Millainen on sinun päiväsi?
Oma aamuni alkoi kävelylenkillä miehen kanssa. Olen nyt yrittänyt käydä viimeaikoina joka aamu kävelyllä, kun olen huomannut, että iltaisin se jää helpommin välistä.
Lounaana oli parin aiemman päivän ruokia lämmitettynä. Ruokas ei siis tarvinnut tehdä.
Mies lähti lasten kanssa päiväreissuun, join päiväkahvin terassilla, pesukone pyörii, varmaan vielä pari koneellista pesen pyykkiä. Luen kirjaa.
Tänään vielä suunnitelmissa käydä kaupassa ja ostaa alkuviikon ruuat, viedä lasten pieniä vaatteita UFF:n laatikkoon, viedä lastensatukirjat kellarikerroksen kaappiin, käydä illalla perheen kanssa ulkoilemassa, käydä saunassa, tehdä hampurilaisia.
Kommentit (32)
Laitoin huutonettiin tavaroita myyntiin. Nyt teen ruokaa ja kuuntelen musiikkia. Asun yksin.
Kuuntelen new age - henkistä äänikirjaa, kudon sukkaa ja ajattelen suuria. Aamulla kävin lapsen kanssa torilla ja ostettiin lounaaksi annos kalakeittoa. Illalla on onlinejoogaa luvassa. Keittelin tässä kupillisen teetä ja voisin ottaa päiväunet ennen joogaa. Ehkä matsi Afrikan tähteä johonkin väliin.
Ei mistään lounaista tietoakaan täällä.😁
Just sain ähellettyä aamupalaksi proteiinirahkan + 100 g mustikoita.
Odottelen, että isäntä keittelis toisen pannullisen kahvia -> lupaavia ääniä kuuluukin keittiöstä.
Illalla vasta syödään kunnolla.
Aivastelen, kun pöllytin eteisessä, joka = kaaos. Remppaäijät ei mahdu ovesta jos en raivaa.
Myöhemmin jatkan raivausta vähän vielä.
Kävely pitäis tehdä ja säätutkaa katsomaan siis ensin.
Ihan hyvä päivä, hyvällä päälläkin. 😙
Leppoisaa eikä pakkoja, jännittää huominen kun tulee remppaäijää.
Kiersin aamulla koirien kanssa pitkän, yli kolmen tunnin metsälenkin, jonka jälkeen haravoin vihdoin pihan. Kävin suihkussa ja nyt syön eliseltä jäänyttä parsarisottoa. Ruokajuomana iso lasillinen kylmää valkoviiniä, joka maistuu aivan taivaalliselta.
Jotenkin todella rento ja hyvä olo. Mietinkin, että tekisin muutaman tunnin töitä, pois huomiselta, jotta voisin rentoutua illan pitemmällekin valkoviinin parissa. Tekisi mieli juoda kevyt valoisan kevätillan hiprakka ja katsoa Yuotubesta aamulla bongaamani Behemothin keikkataltiointi.
Valintoja, valintoja.
Huomatcaa minutkin! 😡😣
Terv.
Alapeukuttaja
Heräsin jo klo 7. Nousin ja join miehen keittämää kahvia. Surffailin netissä sohvalla löhöillen ja katsoin Rikkaat ja Rahattomat katsomatta jääneet jaksot.
Noin 11.30 sain itseni pesulle ja vaatteet päälle. Pistin talvitakin pesuun. Teini kotona vahtimassa konetta. Sen jälkeen miehen kanssa pyöräillen läheiseen Prismaan ja XXL:ssä pyrähdettiin samalla. XXL:stä ostin kahdet trikoot (vihdoin tarpeeks pitkät). Prismasta läheiseen Tokmanniin josta löyty sitä mitä haettiin.
Kotiin kun tultiin juotiin kahvit ja laitoin punajuuret kiehumaan päivällistä Lindströmin pihvejä varten. Tyhjensin ja täytin tiskarin sekä siivosin keittiön.
Tässä välissä lasillinen valkkaria.
Kohta kuorin punajuuret ja alan tekemään taikinan. Siitä sitä vaan pihvien paistoon ja muusin tekoon.
Ruoan jälkeen en tee mitään, löhöön vaan. Ehkä nappaan loput valkkarista.
Puutarhaa, puutarhaa, puutarhaa. Olen tehnyt loputkin kylvöt kasvimaahan, siirtänyt tomaatit lopullisesti kasvihuoneeseen. Laitoin vielä vähän jotain esikasvatukseen, kuten ruusupapua. Perkasin mansikkamaan vanhoista lehdistä lasten kanssa. Täytin vesitynnyrit, kun sadetta ei näköjään ole tiedossa lähiaikoina. Istutin eilen ostetut perennat. Olen ihastellut ensimmäisiä tulppaaneja ja narsisseja, nähnyt pääskysiä ja kuunnellut mm. västäräkkiä, peippoja ja tiltalttia. Kurjet ja fasaanit huuteli aamulla. Olen jutellut oravanpoikaselle, joka penkoi minua pelkäämättä kitkentäjätekasaa. Olen hämmästellyt kuinka vihreää on tullut ihan parissa päivässä, miettinyt että ruohonleikkurille pitäisi tehdä keväthuolto. Olen vähän harmitellut miten hiljaista kukkivassa vaahterassa on - missä kaikki pölyttäjät? Kimalaisia on kyllä vähän liikkeellä, mutta kaikki muut tuntuu vielä puuttuvan. Olen tarkkaillut omenapuiden kukkanuppuja ja odotan sitä hetkeä kun tuomen tuoksu kantautuu ensimmäisen kerran nenään.
