Mitä miehen koti kertoo miehestä?
Esimerkiksi: Miehen lattialla lojuu työkaluja ja huonetkalut ovat pienoisen pölyn peitossa. Mahdollisesti hyvin vanhoineen kodinkoneineen ja eripariastioineen varusteltu. Niin sanottu poikamiesboksin kriteerit täyttyen täysin. Millaisiin poikamieskoteihin sinä olet törmännyt?
Kommentit (46)
Yritysten sponssaamissa blogeissa päätetään mikä on hyväksyttävä hintataso.
Ei vähempää vois kiinostaa mikään sisustus.
Ostan asioita jotka on käytännöllisiä ja mukavia. En sen takia että näyttää hyvältä mutta muuten ihan huonoja ja epämukavia. Uutta elektroniikkaa ja kodinkoneita ku edellinen hajoaa.
Haluan rojahtaa sohvalle kattoo telkkaa niin että siinä ei ole jotain perr.... koristetyynyjä niin paljo että siihen ei mahdu.
Ei pysty ymmärtämään mitään koristetyynyjä mitä järkeä niissä on. Ei mitään!!
Ei yhtään mitään. Matrix on käsikirjoitettu.
Zinc
Sen lisäksi valikoima on puhdas 0. Menet kauppaan ostamaan jotain, ei niitä ole ..
Tarjolla on sitä paskaa, mitä paskaa tarjolla on. Voit valita väristä, mutta samaa paskaa se silti on.
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Ei vähempää vois kiinostaa mikään sisustus.
Ostan asioita jotka on käytännöllisiä ja mukavia. En sen takia että näyttää hyvältä mutta muuten ihan huonoja ja epämukavia. Uutta elektroniikkaa ja kodinkoneita ku edellinen hajoaa.
Haluan rojahtaa sohvalle kattoo telkkaa niin että siinä ei ole jotain perr.... koristetyynyjä niin paljo että siihen ei mahdu.
Ei pysty ymmärtämään mitään koristetyynyjä mitä järkeä niissä on. Ei mitään!!
Ha. Mä olen sun naispuolinen versio, ja kaikki elämäni miehet ovat olleet enemmän tai vähemmän yllättyneitä siitä, ettei sisustaminen kiinnosta pätkän vertaa. Olen toki jo täti-iässä, toivottavasti nuoremmilla on vähemmän lokeroita päässä.
Niin ja niillä tyynyillä tuetaan optimaalinen löhöasento.
Vierailija kirjoitti:
Varmaankin se aloittamisen vaikeus piilee taustalla...;)
Minulla se ongelma piilee juurikin siinä, että tilanne on karannut ns. käsistä, eli kaikki siivoamiseen ja tavaroiden järjestelyyn/poistoon liittyvä saa mielen polkemaan tyhjää; mistä aloittaa, kun jokainen asia huoneistossa on jollakin lailla yhteyksissä toisiinsa? Teet yhden jutun alta pois, niin tilalle nouseekin kaksi ongelmaa.
Järjestelytaidot ja semmoinen tietty 'konmarituksenkyky' olisi suotavaa...auttaisikohan mindmapin teko?
Tää on muuten ihan todellinen ja hirveä ongelma. Kotini oli vuosia aika kaoottisessa tilassa just tuon takia. Siistissä kodissa siivoaminen on melko yksinkertaista ja helppoa, jossain on tavaroita, niin otat ja laitat laatikkoon. Mutta sotkusessa se ei olekaan: lattialla on tavaroita, pitäs laittaa johonkin... mihin? Kaikki laatikot on täynnä roinaa. Ne pitäis ensin järjestää. Keittiö on sotkunen, pitäis tiskata. Ai joo, mutta tiskiallas on täynnä, ei siellä mahdu tiskaamaan. Pitäspä siis tiskata ne ensin, mutta oho, kuivauskaapissa ei oo tilaa. Laitanpa kaappiin kuivat, eiku enpäs laitakaan, kun keittiön kaapitkin on täynnä sekalaista romua. Yksinkertasinkin siivoustoimenpide vaatii ihan hirveät valmistelut.
