Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alkaako teidän perhe käyttää maskia nyt kun niitä saa

Vierailija
24.05.2020 |

https://yle.fi/uutiset/3-11365789

Eivät ole kalliita

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainut kuka haluaisi käyttää meillä maskia on meidän 7 v

"Pojasta polvi paranee." Usein lapset ovat vanhempiaan viisaampia.

Vierailija
22/50 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä siinä enää tässä vaihessa on?

Juuri Hesarin artikkelissa selitetttin, että toinen aalto seuraa tikun rajoituksia höllennetään. Niin on kuitenkin pakko tehdä eli rokotteen saamiseen saakka sitten elämme joka tapauksessa rajoitetumpaa elämää.

Maskia käyttämällä näytän, etten ainakaan ole jakamassa muille potentiaalisia virustautejani. Onhan tiukempi käsihygienia ja maskinkäyttö säästänyt nyt jo flunssilta ja mahataudeilta. Jatkamme siis perheessämme samalla linjalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan aleta! Miksi ihmeessä me jotain naamareita pidettäisiin? Johan kaikki ihmisetkin naurais kaupungilla.

Sitä paitsi työnantaja on ohjeistuksellaan kieltänyt maskien käytön töissä. Ope siis olen

Vierailija
24/50 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran korkean hinnan laittaneet että ei ole tilaa meidänkin perheen muutenkin jo valmiiksi tiukassa ja paukkuvassa budjetissa ostaa riistohintaisia kertakäyttömaskeja joka pitäisi aina joka päivä vaihtaa uuteen.

Vierailija
25/50 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan halua mitään tulehdusta suun ympärille

Sehän tulee kun sylki valuu suusta ulos nukkuessa. Sibicort auttaa.

Vierailija
26/50 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei. Niiden tarkoitus on suojata muita tartunnalta. Ja meillä ei käy kuin aikuiset kaupassa terveenä...

Vierailija
27/50 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppakeskuksessa oli myyjä, joka ei tajunnut itse käyttää myyntiartikkeliaan. Olisi ollut aikalailla uskottavampi kauppiaana. En ostanut ja emme käytä.

Vierailija
28/50 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssä käytämme niitä, ihanaa kun kotona ei tarvitse.

Vierailija
29/50 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut kangasmaski käytössä jo toista kuukautta, mutta vakavassa harkinnassa on nyt ainakin väliaikaisesti lopettaa, kun täällä Tampereella tartuntamäärät ovat lähes nollassa. Ei oikein ole mitään järkevää tieteellistä perustetta maskin käyttöön enää. Sitten uudestaan käyttöön mikäli määrät alueella lähtevät uudestaan nousemaan. Nyt kun maskeja alkaa olla hyvin saatavilla, niin käyttötarvetta on käytännössä enää Uudellamaalla.

Vierailija
30/50 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt tähän saakkakin lähes kaikkialla muuallakin paitsi ulkona. Tai no pakettiautomaatilla olen voinut piipahtaa, kun ei ole ollut pahemmin ihmisiä lähistöllä.

Meillä ei ole ollut kuin muutamia maskeja, joten kovin paljon ei olla missään käytykään, joten jos maskeja saa, voisi liikkua enemmän. Tosin edellyttää, että muut ihmiset alkavat noita käyttämään paljon, koska noiden ohuempien maskien suoja tehostuu, vasta kun muutkin käyttävät.

Vierailija
31/50 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan varmaan kotivaraksi. Jos on jotain epämääräistä tuntemusta esim. kirkussa, mutta ei varsinaisesti mitään kipua tai sairauden tunnetta, on mukavampi laittaa maski esim. kaupassa piipahtamisen ajaksi. Ei tarvitse miettiä onko tartuttanut jonkun, jos kyseessä onkin korona.

Mun työpaikalla monet käyttää nykyään maskia, kun ovat pitkään samassa tilassa useiden muiden ihmisten kanssa.

Vierailija
32/50 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin apteeksisa ja tosi huonoja olivat.  Kuminauha katkesi heti ja oli muutenkin raskas hengittää. Annoin arvion netissä, mutta eipä noita yhden tähden arvioita julkaista. 

Vierailija
33/50 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan varmaan kotivaraksi. Jos on jotain epämääräistä tuntemusta esim. kirkussa, mutta ei varsinaisesti mitään kipua tai sairauden tunnetta, on mukavampi laittaa maski esim. kaupassa piipahtamisen ajaksi. Ei tarvitse miettiä onko tartuttanut jonkun, jos kyseessä onkin korona.

Mun työpaikalla monet käyttää nykyään maskia, kun ovat pitkään samassa tilassa useiden muiden ihmisten kanssa.

Kirkussa=kurkussa

Vierailija
34/50 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että euron kappale, siinä sitten valitsee joko maskien, ruoan tai laskujen maksamisen välillä kun jo nyt pitää laskujen ja ruoan välillä miettiä niin vielä pitäisi maskeja ostaa tähän tiukkaan talouteen.

Vierailija
35/50 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin ostaa jokusen varalle, esim. junalla matkustaessa tai ehkä joissakin tapahtumissa tarvitaan. Normaaliarjessa en käytä maskia.

Vierailija
36/50 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä näe tarpeelliseksi, kun tässä maakunnassa ei ole ollut viikkoon yhtään uutta koronatartuntaa.

Vierailija
37/50 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tilasin Kiinasta suoraan tehtaalta. 2 euroa maksoi 15 maskin paketti. 10 eurolla sai 150 maskia. Nyt pitäisi maskit riittää loppuvuodeksi.

Vierailija
38/50 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaan. Jopa kotitekoiset kangasmaskit suojaa 20-40% aerosolista.

Vierailija
39/50 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yksi paketti kaiken varalta kotona. Muuten euro/maski on liian kallis. Voimme käyttää niitä ihan hyvin esim kaupassa ja julkisissa, jos niitä jaetaan ilmaiseksi ulko-ovella ja sisäänkäynneillä.

Nelihenkinen perhe koululaisineen, maskeja kuluisi varmaan ainakin 3 kpl/hlö/vrk ihan minimissään. Eli 12€/pv, 84€/viikko. Ei onnistu millään omalla kustannuksella.

Vierailija
40/50 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tilasin Kiinasta suoraan tehtaalta. 2 euroa maksoi 15 maskin paketti. 10 eurolla sai 150 maskia. Nyt pitäisi maskit riittää loppuvuodeksi.

Miten sinulla 150 maskia riittää loppuvuodeksi? Käyt ulkona max kerran päivässä?