

Olin lasten kanssa isovanhempien luona remontin ajan. Mies auttoi remontin tekemisessä.

Vierailija
27/34 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukahan sunkin muroihin on tänään kussu😂

Typerät ihmiset jotka luulee tietävänsä kaiken kun ovat netistä niin lukenu ja kohta saa olla korjailemassa niiden vahinkoja samalla ku ne yrittää neuvoa.

Ikävä juttu mutta totuus ei kuulosta kivalta.

Epäilenpä että vanha talo jota tässä kunnostetaan on rintamamiestalo.

Varautukaa suuriin ongelmiin ja toivottavasti ette pilaa terveyttänne kun teette hometalon.

Ette ole ensimmäisiä ettekä viimesiä.

Vanhoissa taloissa on ihan yleisesti käytetty asbestia kun sen vaaroista ei tiedetty.

Tai eihän se asbesti ole vaarallista niin kauan kun sen antaa olla mutta purkaessa siitä tulee vaarallista ja hiukkaset leviää erittäin tehokkaasti ja leijuu ilmassa niin kauan ettei asiasta ymmärtämätön voi sitä ymmärtää. Asbesti ei ole mikään vitsi.

Asunnon ilmanvaihtoon jos puuttuu jollakin tavalla niin nekään ei ole mitään suosituksia vaan saat äkkiä talon homeeseen ja saat ikuiset terveysongelmat. Ammattilaisetki tekee niitä virheitä.

Kosteusongelmat saattaa muhia vuosia ennen ku se huomataan ja monesti huomataan vasta kun tulee terveyden kanssa ongelmia.

Tsemppiä vaan.

Vierailija
28/34 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitat ovelta ja maalaat itsesi nurkkaan.

Vierailija
29/34 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ootte lehdistä lukenu näistä kun joku on ostanu talon ja tehny vähä remonttia ja vuosien päästä paljastuu homepommi kun terveys on menny ja haastetaan myyjä oikeuteen kun halutaan perua kaupat tai saada korvauksia.

Huonostihan niissä on useimmiten käynny kun maallikko on tehny remontit väärin ja pilannu talon ja häviää oikeudessa.

Mukava maksella toisenki osapuolen oikeuskulut kun sillä hinnalla mitä on taloon menny+ oikeuskulut olis ostanu jo uuden talon

Vierailija
30/34 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituisen vihamielisiä kommentteja täällä.

Aloittaisin siitä mikä itseä eniten häiritsee. Jos kaikki häiritsee yhtä paljon, aloittaisin kylppäristä josta ne pahimmat yllärit saattaa löytyä. Ottaisin tähän hommaan ammattilaisen että varmasti tulee tehtyä oikein. Muut rempat voi tehdä itse.

Vierailija
31/34 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omituisen vihamielisiä kommentteja täällä.

Aloittaisin siitä mikä itseä eniten häiritsee. Jos kaikki häiritsee yhtä paljon, aloittaisin kylppäristä josta ne pahimmat yllärit saattaa löytyä. Ottaisin tähän hommaan ammattilaisen että varmasti tulee tehtyä oikein. Muut rempat voi tehdä itse.

Epäilenpä että tuo yksi ja sama remonttihullu on noi kärkevimmät kommentit kirjoittanut. Olen törmännyt samanoloisiin kommentteihin muissakin remonttiaiheisissa ketjuissa.

Vierailija
32/34 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai voi tehdä itse, mutta en luottaisi siihen, että amatööri saa tehtyä vesieristykset oikein. Saati sitten, että alkaa laatoittaa 🤦‍♀️🤦‍♀️ rasiporalla reiän tekeminen laattaan ei ole ihan niin yksinkertaista kuin luulisi +laattajaot, laattojen leikkaaminen, oikea määrä laastia ja vielä saumaaminenkin.. Onnea vaan, jos meinaa ilman ammattilaista tehdä.

(tää kuuluu niihin "maalaaminenkin näyttää tosi helpolta ja nopeelta", mut voin kertoa, et näitä siviileiden vääntämiä remonttiyrityksiä on korjattu jo aivan liikaa)

Suomessa on rakennettu taloja aika monta sataa vuotta ilman mitään vesieristyksiä ja pääosin ihan hyviä on niistäkin tullut. Jos ei sitä litkua osaa telata purkin ohjeen mukaan niin sitten on kyllä parasta unohtaa kaikki remonttiin liittyvä. Laatoittaminenkin on varsin helppoa hommaa, joskin ammattimies tekee sen varmaan kolme-neljää kertaa nopeammin.

Vierailija
33/34 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen ku näkiski että naiset tekee remonttia. Tuppaa vaan into loppua kesken kun tulee mutkia matkaan jollonka mies saa hoitaa loppuun ja korjata vahingot kun toinen ihan vähä vaan alotti.

Parempi ku ette puutu remontti juttuihin ollenkaan ja olette sen aikaa jossain muualla

Vierailija
34/34 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä naisetkin osaa, jos vaan uskoa omiin kykyihin riittää. Minä esim. tein meidän kylppärien laatoitukset ja todella hyvin onnistui. Olen tehnyt myös kaikenlaista muuta kun rakensimme taloa : seinien rungot, levytykset, tasoitukset, maalukset, ulkoseinien laudoituksen ja maalauksen ym. Eikä ole tarvinnut kenenkään Miehen perästä korjailla.