Mulla tilanne ratkesi kunnolla vasta, kun kävin yksitellen läpi kaikki kaapit ja laatikot ja kannoin valehtelematta varmaan puolet kaikesta omaisuudestani jätesäkeissä roskikseen. Rankka ja aikaavievä operaatio oli, mutta en ole katunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla se ongelma piilee juurikin siinä, että tilanne on karannut ns. käsistä, eli kaikki siivoamiseen ja tavaroiden järjestelyyn/poistoon liittyvä saa mielen polkemaan tyhjää; mistä aloittaa, kun jokainen asia huoneistossa on jollakin lailla yhteyksissä toisiinsa? Teet yhden jutun alta pois, niin tilalle nouseekin kaksi ongelmaa.
Järjestelytaidot ja semmoinen tietty 'konmarituksenkyky' olisi suotavaa...auttaisikohan mindmapin teko?Tää on muuten ihan todellinen ja hirveä ongelma. Kotini oli vuosia aika kaoottisessa tilassa just tuon takia. Siistissä kodissa siivoaminen on melko yksinkertaista ja helppoa, jossain on tavaroita, niin otat ja laitat laatikkoon. Mutta sotkusessa se ei olekaan: lattialla on tavaroita, pitäs laittaa johonkin... mihin? Kaikki laatikot on täynnä roinaa. Ne pitäis ensin järjestää. Keittiö on sotkunen, pitäis tiskata. Ai joo, mutta tiskiallas on täynnä, ei siellä mahdu tiskaamaan. Pitäspä siis tiskata ne ensin, mutta oho, kuivauskaapissa ei oo tilaa. Laitanpa kaappiin kuivat, eiku enpäs laitakaan, kun keittiön kaapitkin on täynnä sekalaista romua. Yksinkertasinkin siivoustoimenpide vaatii ihan hirveät valmistelut.
Mulla tilanne ratkesi kunnolla vasta, kun kävin yksitellen läpi kaikki kaapit ja laatikot ja kannoin valehtelematta varmaan puolet kaikesta omaisuudestani jätesäkeissä roskikseen. Rankka ja aikaavievä operaatio oli, mutta en ole katunut.
Tervetuloa nykyaikaan ja hanki tiskikone.
Typerää tiskata käsin
Asunnossa oli erittäin siistiä, minimalistista ja tavarat tarkasti omilla paikoillaan. Vuode sijattu ja päiväpeitto päällä. Kävi yksiin oman makuni kanssa. Mies on ammattisotilas.
Olen nähnyt todella siistejä poikamieskämppiä. Ei pölyhiukkasta missään, mutta toisaalta pestyt talvirenkaat jemmattu kasseissa sängyn alle. Mikäs siinä, ellei varastoon mahdu.
Ja jokainen on laittanut mulle ruokaa ❤
Yksi oli aika potsi, ei ymmärtänyt mitään kotitaloushommista, mutta se loppuikin lyhyeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järjestelytaidot ja semmoinen tietty 'konmarituksenkyky' olisi suotavaa...auttaisikohan mindmapin teko?Tää on muuten ihan todellinen ja hirveä ongelma. Kotini oli vuosia aika kaoottisessa tilassa just tuon takia. Siistissä kodissa siivoaminen on melko yksinkertaista ja helppoa, jossain on tavaroita, niin otat ja laitat laatikkoon. Mutta sotkusessa se ei olekaan: lattialla on tavaroita, pitäs laittaa johonkin... mihin? Kaikki laatikot on täynnä roinaa. Ne pitäis ensin järjestää. Keittiö on sotkunen, pitäis tiskata. Ai joo, mutta tiskiallas on täynnä, ei siellä mahdu tiskaamaan. Pitäspä siis tiskata ne ensin, mutta oho, kuivauskaapissa ei oo tilaa. Laitanpa kaappiin kuivat, eiku enpäs laitakaan, kun keittiön kaapitkin on täynnä sekalaista romua. Yksinkertasinkin siivoustoimenpide vaatii ihan hirveät valmistelut.
