Akuutti torticollis
Eli akuutti kierokaula. Onko kokemuksia?. Itsellä tullut pari kertaa vuodessa. Nyt kuitenkin lähikuukausina jopa pari kertaa kk. Yläselän ja niska/ hartiaseudun harjoitteet saatu ja niitä tehty. Pahimpaan jumiin lihasrelaksanttia ja kipulääkettä. Alkaa siis usein nukutun yön jälkeen. Mitä voin tehdä ja miksi vaiva uusiutuu koko ajan? Kiitos vastauksista. T. Epätoivoinen
Kommentit (19)
Mullon torttukullis. Torttua kullis.
Eiks se ole neurologinen sairaus, ei se tule ja mene.... käsittääkseni etenevä sairaus johon on olemassa erilaisia hoitoja.
Magnesium auttaa. Botoksia annetaan myös.
Vierailija kirjoitti:
Eiks se ole neurologinen sairaus, ei se tule ja mene.... käsittääkseni etenevä sairaus johon on olemassa erilaisia hoitoja.
Lääkäri ei ole tällaisesta puhunut, kun olen käynyt useampaan kertaan näyttämässä. Puhunut vain selän ja niskan lihasten vahvistamisesta. Ap
Vierailija kirjoitti:
Onko kokemusta? Otetaanko magnesiumia ihan tabletteina,kuureina? Missä vaiheessa lääkäri suostuu noihin pistoksiin?- ap
Ap luepas servikaalinen dystonia. Neurologinen sairaus ja eteneminen on yksilöllistä. Voi olla todella hankala loppupeleissä. Botox aloitetaan heti kun neurologi diagnoosin tekee. Noin 3kk välein piikitykset. Varaa aika vaikka yksityiselle et saat lähetteen neurolle.
Vielä edelliseen jatkoa. Joo lihaksia voit vahvistaa mutta siihen yliaktiivisuuteen mikä sitten vääntää niskan vinoon et voi vaikuttaa jumpalla. Voit jopa pahentaa tilannetta. Botox lamaa sitä lihasten yliantiivisuutta ja oireet helpottaa. Aiheesta löydät Googlella sanoilla torticollis, spasmoidinen kierokaula, servikaalinen tai kervikaalinen dystonia.
Taas torticollis. Käänsin päätä ja tapahtui. Mistä kyse? Vaiva uusiutuu hyvin usein -ap
Loukkasin itseni töissä. Trukki ajoi telineeni kumoon ja putosi kylki edellä lattialle.
Valtava kipu iski hartia-niskaseutuun. Kahden viikon sairasloma.
Siitä on nyt aikaa 55v. ja sairaslomani jatkuu.
Professori Urpo Rinne diaknosoijokin aivosairaus.
Aivot kuvattiin. Tehtiin Happimylografi ja angiagrafia.
Mitään poikkeavaa ei löytynyt.
Kävelin pää 15as. vino. Pään kääntäminen ei onnistunut. Lähetti Helsingin Lapinniemen mielisairaalaan. Tulos: ei mienterveysongelmia.
Olin 3kk. tutkimushoidossa.
Nyt vanhoillapäivillä muistelen mitä erilaisia diagnoosiepäilyjä olen saanut. Mielenterveys, tortticollis pastakastike, dystonia. Tehokkan lääkitys oli Botuliini. Kivut lisääntyi ja päätä väänsi entistä enemmin vinoon.
Lääketiede minusta on p.seestä.
4kymppisenä menin yhden hermoratapesialistin vastaanotolle. Vein hänelle tutkimus ja lääkityshoitoni.
Kaveri sanoi, jos syöt viähänaikaan vielä näitä lääkkeitä, niin saan muistokiven. Hän ihmetteli, miksi ei ole kuvattu kaularanka, eikä lapaluunvälisiä naamiaiset, sillä mulla oli välilevypullistuma ja siitä johtu, että mun toinen olkapää oli q0cm. ylempänä, kun toinen.
Vieläköhän välilevypullistumat hoidetaan diabamilla ja Botuliiilla?
Vierailija kirjoitti:
Taas torticollis. Käänsin päätä ja tapahtui. Mistä kyse? Vaiva uusiutuu hyvin usein -ap
Minulla oli ennen todella usein. Todella pirullinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri ei ole tällaisesta puhunut, kun olen käynyt useampaan kertaan näyttämässä. Puhunut vain selän ja niskan lihasten vahvistamisesta. Ap
Akuutti torticollis on eri kuin torticollis.
Vierailija kirjoitti:
Ei anneta akuuttin torticollikseen.
Vierailija kirjoitti:
Ap luepas servikaalinen dystonia. Neurologinen sairaus ja eteneminen on yksilöllistä. Voi olla todella hankala loppupeleissä. Botox aloitetaan heti kun neurologi diagnoosin tekee. Noin 3kk välein piikitykset. Varaa aika vaikka yksityiselle et saat lähetteen neurolle.
Akuuttiin ei anneta botuliinia. Hoituu itsekseen muutamassa päivässä.
Kerran ollut ja oli aivan hirveää! Myötätunto on puolellasi. Muistaakseni helpotti Sirdaludilla ja hyvin kevyellä paineluhieronnalla.
Jos ilmenee aamulla nukutun yön jälkeen, tarkistaisin tyynyn korkeuden, onko liian korkea tai liian matala. Molemmat voivat vääntää päätä vinoon. Oikea asento kyljellään nukuttaessa on sellainen että kaularanka pysyy suorassa.
Ketä kiinnostaa...?