Tosielämän Hyacintheja?
Olen nyt katsonut tota Pokka pitää -sarjaa uusintoja ja mietin eilen että onko oikeasti tollaisia ihmisiä kuin Hyacinth? Joo tiedän että se on vain fiktiivinen hahmo ja aika yliampuva, mutta tunnetteko te ketään?
Kommentit (24)
Mun anoppi, valitettavasti. Tässä ketjussa on tullut esille monia hänen piirteitään: etikettiniuhotus. Järjestää tavallisessa kerrostalokämpässään mahtipontisia juhlia ja kyttää muiden pukeutumista eikä malta olla mainitsematta miten heidän sukunsa osaa juhlia oikealla tavalla, kristallilasit ja menyy kirjoitettuna. Ja naisilla aina korkokengät. Nuorelle miniälle saarnasi näistä tyyli ja etikettiasioista ja ilkeästi vihjaili miten olin vaatimattomammasta suvusta.
Antaa kuvan suuresta varakkuudesta ja siitä miten heillä on ollut joskus apuväkeäkin kotona. Häntä kuulemma kutsuttiin ihan kartanonrouvaksi kun asuivat niin isossa talossa ( talo oli kai ollut iso mutta purkukelpoinen).Omat sukulaiseni hämmästyivät kovin kun näin hienon rouvan huvila olikin pieni lautamökki. Miestään kutsuu leikillisesti professoriksi vaikka tämä ei sellainen ole. Appiukko ottaa salaa kulutusluottoja mikä kertoo totuuden heidän varakkuudestaan. Anoppi harrastaa vain korkeakulttuuria ja tuhahtelee kaikelle alaluokkaisemmalle.
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Kaikki kokoomuksen äänestäjät.
Noin voi toki olla materian kanssa, mutta vihervassareilla sama meininki mielipiteiden kanssa. Pitää olla suvaitsevainen raischkareita kohtaan, kannattaa haittam@@hanmuuttoa, vinku isompia veroja rikkaille jne. Se on samanlaista oman elämän tyhjyyden peittämistä hienostelun alle.
Ei tarvitse kaukaa etsiä. Täällä mammapalstalla kirjoittelee hyacintheja aika useinkin. On ne huvittavia raikkaine voileipineen.
Eräs köyhistä oloista (pikkupappilan poika) ponnistanut kiipijä proffamies. Vaikka mies, niin hössöttää kynttiläillallisiaan ja on niin nippelintarkkaa etikettiniuhotusta.
Närkästynyttä nenänrypistystä ja tuhahtelua, joka oikein yllyttää kiusantekoon.