Taas niin äärimmäisen tylsää että ehkä pitää avata korkki?
Heräsin siihen kun mies kietoi kätensä ympärille ja alkoi pussailemaan. Sieltä siirryin keittiöön, jossa kahvin tuoksu herätti. Söimme aamupalan terassilla. Kastelin kukat, jotain vihreää sieltä mullan seasta pilkistää. Lähdin juoksulenkille metsään. Kävin suihkussa. Mies halusi katsoa jotain yhdessä, koska on illalla töissä. Joimme perään kahvit terassilla. Kohta laitan lohen uuniin ja illalla luen englanninkielistä romaania.
Kävin lenkillä, istutin kukkia ja hyötykasveja puutarhaan, laitoin ruokaa, kävin lenkillä, nyt palstailen. Kohta teen vähän töitä, sitten käyn iltalenkillä, suihkussa ja nukkumaan.
Mies lähti illalla ryyppäämään kavereiden kanssa ja sanoi tulevansa ajoissa kotiin, ei ole näkynyt vieläkään. Samapa tuo.
Tein 80min crosstrainer-treenin, nyt suihkuun ja varmaan kattelen pokee kun ukosta ei ole apua.
Huomenna on miehen muutto (ei siis asuta yhdessä ja sitä tuskin tulee tän jälkeen tapahtumaankaan). Olin hommannut pakun, kuskin ja muuttomiehen mutta peruin ne, pärjätköön itse darroissaan kolmen kerroksen kierreportaista ilman hissiä :)
Illemmalla sukulaiselle saunomaan ja touhuamaan pihalle.
Ohareista huolimatta ihan letkee fiilis.
Heräsin hieman ennen yhdeksää, join kahvit ja söin aamupalan. Sitten aloin siivoamaan ja pesemään ikkunoita, tähän meni n. 4h. Sitten kävin kaupassa ja suihkussa ja äsken syötiin. Kohta olisi tarkoitus pelata lautapeliä pojan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Heräsin siihen kun mies kietoi kätensä ympärille ja alkoi pussailemaan. Sieltä siirryin keittiöön, jossa kahvin tuoksu herätti. Söimme aamupalan terassilla. Kastelin kukat, jotain vihreää sieltä mullan seasta pilkistää. Lähdin juoksulenkille metsään. Kävin suihkussa. Mies halusi katsoa jotain yhdessä, koska on illalla töissä. Joimme perään kahvit terassilla. Kohta laitan lohen uuniin ja illalla luen englanninkielistä romaania.
Tämä kuulostaa ihanalta 🙂
Krapulainen, olutta ja siiderii meni aamusta, nyt väsyttää.
Maalasin yhden pikku lipaston. Kävin kaupassa hakemassa välineet. Vahasin vähän lattiaa. Ruoaksi teen hyrskypottuja. Miesystävä tullee kylään ja käymme yhdesä uimassa. Illalla kuuntelen unimeditaation ennen maatemenoa.
Vierailija kirjoitti:
Mies lähti illalla ryyppäämään kavereiden kanssa ja sanoi tulevansa ajoissa kotiin, ei ole näkynyt vieläkään. Samapa tuo.
Tein 80min crosstrainer-treenin, nyt suihkuun ja varmaan kattelen pokee kun ukosta ei ole apua.
Huomenna on miehen muutto (ei siis asuta yhdessä ja sitä tuskin tulee tän jälkeen tapahtumaankaan). Olin hommannut pakun, kuskin ja muuttomiehen mutta peruin ne, pärjätköön itse darroissaan kolmen kerroksen kierreportaista ilman hissiä :)
Illemmalla sukulaiselle saunomaan ja touhuamaan pihalle.
Ohareista huolimatta ihan letkee fiilis.
Hahhahhaa julmaa, joskus tehnyt muuttoa krapulapäivänä ja se on kyllä kamalaa koittaa pesukoneita kannella :D
Siivousta, pyykinpesua ja hiljattain päättyneen parisuhteemme vatvomista. Mietin häntä lähes taukoamatta. Odotan, että ovikello soisi ja hän tulisi takaisin, mutta tiedän sen olevan haaveilua.
Aamulla herätys seitsemältä. Aamiaispirtelö. Koiran kanssa lenkille. Aamukahvi.
Sitten puutarhaa.
Kun tuli liian kuuma, oli aika tulla sisälle jäätelölle ja mehulle. Kotitöitä.
Katsoin Mooseksen perintöä ja nukahdin päikkäreille.
Takaisin puutarhatöihin.
Päivällistä, makkaraperunat ja varhaiskaalisalaattia. Nyt makaan mahani vieressä sohvalla ja katson uutisia. Kahvia tekis mieli mutten jaksa hakea.
Tänään ei tehdä mitään. Mies reissussa, 12v:n kanssa olen kaksin.
Heräsin 8:30, aamupala/lounas klo 11. Nettailua, pelailua, ehkä pesen koneellisen pyykkiä. Päivälliseksi lämmitetään perjantain jämät.
No fillarit täytyy käydä nostamassa pois autosta, että lapsi pääsee huomenna kouluun. Oltiin eilen pyöräilemässä lähikaupungissa.