Muita, joille miehen videopelien pelaaminen on iso turn-off?
Tuntuu, että suunnilleen joka toinen nuori mies nykyään käyttää aikaansa videopelien pelaamiseen ja kärsii jonkin sortin peliriippuvuudesta. En voi sille mitään, mutta videopelejä pelaava aikuinen mies vaikuttaa minun silmissäni vain ylikasvaneelta jonnelta, eikä oikealta mieheltä.
Pleikan rämpyttäminen on mielestäni lasten ja teinien hommaa, ja aikuisen miehen pitäisi käyttää aikansa mieluummin vaikka lukemiseen ja kuntoiluun. Mies joka menee töiden jälkeen salille on paljon miehekkäämpi kuin sellainen joka istuu illan pleikan ääressä.
Onko muilla tätä samaa?
Kommentit (42)
Apua, olen 35-vuotias nainen joka pelaa videopelejä! Niin pelaa tosin miehenikin. Onneksi. En voisi seurustella miehen kanssa joka EI pelaa. Venäläistä 1800-luvun runouttako pitäisi lukea? Olisiko se parempi harrastus? Eikö ole tärkeintä että ihminen itse on tyytyväinen siihen mitä harrastaa? Olen pelannut 30 vuotta. Miksi lopettaisin nyt? Varmasti löydät itsellesi vielä sopivan kumppanin :) Tsemppiä siihen ja jaxuhali <3
"Pleikan rämpyttäminen on mielestäni lasten ja teinien hommaa, ja aikuisen miehen pitäisi käyttää aikansa mieluummin vaikka lukemiseen ja kuntoiluun."
Niin, miehet harrastavat sosiaalisuutta internetissä.
Samalla naiset katsovat televisiosta draamaa. Seuraavat mitä toisten ihmisten elämässä tapahtuu, koska omassa ei tapahdu mitään. Mietinpähän vain, kumpi on oikeasti lapsellisempaa toimintaa? Seurata toisten elämää oman elämän sisällön puuttumisen takia, vai pelata ystäviensä kanssa netissä tehden esimerkiksi tehtäviä ja saaden pienimuotoisia dopamiinibursteja. Ihmisluonto kaipaa leikkimistä, seikkailua, arvoituksia ja pieniä adrenaliini henkäyksiä. Veikkaisin, että television katsominen on monin kerroin aivoille ja keholle tuhoisampaa kuin pelien pelaaminen ystävien kanssa.
Itse kuulun näihin pelaajamiehiin, toisaalta olen myös erittäin hyvässä fyysisessä kunnossa sekä aivokoppani on hyvässä vireessä. Tietysti voisin hypätä suoraan viisikymmentä vuotta ajassa eteenpäin ja istua kahvipöydässä niin helvetin "aikuisena" kuin vain voi olla. Ei, en aijo tehdä edellistä, nautin mielinmäärin tämänhetkisestä tilanteesta.