Keski-ikäisen pienikokoisen naisen laihdutus on mahdotonta.
Olen 49-vuotias, 155 cm ja 57 kg eli en kovin pullea. Silti haluaisin muutaman kilon pois. Mutta ei ota onnistuakseen. Kuukauden päivät olin tarkalla 1500 kaloria/pv dieetillä eikä tapahtunut mitään muutosta painossa! Tuntuu että en kyllä yhtään vähemmälläkään ravinnolla jaksaisi olla. Jos olisin pidempi ja painavampi, niin varmasti olisi tuolla lähtenyt jo kilo poikineen. Mikä neuvoksi? Liikuntaa harrastan päivittäin noin tunnin verran, mutta kevyesti (pyöräily, kävely).
Kommentit (37)
Kiitos, tuo oli erittäin hyvä vinkki :)
Kaalia koneeseen! Leipä/pasta/riisi/peruna/sokeri pois!
1500 kilokaloria päivässä on liikaa tuon kokoiselle laihdutusta ajatellen. Olen itse samaa kokoa, ja koomakulutukseni (eli jos vaan makaisin liikkumatta sängyssä) on n. 1200 kcal, ja päivittäinen aktiviteetti siihen päälle on n. 400 kcal, eli päivittäinen määrä kulutus on n. 1600. Jos haluan laihduttaa, saan syödä päivässä n. 1000-1200 kcal edestä.
Itse olen 37-vuotias, mutta muuten samat mitat tällä hetkellä. Itse syön alle 1300 kaloria ja olen tähän mennessä tiputtanut 9 kiloa. Haaveissa 53-54 kg.
Et voi laihtua, jos kehossa on insuliinit ylhäällä ja joka kerran kun syöt, ne nousee. Paras tapa on 16/8 pätkäpaasto, reipasta kävelyä ja paljon mutta vähäkalorista ruokaa ja vettä. Kokeile myös vesijuoksua ja muista nukkua kunnolla.
Ei se ole mahdotonta. Tosin keski-iässä se on vaikeampaa.
Jos et laihtunut, olet luultavasti syönyt enemmän kuin 1500 kcal.
Ala liikkua vähän intensiivisemmin ja /tai nipistä syömisistä vähän lisää. Älä ainakaan luovuta heti! N49 samassa tilanteessa, paitsi en ole laskenut kaloreita.
Toteat laihduttamisen mahdottomaksi ja olet kokeillut yhtä juttua?
Syöt aivan liikaa. Mies pudotti rasvaa salikauden jälkeen 1400kcal/pv monta kuukautta, ja se on 185cm ja 90 kiloinen...
Eri asia jos liikkuu, mutta jos ei päivän aikana liiku, niin tuo 1500kcal on aivan liikaa sinunkokoiselle naiselle.
Vierailija kirjoitti:
Et voi laihtua, jos kehossa on insuliinit ylhäällä ja joka kerran kun syöt, ne nousee. Paras tapa on 16/8 pätkäpaasto, reipasta kävelyä ja paljon mutta vähäkalorista ruokaa ja vettä. Kokeile myös vesijuoksua ja muista nukkua kunnolla.
Myös 23-1 pätkis toimii jos on itsekuria, syö aina vuorokauden välein samaan kellonaikaan. Jos peruskulutus vaikka päivässä 1600kcal niin syö 1300kcal aterian .
Ja voi aina kellosta katsoa onko lupa syödä vai ei. Jos syö sen tunnin ulkopuolella taas lisää niin tietää että huijaa vain itseään.
Mutta ei siis laihtumisen kannalta mitään eroa 16-8:iin, paitsi tuossa 8 tunnin aikana mielestäni isompi mahdollisuus repsahtaa ylensyömiseen.
Palstan naurettavat laihdutusyritykset,osa 2354.
Mä olen 171/57 tällä hetkellä, tiputtanut kolme kiloa nyt koronan aikana. Mulla on aika paljon lihasta suhteessa painooni ja aika matala rasvaprosentti entuudestaan. Syön tuon saman kuin sinä eli 1500 kcal, siitä hiilarit alle 100 g päivässä, rasvat n. 60g ja loppu energia proteiinista. Tällä tippuu tasaisesti. Mä olen tosiaan sua pidempi ja treenaan lujempaa ja enemmän. Kuitenkaan yleensä ei suositella tiputtamaan painoa alle 1500 kcal dieetillä, joten sinuna lisäisin reippaasti liikuntaa ja pitäisin nykyisen ruokavalion. Kokeilisin ainakin kuukauden sillä. Normaalipainon sisällä tiputtaminen on hidasta.
Vierailija kirjoitti:
Taas tuli velitiedettä sieltä. Yöllä sitä rasvaa palaa kaikilta, mikäli vain syö kulutustaan vähemmän energiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös 23-1 pätkis toimii jos on itsekuria, syö aina vuorokauden välein samaan kellonaikaan. Jos peruskulutus vaikka päivässä 1600kcal niin syö 1300kcal aterian .
Ja voi aina kellosta katsoa onko lupa syödä vai ei. Jos syö sen tunnin ulkopuolella taas lisää niin tietää että huijaa vain itseään.
Mutta ei siis laihtumisen kannalta mitään eroa 16-8:iin, paitsi tuossa 8 tunnin aikana mielestäni isompi mahdollisuus repsahtaa ylensyömiseen.
Laihduttamisen kannalta tuolla ei ole väliä, mutta syömishäiriön kyllä saa itselleen kehitettyä.
Miksi pitää laihtua jos on hoikka? Kiinteytä.
Syöt liikaa. Kalorimäärää vaan alaspäin. Laihduttaminen on yksinkertaista, jos oikeasti haluaa.
Nipistäisin vielä vähän syömisistä ja lisää liikuntaa. Itse olen kevään aikana tiputtanut 3kg, nyt 163/55. Tavoite ei ollut kyllä juuri pudottaa painoa, vaan kehittää lihasta rasvan tilalle. Ja sitä onkin tapahtunut. Joka toinen päivä käyn salilla, en kyl mitään kovaa rääkkiä sielläkään. Muina päivinä lenkillä tai pyöräilemässä 1-2h. Jättänyt herkut vähemmälle, samoin hiilarit. Mut näissäkään en nollalinjalla ole. Kovemmalla kurilla ois varmaan vielä paremmat tulokset. Niin ja olen 37v nainen.
Suomalaiset on laihduttajakansaa.
Ap syö jo laihduttaessa suosituksiin nähden liikaa, joten miten voisi laihtua, kun tuolla kalomäärällä lihoo. Äly hoi.
Vai oliko tämä aloitus provo? Ei kai joku ole noin hölmö.
Nai usein. Vaikket laihtuisikaan, elämäsi olisi mukavampaa.