Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies saa häirikkösoittoja numeron entisen omistajan tuttavilta, tekeekö poliisi tälläisessä tilanteessa mitään?

Vierailija
24.05.2020 |

En ymmärrä miksi numeroita pitää kierrättää kun pahimmillaan saa jonkun hullun niskaan!

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän on kyllä tosi monta vuotta välissä ennen kun sen saa ottaa taas käyttöön.

Entiselle puolisolle sen entinen muija lähetti häirikköviestejä ja jätkä väitti että numero on ollut ennen jollain muulla. Tai no "häirikkö". Kutsui isyystestiin.

Kunhan vaan sanon.

Vierailija
2/19 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevatko nämä soiteot heti sen jälkeen, kun mies on käynyt potkimassa koivua pihalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kans sama tilanne, ei uskonut kun sanoin numeron olevan jo toisen henkilön käytössä. Viestit eivät kuitenkaan mitään uhkailua, mutta kesti pari vuotta ainakin. Otin ne sitten ihan viihteenä.

Vierailija
4/19 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niiden numeroiden uudelleenkäytössä ole mitään vuosien rakoa, vaan aika pian saattavat tosiaan mennä seuraavalle käyttöön. Ei taida olla tästä asiasta mitään lakia olemassa. Onnea vaan, jos ed. käyttäjän piirit ovat olleet pimeät, ja numerosta on luovuttu esim. juuri häiriköiden takia.

Vierailija
5/19 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estoja ei tietenkään osaa laittaa?

Vierailija
6/19 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tabletissa prepaid-liittymä ja siihen tulee jollekin naiselle tarkoitettua viestiliikennettä - lähinnä perintätoimistojen maksumuistutuksia ja välillä soittoja mm. sähköyhtiöltä...

Vierailija
7/19 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen, että miehesi on keksinyt koko jutun.

Hän saa soittoja joltakin ihan muulta.

Vierailija
8/19 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä tuota sattuu, kaverin tytär sai todella härskejä kuvia & viestejä ja tarvittiin poliisi vakuuttamaan tyyppi siitä, ettei kyseessä ollut hänen työkaverinsa vaan  11v pikkutyttö... En muuten yhtään ihmettele että kys. työkaveri vaihtoi numeroa, sääli että se siirtyi lapselle!

Vierailija
9/19 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksei se vaihda numeroa?

Vierailija
10/19 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsen ensimmäiseen puhelimeen tuli aikuisviihde ym numeron aiemmalle omistajalle tarkoitettuja viestejä. Saimme uuden numeron, joka ei ollut ennen ollut käytössä.

Vierailija
11/19 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäilen, että miehesi on keksinyt koko jutun.

Hän saa soittoja joltakin ihan muulta.

Kuule ei ole keksinyt, olen kuullut kaiuttimen kautta sekavan  miesäänen puhuvan jonkun Mikan/Mikon auton maksamisesta  sekä saanut suoraa huor""lua korvaani,  kun  vastasin kerran  siinä toivossa että minä saisin soittelijan tajuamaan täältä löydy "Jannea" vaan "Ville" (nimet muutettu) eikä tiedetä mistään Mikon autoista. Ap

Vierailija
12/19 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinähän on kyllä tosi monta vuotta välissä ennen kun sen saa ottaa taas käyttöön.

Entiselle puolisolle sen entinen muija lähetti häirikköviestejä ja jätkä väitti että numero on ollut ennen jollain muulla. Tai no "häirikkö". Kutsui isyystestiin.

Kunhan vaan sanon.

Siinä on 6kk väli kun annetaan uudelle.

Kuopukselle tuli pitkään puheluita, jotka oli tarkoitettu edelliselle haltijalle. Muut uskoivat heti mutta yksi ukko vaan jatkoi soitteluitaan. Soitti kännissä eikä enää seuraavalla muistanut että numero ei kuulu enää tutulleen. Aikoi aina poistaa. Viimein soitin ko. paikkakunnan poliisille ja pyysin käymään poistamassa numeron ko. tyypin kännykästä. Sen jälkeen ei enää soittanut.

Kuuden vuoden kuluttua tuli vielä puhelu joltakin. Tavoitteli serkkuaan (ed. haltija). Ei taida kovin usein soitella serkulleen...

Vierailija
13/19 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei käynyt ihan noin huonosti, mutta numeroni on ilmeisesti kuulunut jollekin kampaajalle ja sain pitkään soittoja jossa haluttiin varata aika  hiustenleikkuuseen :D

Vierailija
14/19 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita operaattorillesi ja pyydä numeron vaihtoa. Ne antavat numerolistan josta voit valita.

Vaihto tapahtuu minuutissa. Suljet ja avaat puhelimesi ja uusi numero on käytössä.

Vierailija
15/19 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on useampaankin laitteeseen tullut vanhan omistajan hälytysjärjestelmän viestejä.

Vierailija
16/19 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 kk on väliä minunkin mielestäni ennen kuin menee jakoon uudelleen.

Minulle soitti poliisi ja joku ulkkis samalta alueelta Suomesta.

Molemmat uskoivat ettei numerosta tavoita tuota henkilöä. Jos olisi jatkunut niin vaihtaisin numeron tietysti, helpointa se varmaan niin olisi jos häirintä jatkuvaa.

Vierailija
17/19 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavan numero oli entinen ravintolan numero. Hän vastaanotti paljon pöytävarauksia.

Vierailija
18/19 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika kuulemma saa työpuhelimeensa välillä outoja soittoja, mutta kyllä ovat uskoneet.

Itse olen muutaman kerran saanut vihaisia viestejä vastaajaan tai tekstarina jotka ovat tulleet väärään numeroon, en exiltä, vaan muissa asioissa. Olen soittanut takaisin - yhdessä tapauksessa numero oli kyllä minun, mutta se oli kirjoitettu ilmeisesti väärin ylös. Yhdessä tapauksessa oli huomattu, mutta eipä vaivautuneet laittamaan mitään anteeksipyyntöä perään. Minulla on sama numero ollut vuodesta 1999, joten ei ainakaan enää pitäisi kenenkään sen takia sotkeutua, että on jonkun vanha numero.

Vierailija
19/19 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä itse yritin soitella kerran yhteen hotelliin. Soitin pari kertaa, meni yksityiselle, jolla toisella kertaa tuntui menevän hermo. Tämä oli sitä aikaa, kun oli vielä paperiluettelot ja numero oli ihan oikea - oli vielä lankapuhelimet käytössä. Selvisi sitten, että ko. hotelli oli mennyt konkurssiin ja sillä oli uudet omistajat ja uusi nimi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän