Saako nyt siis kyläillä?
Kommentit (26)
Mistä ihmeestä teillä on tullut tämä käsitys, että ei saisi kyläillä eikä mennä mökille?
Hevosmiesten tietotoimistosta vai mistä? Olen seurannut virallisia tiedotteita eikä mulla ole mitään havaintoa tavallisten ihmisten vierailu- ja mökkikielloista. Jos ap tai hänen isäntäväkensä ei kuulu riskiryhmään eikä ole muusta syystä karanteenissa, saa kyläillä.
Totta on, että hallituksen tiedotus tässä asiassa on ollut vähintään horjuvaa. Mutta onko se hallituksen vika, jos ihmiset eivät ymmärrä kuulemaansa ja näkemäänsä? Rautalangastako teille pitäisi vääntää, että entistä huolellisempaa hygieniaa noudattaen saa elää tavallista elämää, jos ei ole mitään erityistä syytä olla elämättä, kuten lähipiiriin kuuluva riskiryhmäläinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ope, ope, joko saa mennä? Käyttäkää nyt jumalauta omaa päätänne ja jääkään kotiin.
Itse olen kyläillyt, koska käyn myös töissä normaalisti niin kuin nekin, joiden luona kyläilen. Kaikki eivät voi linnoittautua kotiin eikä se mielestäni ole edes tarpeellista, kunhan pitää hygieniasta huolta.
Mikä logiikka tässä on, jos kyläilet jonkun muun kuin samassa tilassa työskentelevän työkaverisi luona? Moninkertaistat kaikkien kontaktiesi tartuntariskin.
Asiakaspalvelutyössä kohtaa päivän aikana lukemattoman määrän ihmisiä, jotka eivät työskentele samassa tilassa kuin itse. Eipä siinä enää muutama kaveri vaakaa heilauta suuntaan eikä toiseen.
Sen sijaan oletkin riski kaveteillesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saattaa nyt järkyttää osaa ihmisistä, mutta aika moni on elänyt niin normaalisti kuin tilanne vain sallii. Eli on vierailtu, mökkeily ja hengailtu.
Kyllä muutamana viime viikkona on ollut ulkona ja kaupoilla normaalimpi meininki. Silloin maaliskuun lopussa ja huhtikuun alussa oli paljon hiljaisempaa. T. Keski-Uusimaa
Sen huomaakin Uudenmaan tilastoista. Puolissa tartunnoista ei voida jäljittää alkulähdettä (meillä täällä muualla Suomessa epidemia suurimmaksi osaksi tukahtunut ja uudet tapaukset liittyvät vanhoihin tartuntaketjuihin). Koulualtistukset siellä teillä.
Olisi varmaan teilläkin kannattanut noudattaa hallituksen suosituksia tänä keväänä niin voisitte olla paremmassa tilanteessa siellä. Olette riski meille muille, en haluaisi teitä meitä tartuttamaan enkä tosiaan lähtisi itse nyt korona-Uudellemaalle.
Kun oli se kartta missä näkyi, että missä päin pk-seutua on tartuntoja, painottui aika vahvasti tuonne itään. Siellä asuu näitä, jotka ei todellakaan välitä. Kulkevat laumoissa ja ovat liikkuneet koko ajan. Olen melko varma, että monet näistä koulualtistuksistakin on heiltä peräisin.
Työpaikallanikin on yksi , joka viis veisaa ja nauraa meille lampaille. Huomaa myös, että hän on aika pihalla koko aiheesta, ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään tiedä voiko mökille jo menmä vai ei?
Pitääkö hallituksen kertoa sinulle sekin, milloin on aika käydä vessassa, milloin mennään nukkumaan jne.?
Jos pääministeri Sanna Marin on erikseen televisiossa sanonut että mökille ei saa mennä, niin tottakai hänen pitää myös ilmoittaa milloin sinne saa mennä!
En minä tiedä saako vai eikö!
Jos kyläilee, se pitää sopia molemmille, siksi että:
Toinen voi olla hysteerikko, mutta ei ehkä kehtaa sanoa sitä.
Tähän kysymykseen oma vastaukseni riippuu maakunnasta, kuten niin monessa muussakin koronakysymyksessä tällä hetkellä. Jos sekä sinä että potentiaalinen kylävieraasi asutte alueella jossa koronatapausten viikoittainen määrä on 0-1, niin pitäisin kyläilyä melko turvallisena. Jos taas jompikumpi tai molemmat on Uudeltamaalta tai ollut hiljattain sikäläisten kanssa tekemisissä, niin ei missään nimessä mitään ylimääräisiä kontakteja.