Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähdin lasta karkuun ulos

Vierailija
24.05.2020 |

Ehdotin että menee kaverin kanssa ulos. Ei. Ehdotin että leikkii. Pystyy tekemään sen 5min pätkissä. Jatkuvasti ruinaa päästä iPadille ja kun ei pääse, kyselee asioista, joihin en osaa vastata.

Kysymys on 10-vuotiaasta pojasta ja olen ihan loppu. Olen introvertti ha haluaisin olla välillä yksin ilman, että minut keskeytetään jatkuvasti.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun olen ulkona, soittelee minulle jatkuvasti.

Vierailija
2/20 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma vika jos et saa lastasi kuriin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Varmasti näin. Minulla ei ole vaan tarpeeksi tietotaitoa lapseni kasvattamiseen.

Vierailija
4/20 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi huomenna taas opettaja kasvattaa siinä samalla kuin 26 muutakin.

Vierailija
5/20 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei tarvitse tulla enää uudelleen äidiksi. Toivon että lapsestani tulee jotenkin elämässä pärjäävä.

Vierailija
6/20 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ei tarvitse tulla enää uudelleen äidiksi. Toivon että lapsestani tulee jotenkin elämässä pärjäävä.

Pane puhelin kiinni tai estä hänet. Ota omaa aikaa edes nyt ulkona. Sillähän hänet saat ulos, ettet ole muuten tavoitettavissa.

Vierailija
7/20 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne rajat. Rajattomista pikkulapsista kasvaa rajattomia nars-aikuisia.

Vierailija
8/20 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykypäivän vapaan kasvatuksen hedelmät.. Piiskaa perseelle heti!

Vierailija
9/20 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Varmasti näin. Minulla ei ole vaan tarpeeksi tietotaitoa lapseni kasvattamiseen.

Ei siinä mitään ihmeellistä tietotaitoa vaadita, mutta sitä enemmän päättäväisyyttä ja uskallusta. Sinua tahallaan ärsyttämään pyrkivää lasta ei pidä turhaan sääliä, vaan tehdä siitä lapsen sikailusta loppu.

Ipadille ruinaus loppuu sillä, kun määräät ennakkoon Ipadin käyttöajan (esim. max tunti päivässä) ja teet selväksi, että jos ruinaa lisäaikaa, niin yhdestäkin ruinauksesta ei näe Ipadiaan (eikä kännykkäänsä) viikkoon.

Turha suunsoitto ja vastaava tahallinen provosointi loppuu niin ikään, kun annat rangaistuksen joka ikinen kerta, kun sitä ilmenee. Tehokas ja nopea rangaistus on esim. se, että käskee sen 5 min ajaksi seisomaan seinän viereen niin, että suu pysyy kiinni ja nenä pysyy seinässä kiinni. Jos se alkaa äännellä tai irrottaa nenän seinästä rangaistuksena aikana, niin ajan laskeminen alkaa alusta.

Automatkojen aikainen ei-toivottu kielenkäyttö taas loppuu sillä, että lemppaa lapsen pihalle autosta, ajaa autolla esim. 300 metrin päähän ja käskee lapsen kävellä perästä tien vartta sinne autolle. Huom! Tämäkin pitää toistaa armotta ja aina, kun kiellettyä käytöstä ilmenee.

Vierailija
10/20 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama meininki! Oikeesti kaikkea kestän mun perheeltä, mutta tänä aamuna klo 7 mulle riitti, kun kaikkeni tehneenä tää paska käytös vaan jatkui. Joten siitä asti olen ollut pihalla.

Vierailija
11/20 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ymmärrän. Mullakin 10v poika ja he osaavat halutessaan olla vähemmän kivoja.

Vierailija
12/20 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi poika ei saisi olla iPadilla?

Vierailija
13/20 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 10 jatkaa. Poika on vasta 9, mutta käytös inhottavaa. Vaikka mitä mukavaa yhdessäoloa järkkää ni aina tulee sanomista. En odota innolla murrosikää. 😆

Vierailija
14/20 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nro 10 jatkaa. Poika on vasta 9, mutta käytös inhottavaa. Vaikka mitä mukavaa yhdessäoloa järkkää ni aina tulee sanomista. En odota innolla murrosikää. 😆

Normaalisti inhottavasta käytöksestä rangaistaan eikä suinkaan järkätä mukavaa yhdessäoloa.

Vierailija
15/20 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko miettinyt, että kenen mielestä se yhdessäolo on mukavaa, jos kerran sanomista aina tulee? On täysin mahdollista, että teillä on täysin eri käsitys siitä, mikä on mukavaa tai vaihtoehtoisesti poikaa ei kiinnosta minkäänlainen yhdessäolo ja joutuu väkisin esittämään sitä, että "kyllä nyt on niin kivaa", kun äiti on jotain järjestänyt, ettei se vaan pahoita mieltään.

Vierailija
16/20 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluat olla välillä yksin? Se on ihan ok, mutta mitä, jos viettäisit aikaa sen lapsen kanssa. Esitä edes olevasi kiinnostunut. Pelaatte vaikka pari peliä ja sitten ilmoitat tekeväsi omia hommia x ajan verran.

Vierailija
17/20 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluat olla välillä yksin? Se on ihan ok, mutta mitä, jos viettäisit aikaa sen lapsen kanssa. Esitä edes olevasi kiinnostunut. Pelaatte vaikka pari peliä ja sitten ilmoitat tekeväsi omia hommia x ajan verran.

Kyse taisi olla siitä, ettei poika kunnioita sitä äitinsä ilmoitusta omien hommien teosta.

Vierailija
18/20 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että ap on joutunut lapsensa kotikiusaamaksi... Eikä edes minkään satunnaisen kotikiusaamisen uhriksi, vaan systemaattisen ja tietoisen sellaisen.

Vierailija
19/20 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarkoittanut järjestäväni mitään huvipuistoilua ja kylpylöintiä, vaan nimenomaan rauhallista yhdessäoloa täällä kotona: uintia, ruoanlaittoa thdessä, soutelua, kalastusta, lautapelejä..

Vierailija
20/20 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tarkoittanut järjestäväni mitään huvipuistoilua ja kylpylöintiä, vaan nimenomaan rauhallista yhdessäoloa täällä kotona: uintia, ruoanlaittoa thdessä, soutelua, kalastusta, lautapelejä..

Entä, jos sitä lasta ei voisi vähempää kiinnostaa nämä? Kaikilla ei ole samaa käsitystä siitä, mikä on kivaa ja mikä ei.