Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keski-ikäisen pienikokoisen naisen laihdutus on mahdotonta.

Vierailija
23.05.2020 |

Olen 49-vuotias, 155 cm ja 57 kg eli en kovin pullea. Silti haluaisin muutaman kilon pois. Mutta ei ota onnistuakseen. Kuukauden päivät olin tarkalla 1500 kaloria/pv dieetillä eikä tapahtunut mitään muutosta painossa! Tuntuu että en kyllä yhtään vähemmälläkään ravinnolla jaksaisi olla. Jos olisin pidempi ja painavampi, niin varmasti olisi tuolla lähtenyt jo kilo poikineen. Mikä neuvoksi? Liikuntaa harrastan päivittäin noin tunnin verran, mutta kevyesti (pyöräily, kävely).

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syöt liikaa. Kalorimäärää vaan alaspäin. Laihduttaminen on yksinkertaista, jos oikeasti haluaa.

Laihduttaminen on yksinkertaista, ensin pitää vain luopua tuosta kaloriteoriasta ja kiinnittää huomio siihen, miten elimistö mitäkin ravintoa käsittelee.

Vierailija
22/37 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n ei kyllä kannattaisi tuosta painosta ensinkään laihduttaa, koska on hyvinkin normaalipainoinen, ja keski-ikäisellä naisella tosiaan se peruskulutus on varsin pieni ja pienenee entisestään jos laihdut. Parempi olisi liikunnalla kiinteyttää kroppaa, jos vaikuttaa että jossain on löysiä. 

Mutta jos haluat väkisin laihduttaa, niin eihän 1500 kcal mitkään laihdutuskalorit olle 57-kiloiselle, keski-ikäiselle naiselle. Moni kuluttaa ilman laihdutustakin vain tuon 1500-1600 kcal jolloin laihduttaessa täytyy vetää 1200 kcal:illa tai jopa alemmas. Tai sitten repäistä parin viikon VLCD kuuri tms jolla kilot lähtee kerralla, ja sen jälkeen keskittyä pitämään laihdutustulos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paasto on ollut itselle ainoa oikeasti toimiva ratkaisu jo parikymppisenä. Olen 164 cm ja jo tuolloin 20-vuotiaana sain painoin 50 kiloon ainoastaan paaston avulla. Eli kerran päivässä syöminen ja terveellistä ruokaa tuo kerta. Hyvä keino pitää nälkää loitolla on juoda kuumaa vihreää teetä, ilman mitään makeutusta tietty. Sillä selviää hyvin sinne päivän ruokahetkeen asti. Ruokahetki on paras pitää illalla, koska nälässä on vaikea nukkua. Nykyään olen jo 30+ ja edelleen ainoa keino laihduttaa on tuo paasto. Ei vaan ole löytynyt enää yli kymmeneen vuoteen siihen paastoon millään itsekuria, niinpä paino on päässyt kipuamaan 70 kiloon. Olen toki koittanut välillä jotain syö vahän ja usein laihdutusta, mutta kiloakaan ei sellaisilla konsteilla tipu.

Vierailija
24/37 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää laihtua jos on hoikka? Kiinteytä.

Mitään kiinteyttämistä ei ole olemassakaan. Aina on kyse rasvan määrän vähentämisestä kehossa eli laihtumisesta.

Minäkin olen pieni nainen, ja kyllähän se  laihtuminen on hankalaa. Päivässä ei voi paljoa syödä jos haluaa itseään yhtään keveämmäksi.

Vierailija
25/37 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää laihtua jos on hoikka? Kiinteytä.

Mitään kiinteyttämistä ei ole olemassakaan. Aina on kyse rasvan määrän vähentämisestä kehossa eli laihtumisesta.

Minäkin olen pieni nainen, ja kyllähän se  laihtuminen on hankalaa. Päivässä ei voi paljoa syödä jos haluaa itseään yhtään keveämmäksi.

Kiinteytyshän on käytännössä sitä, että kasvatetaan lihaksia ja samalla rasvan määrä vähenee. Vaatii toki kovaa työtä (myös niiden lihasten ylläpito) mutta tuolla päästään myös siihen, että saa syödä vähän enemmän kuin se laiha läski.

Vierailija
26/37 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö vaan joka toinen päivä. Kun syöt, syö normaalisti.

Vierailija
27/37 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti vastauksista. Osa oli aivan asiallisia. Tietenkään laihduttaminen ei ole kirjaimellisesti ajateltuna mahdotonta. Totta kai laihtuisin jos söisin vielä vähemmän. Kyse on siitä, että se vähemmän on kyllä tosi vähän enkä mielelläni olisi nälissäni. Mutta se kai tässä sitten vaihtoehdoksi jää. 1500 kaloria ei ole ollenkaan epätavallinen laihduttajan kalorimäärä, joten sillä lähdin liikkeelle, kunnes tajusin, että tämän ikäisen ja kokoisen naisen energiankulutus on niin pientä, että ei tässä auta muuta kuin alkaa heinä- ja vesipaastolle.

Vierailija
28/37 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitti vastauksista. Osa oli aivan asiallisia. Tietenkään laihduttaminen ei ole kirjaimellisesti ajateltuna mahdotonta. Totta kai laihtuisin jos söisin vielä vähemmän. Kyse on siitä, että se vähemmän on kyllä tosi vähän enkä mielelläni olisi nälissäni. Mutta se kai tässä sitten vaihtoehdoksi jää. 1500 kaloria ei ole ollenkaan epätavallinen laihduttajan kalorimäärä, joten sillä lähdin liikkeelle, kunnes tajusin, että tämän ikäisen ja kokoisen naisen energiankulutus on niin pientä, että ei tässä auta muuta kuin alkaa heinä- ja vesipaastolle.