Tervetuloa nykyaikaan ja hanki tiskikone.
Typerää tiskata käsin
Eipä sitä vieläkään kaikkiin yksiöihin vaan yksinkertaisesti mahdu tiskikonetta. Sitä ei vaan ne voi ymmärtää ketkä on aina asunut asunnossa mihin koneen saa.
Tyylitajuttomuus ei haittaa, mutta liika tavaroiden määrä, sotkuisuus ja likaisuus kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Kodin laittaminen eli pesän rakentaminen on naisen tehtävä, ei se miehiä kiinnosta. Uros voi rakentaa ja korjata pesän puitteet, mutta sisustus ja siivoaminen ovat naaraan hommia. Näin se on luonnossa ihmislajilla.
Olen näköjään ollut parisuhteissa naisten kanssa sitten. Miehiä enemmän sisustaminen kiinnostaa.
Miehelläni oli siisti ja sivistyneeltä vaikuttava koti, kirjoja ja taidetta. Antoi hyvän vaikutelman.
Minun mieheni koti oli sen ensi kertaa nähdessäni moitteettoman siisti ja nätisti sisustettu. Ja kun hän muutti, näin itse miten hän sisusti seuraavankin kodin huolella ja hyvällä silmällä. Hän ei odota passausta, vaan jopa passaa välillä itse.
En ottaisi tuollaista sottapyttyä passattavaksi. Hän ei taatusti muutu, ja minulla taas on muutakin tekemistä kuin siivota aikuisen jälkiä. Omat lapset asia erikseen.
Lisäksi ainakaan eksäni, joka ei pitänyt järjestystä, ei myöskään tajunnut eikä arvostanut, millainen homma se on. Arvosteli kyllä, jos mielestään taloudenpito ei yltänyt äitinsä tasolle. Joka oli siis kotiäiti by the way, ja minä täyttä työpäivää vedin.
Kiitos ei enää ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Kodin laittaminen eli pesän rakentaminen on naisen tehtävä, ei se miehiä kiinnosta. Uros voi rakentaa ja korjata pesän puitteet, mutta sisustus ja siivoaminen ovat naaraan hommia. Näin se on luonnossa ihmislajilla.
Tjaa,a. - En tiedä missä maakuopassa tai luolassa minun kuvitellaan ja halutaan nähdä asuvan kun olen viimeiset reilut 15 vuotta asunut itsekseni, eli s. siitä lähtein kun muui omilleni, aluksi opinojen perässä sittemmin töiden perässä olen muuttanu jo pariinkin kertaan. Ensin asuin opiskelijasolussa (,jossa oma huone) ja sittemmin yksin. Voi olla, että joku nainen olisi varmasti valinnut osin erilaisia sisususratkaisuja ja valintoja kuin minä.
Mutta kovin ankeaa olisi eloni ollut jos olisin alkanut odottamaan tai metsäsämään kumppania, jotta asuntoni saisi "oikeanlaisen" sisustuksen.
Jos mahd. kumppanini olisi sitä mielä, että hän halusiai uusia kaikki tai lähes kaikki vuosien saatossa hankkimani huonekaluni ja hävittää mm. kaikki kirjani niin enköhän vähemmästäkin ymmärtäisi, ettei meidän kannattaisi jatkaa yhteiseloa, ainakaan parina asuen ja eläen saman katon alla. - Sanon näin, vaikka ei minun mielestäni ole vain yhtä ja oikeaa tapaa sisustaa viihtyisästi. - Ja kyllä ei minulla ole pelkäsään järkiperusteia sille, miksi pidän mm. siiä, etä miinulla on yskin tyhuoneesa pari seinällisä kirjoja, aim että olen vuosien saaossa hankkinut aika mona musiikki CD:ta ai miksi olen hankkinut pussilakanoita usein kaksi vaikka yli 200 yönä olen viime vuosina nukkunut yksin ja osan näistäkin öistä muualla kuin omassa sängyssä...
