Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alkaako teidän perhe käyttää maskia nyt kun niitä saa

Vierailija
24.05.2020 |

https://yle.fi/uutiset/3-11365789

Eivät ole kalliita

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä siinä enää tässä vaihessa on?

Vierailija
2/50 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ala.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan niitä ollut koko ajan myynnissä. Apteekeista saanut jo usean viikon ajan.. olen ostanut, käyyän, kun käymme miehen vanhempia katsomassa. Muulloin emme ole käyttäneet.

Vierailija
4/50 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käytetty koko ajan ja käytetään edelleen yleisissä tiloissa ja julkisilla paikoilla. On paljonkin järkeä nyt, kun yhteiskuntaa avataan ja viruksenkantajia taas enemmän liikkeellä.

Vierailija
5/50 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä käytetty koko ajan ja käytetään edelleen yleisissä tiloissa ja julkisilla paikoilla. On paljonkin järkeä nyt, kun yhteiskuntaa avataan ja viruksenkantajia taas enemmän liikkeellä.

Höpöhöpö.

Vierailija
6/50 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskeja on saanut ongelmitta jo useamman viikon. Minä käytän joskus töissä, kun on sellainen tilanne. Perhe on lähinnä kotona tai urheilemassa ja eivät käytä maskeja. Kaupassa en ole käyttänyt kertaakaan ja tuskin alan käyttämäänkään.

Vierailija
7/50 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä käytetty kokoo

ajan ja käytetään edelleen yleisissä tiloissa ja julkisilla paikoilla. On paljonkin järkeä nyt, kun yhteiskuntaa avataan ja viruksenkantajia taas enemmän liikkeellä.

Hyvä, että suojaat meitä muita jos olet kipeä. Maskit kuuluisi niiden laittaakin, jotka ovat yskässä tms, että suojaa kanssaihmisiä.

Vierailija
8/50 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä saanut jo kauan, tai ainakin niitä ohuita kirurginmaskin tyyppisiä ja kankaisia., jotka suojaavat muita sinun räältä. Ffp2/3 ei ole ollut missään.

Minulla on maskeja, mutta en ole käyttänyt niitä.

Vierailija
9/50 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän me osata käyttää niitä, kun ei olla hoitoalan ammattilaisia. (Eikä ilmeisesti pystytä oppimaankaan.)

Se on meikäläiselle sanottu moneen kertaan.

Vierailija
10/50 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euro on aika paljon. Vielä viime vuonna niitä sai hintaan 30snt per kappale.

Vierailija
11/50 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Jos olen sairaana tai on jotain oireita, jään kotiin.

Vierailija
12/50 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentokoneessa on pakko käyttää. Ei auta.

Vierailija
13/50 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytetään ensin ffp2 maskit loppuun ja sen jälkeen luultavasti ostetaan niitä.

Vierailija
14/50 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ottaa huomioon, että maskin suositusvaihtoväli on noin 0.5-1 tuntia niin tulee kalliiksi. 8 tunnin työpäivä + työmatkat 1.5 tuntia, yhteensä 10 maskia = 10 euroa päivässä.

Ja kyllä, maskista alkaa tulla terveysriski kun kostuu eli noin puolen tunnin, tunnin kuluttua. Kiva hengitellä taudinaiheuttajia siitä kostuneesta, muhivasta maskista.

Vierailija
15/50 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just eilen miehen kanssa puhuttiin, että pitää ostaa kauppareissuille. Kiva päästä taas itse kauppaan, nyt ollaan käytetty kaupan noutopalvelua. Tilasin apteekista lääkkeitä kotiinkuljetuksena huhtikuussa ja olisin tilannut maskeja jo silloin, mutta olivat loppuneet. Minulla on koko ajan pientä ärsytysyskää, joten kauppareissuilla ei tule pahoja mulkaisuja, kun selvittelen kurkkua.

Vierailija
16/50 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ottaa huomioon, että maskin suositusvaihtoväli on noin 0.5-1 tuntia niin tulee kalliiksi. 8 tunnin työpäivä + työmatkat 1.5 tuntia, yhteensä 10 maskia = 10 euroa päivässä.

Ja kyllä, maskista alkaa tulla terveysriski kun kostuu eli noin puolen tunnin, tunnin kuluttua. Kiva hengitellä taudinaiheuttajia siitä kostuneesta, muhivasta maskista.

Ja kun perheessä on kaksi aikuista, hintaa tuleekin jo 20€/päivä eli 600€/kk. Ja jos maskit pitää hankkia lapsillekin niin hankalaksi menee.

Vierailija
17/50 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut kuka haluaisi käyttää meillä maskia on meidän 7 v

Vierailija
18/50 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että niitä saa markkinoille kohtuuhinnalla. Paras hinta, jonka olen kuullut, on 18 euroa kpl/kertakäyttömaski. Eräs Itä-Helsingin apteekki myynyt.

Itse jätin kauppaan 10 kpl kertakäyttömaskeja Puuilossa, hinta 59,90. Noloa ja ahnetta, todella huonoa mainosta. 

Itse käytän omatekemiä, voin siirtyä jatkossa kertakäyttöisiin. Ei vaan ole varaa saada koronaa riskiryhmäläisenä, jolla vastustuskyky heikko.

Vierailija
19/50 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, että niitä saa markkinoille kohtuuhinnalla. Paras hinta, jonka olen kuullut, on 18 euroa kpl/kertakäyttömaski. Eräs Itä-Helsingin apteekki myynyt.

Itse jätin kauppaan 10 kpl kertakäyttömaskeja Puuilossa, hinta 59,90. Noloa ja ahnetta, todella huonoa mainosta. 

Itse käytän omatekemiä, voin siirtyä jatkossa kertakäyttöisiin. Ei vaan ole varaa saada koronaa riskiryhmäläisenä, jolla vastustuskyky heikko.

Ei se maski itselläsi sua itseäsi suojaa.

Vierailija
20/50 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan halua mitään tulehdusta suun ympärille