Sunnuntai, viikonpäivistä hirvein
Kommentit (27)
Sunnuntaisin alkaa pian taas päästä kirkkoon. Minulle siitä tulee hyvä ja rauhoittava olo. Ei siitä mitään tulisi, jos vain stressaisin koko päivän alkavaa työviikkoa miettien.
Tullut niin ketjua luettua, mutta Rooman keisari määräsi sunnuntain kristittyjen pyhäpäiväksi aikoinaan. Sitä ennen se oli lauantai, kuten juutalaisilla. Muhammeddilaisilla se on perjantai.
Raamatussa tosin sanotaan, että kaikki päivät tulisi pyhittää yhtälailla Herralle.
Suomessa ennen vuotta 1973 sunnuntai oli viikon ensimmäinen ja lauantai viimeinen päivä.
Mun mielestä tiistai on hirvein viikonpäivä. Silloin olen kaikkein väsynein töissä koska viikonlopun jäljiltä on unirytmi täysin sekaisin. Maanantai vielä menettelee mutta tiistaina on monesti takana 2 huonosti nukuttua yötä.
Sunnuntai on hyvä vaan lomilla ja työpäivänä(tuplaliksa).
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tiistai on hirvein viikonpäivä. Silloin olen kaikkein väsynein töissä koska viikonlopun jäljiltä on unirytmi täysin sekaisin. Maanantai vielä menettelee mutta tiistaina on monesti takana 2 huonosti nukuttua yötä.
Onko se unirytmi pakko sekoittaa joka viikonloppu?
Sunnuntai-ilta klo 17.00 alkaen pelkkää ahdistusta. Ja vielä lisäksi Nils holgerssonin tunnari. Jos joku sattuisi muistamaan. Vieläkin sunnuntait iltapäivästä alkaen tosi tylsiä. Kaikki jotenkin pysähtynyttä. Olen aina inhonnut sunnuntaipäiviä.
Kertokaa sunnuntai-ahdistus lauluja, elokuvia, tv-jaksoja, kirjoja...