Vierailija kirjoitti:
Olen graafinen suunnittelija, kolmevitonen mies, ihan normaaleissa päivätöissä ja ansaitsen kohtuullisesti. Silti kämppäni on melko pieni, eikä ole minkään viimeisten trendien mukaan sisustettu, tauluja ei ole seinillä kuin kaksi, ja astiastot ovat mitä sattuu randomia. Toki ne vähäiset kalusteet, mitä minulla on, ovat sinänsä huolella valittuja, että mitään Sotka/ Ikea -roskaa täältä ei löydy.
Mitä sanoo naiset? Tulisiko pakit kämpän takia? Olisitko kummissasi kun mies joka tekee visuaalista työtä, ei voi vähempää välittää sun mätsäävistä lautassarjoista ja live love laugh -tauluista?
Mun mies ei ole millään graafisella alalla, mutta hänen kodista voisi luulla, että on. Graafista, modernia, toisiinsa sopivat kalusteet joiden koko on hyvässä suhteessa asunnon huonetiloihin.
Siellä on miellyttävä olla, ja sellainen esteettisyys on meille yhteistä ja tarpeellista.
Joten jos multa kysytään, olisin sun kämpillä kohteliaasti juonut kahvit eripari kupeista ja -tuoleilta, ajatellut että olet varmaan tuskallisen nuuka tai vasta harjoittelet itsenäistä elämää, ja jatkanut matkaa.
Juu eikä meillä ole live-laugh tauluja.
Teen suurimman osan töistä kotonani, enkä ryhdy kaunistelemaan kotiani jonkun satunnaisen naisvieraan vuoksi. Talo elää tavallaan ja vieraat käy ajallaan. Tämä on periaatteeni ja jos se ei kelpaa niin on minulla muitakin.
Miehelläni oli pieni asunto. Päällisin puolin siisti mutta hänellä ei ollut imuria, mitään pölyjä ei ollut kai koskaan pyyhitty ja vessakin puoli törkyinen.
Vain pari huonekalua.
No koskaan ei siivoa nykyisin meillä kotona, mitään huonekaluja ei osta eikä hanki meille. Vaatteet viikkaa kaapiin jos jaksaa.
Sellainen on kuin aikanaan kämppänsäkkin kertoi. Toki pienituloinen oli tuolloin. Mutta tekniset laitteet omansa on vimpan päälle. Muusta ei ole kiinnostunut eikä mihinkään esim.huonekaluihin laita euroakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen graafinen suunnittelija, kolmevitonen mies, ihan normaaleissa päivätöissä ja ansaitsen kohtuullisesti. Silti kämppäni on melko pieni, eikä ole minkään viimeisten trendien mukaan sisustettu, tauluja ei ole seinillä kuin kaksi, ja astiastot ovat mitä sattuu randomia. Toki ne vähäiset kalusteet, mitä minulla on, ovat sinänsä huolella valittuja, että mitään Sotka/ Ikea -roskaa täältä ei löydy.
Mitä sanoo naiset? Tulisiko pakit kämpän takia? Olisitko kummissasi kun mies joka tekee visuaalista työtä, ei voi vähempää välittää sun mätsäävistä lautassarjoista ja live love laugh -tauluista?
Mun mies ei ole millään graafisella alalla, mutta hänen kodista voisi luulla, että on. Graafista, modernia, toisiinsa sopivat kalusteet joiden koko on hyvässä suhteessa asunnon huonetiloihin.
Siellä on miellyttävä olla, ja sellainen esteettisyys on meille yhteistä ja tarpeellista.
Joten jos multa kysytään, olisin sun kämpillä kohteliaasti juonut kahvit eripari kupeista ja -tuoleilta, ajatellut että olet varmaan tuskallisen nuuka tai vasta harjoittelet itsenäistä elämää, ja jatkanut matkaa.
Juu eikä meillä ole live-laugh tauluja.
Ihan uteliaisuuden vuoksi, mitä teet työksesi ja millaisia asioita harrastat? Miten kuvailisit itseäsi naisena?
t. se jolle vastasit