Et voi päätellä kulutusta pelkän vaa'an perusteella. Jojolaihdutus hävittää lihaksia energiaksi ja kulutat entistä vähemmän. Siksi lihastreeni on paras tapa laihduttaa oikean dieetin kanssa.

Vierailija
29/37 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa mikä mulla tehoaa on koomakulutuksen verran kaloreja (1280kcal) per päivä ja liikuntaa monta tuntia päivässä (vaikka soran kärräämistä tai pallon potkimista lapsenlapsen kanssa).

Tuolla laihdun 200g/vko jos en yhtään lipsu.

Normaalipainon sisällä laihdutan.

Vierailija
30/37 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te ihmiset yhä vieläkin laskette jotain kaloreita? Miksi ette ymmärrä että niillä ei ole merkitystä?

Vierailija
31/37 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala harrastaa lihaskuntotreeniä eli salille 3-4 kertaa viikossa tai muuta rasittavaa liikuntaa. Kävelyn rinnalla pitää olla kunnollista treeniä, että saat kroppasi kasvattamaan lihasta ja lisäksi kuluttamaan kaloreita.

Vierailija
32/37 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n bmi on noin 23. Todella vaikea tuossa iässä laihduttaa noista lähtökohdista, ellei rupea anoreksiaa harrastamaan.

Unohda laihdutus, keskity painonhallintaan ja hyviin elintapoihin.

Vierailija
33/37 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sinua vähän nuorempi. Olen laihduttanut normaalipainosta  melkein kymmenen kiloa lisäämällä rajusti liikuntaa. Juoksen nykyisin n. 40 km viikossa, lisäksi pyöräilen, treenaan painoilla ja pelaan koripalloa pari kertaa viikossa. Eli suosittelisin liikunnan lisäämistä, ja sellaista liikuntaa, että hengästyy ja tulee hiki. Lisäksi  kuntosalitreeniä, niin alkaa lähteä, kunhan ei syö liikaa. Mulla mitat on tällä hetkellä 174cm ja 64 kg. En oikeastaan lähtenyt laihduttamaan vaan nostamaan kuntoa, joka oli sillä hetkellä aika huono. Painonpudotus ja parempi, kiinteämpi ja lihaksikkaampi kroppa tuli sivutuotteena.

Vierailija
34/37 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 44v 166cm ja 58kg. Laihdutin 10kg normaalipainon sisällä 16/8 menetelmällä. Syön päivässä ruokaisan salaatin tai ison lautasellisen lämpimiä vihanneksia ja kalaa/kanaa. Sen lisäksi iso kulhollinen maustamatonta jugurttia marjoilla ja sokerittomalla myslillä. 1-2 omenaa ja ehkä porkkanoita tai pähkinöitä naposteluun. Näillä laihtui tehokkaasti.

Nyt olen lisännyt 2 ruisleipää päälisillä tuohon ja tällä paino pysyy. Eli kyllä se on helkkarin vähän mitä saa syödä, mutta tuo laihduttaminen oli kyllä helppoa ja nopeaa noin.

Sallin myös herkut silloin tällöin, mutta aika harvoin enää niitä niin himoitsen. Liikuntana on koiralenkit. Kävellen ja joskus hölkäten.

Vierailija
35/37 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

otatteko ihmiset yhtään huomioon sitä, ettei noilla kalorimäärillä jaksa kukaan harrastaa sitä hikiliikuntaa? Ainakin pitkällä tähtäimellä kuulostaa todella karulta elämältä, jos pitää kituuttaa nälässä ja siihen vielä rehkiä päälle. Voin kertoa, ettei onnistu, nääntynyt kroppa ottaa kyllä omansa takaisin, vaikka sitten ahmimiskohtausten muodossa. Siinä ei ole kyse itsekurista vaan siitä, ettei omaa kehoa voi rääkätä loputtomiin. Mieliteot, stressi ja ahdistus kasvavat tuolla menolla sellaisiin sfääreihin, ettei elämään kohta muuta mahdukaan kun se pakkomielteinen laihdutus. Ja ei, ette ole hyvinvoivan ja terveen näköisiä kun rääkkäätte itseänne, vaan näytätte ainoastaan väsyneiltä, ahdistuneilta ja olette energiavajeenne takia huonoa seuraa. Nälkäinen ihminen on kiukkuinen ja voi pahoin.

Itse pääsin laihaläskin oravanpyörästä treenaamalla lihaksia. Saa syödä niin, että napa paukkuu ja kroppa näyttää hyvältä! Ja energiaa riittää, ruoka ei pyöri mielessä joka hetki. Vaakaa on turha tuijottaa, kun peilistä katsoo terve, hyvinvoiva ja hyvännäköinen kroppa, joka on saavutettu - uskokaa tai älkää, syömällä. Ja treenaamalla. Ja nukkumalla, jne jne. Lakatkaa laskemasta niitä kaloreita ja kyttäämästä vaakaa ja miettikää sen sijaan, miten voisitte oikeasti voida hyvin, silloin myös näytätte hyvältä.

Vierailija
36/37 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
37/37 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastu, se laihduttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi