Mies ei osaa remontoida
Eikä edes viitrsi yrittää. Olisi kiva saada uuteen kotiin uusi keittiö, kylpyhuone ja vessat, mutta eipä tuo osaa mitään. Samaten tiilikattokin pitäisi uusia ja tehdä putkitöitä, mutta ei tuo osaa edes niitäkään. vituttaa.
Kommentit (73)
Ketjun ùli voisi kertoa jotain rakennus- ja remontointiosaamisestaan. Vaikka esim. sen, mitä hän on tehnyt tällä saralla. Veikkaan, ettei mitään. Ehkä potkaissut reiän oveen.
Kylläpä käy hermon päälle. Heti sataa alapeukkua ja aletaan väittelemään jos joku osaa jotakin. Ei se ole keltään pois. Joillekin vaan on kädentaitoja suotu reilummin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä rakensin koko talon itse. Mies oli anturanvalussa ja muuttopäivänä paikalla.
Nämä palstan naisten voimafantasiat on aina yhtä huvittavaa luettavaa.
Hullulla on halvat huvit, idiootilla ilmaiset.
Rakennusviraston arkistosta löytyy kaikki valvontapöytäkirjat ja niissä on minun allekirjoitukseni. Aloituskokouksessa rakennustarkastaja oli vähän huvittunut kun perustukset olivat jo valmiina ja salaojia tehtiin. Eteni kuulemma "vähän eri vauhtia kuin sillä Röykän miehellä". Minkäs sille voin, että perustusurakoitsijat olivat Lapista ja tulivat tontille etuajassa, oli pakko tehdä kun sai työväen paikalle, että pysyy aikataulussa.
Se, ettei kokemuspiiriisi mahdu yhtään rakennustaitoista naista - tuskin muitakaan naisia - on aika surullista, mutta enemmän se sinusta negatiivista kertoo kuin naisista.
Eli et rakentanut taloasi itse.
Paperin allekirjoittaminen ei ole rakentamista
Kuule en puhunut pitkästä puusta rakentamisesta. Ei kukaan nykyään niin rakenna etenkään alueilla, joissa maa on kallista ja murtoporukat vahtaavat työmaita.
Eikä KUKAAN rakenna yksinään.
Sanoit rakentaneesi talosi itse.
Rakennuttaminen ei ole rakentamista. Eli rakennusMIEHET rakensivat talonne.
No ok, sanotaan sitten niin. Ollaan hullulle mieliksi, ei se mun egoani murenna.
Mutta kysypä keneltä tahansa itse talonsa rakentaneelta, oliko se koko ajan ainut ihminen työmaalla. Veikkaan ettet semmoista löydä. Talkoilla hommat ennen tehtiin.
Rakennuttaminen ei ole rakentamista. Et oikeasti ymmärrä eroa?
Ymmärrän eron. Sinä taasen et ollut näkemässä, miten tasasin anturamuotteja paalujen päihin tai vedin maakaapelia ojaan, esimerkiksi. Minä itse, omin pikku kätösin.
Sidoin myös kaikki betoniraudoitukset. Mites pojulta sujuu surraaminen?
Ei minunkaan osaa, mutta valitettavasti se ei itse tajua sitä. Kiva korjailla noita jälkiä isolla rahalla sitten myöhemmin.
Mullakin oli nainen kuka ei osannut laittaa ruokaa. Laitoin kiertoon ku ei sellasella mitään tee.
Uusien kerrostalojen rakentamisessakin useimmiten sertifioimattomat vierastyöläiset tekevät sähköjohtojen vedot, putkitukset, vesieristykset yms. ja sitten lopuksi sertifioitu kytkee (tai anakin kuittaa tehneensä kytkennän ja tarkastuksen :). Ihan vaan tiedoksi, näin toimitaan, sanoipa rakennusyhtiöt mitä tahansa. Tärkeintä on tosiaan nuo tarkastukset ja allekirjoitukset, jotta taloyhtiön ja rakennusyhtiön virhevakuutukset on voimassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä rakensin koko talon itse. Mies oli anturanvalussa ja muuttopäivänä paikalla.
Mä olen rakentanut KAKSI omakotitaloa. Se on nynnymiesten voimafantasia että nainen ei muka osaa rakentaa. Mihinkään rakentamisen vaiheeseen ei tarvita penistä tai testikkelejä.
Pian rakennan KOLMANNEN talon.
Nykyaikainen rakentaminen on lähinnä koordinointia, valvomista, suunnitelmien teettämistä jne.
Eri työvaiheisiin on ammattilaiset, joita fiksu käyttää tehokkaasti ja oikea-aikaisesti. Tämän lisäksi jää runsaasti tekemistä ihan itselle, esim. pintamateriaalien asentaminen, ja se sujuu kyllä naiselta vallan hyvin. Me ollaan tarkkoja ja huolellisia. Mulla jäi lattiaremontista yli yksi 30 cm pitkä laminaatinpätkä. Tarttisko joku laminaattileikkurin, halvalla sais.
Mutta ùli se vaan kuvittelee, että tupakkiaskin kanteen piirretään kuvat ja ypöyksin punnataan hirret päällekäin. Kysypä vaariltasi, oliko alusta loppuun yksin työmaalla. Ja koko ikänsä on keuhkonnut, että itse tein. Mites tönö pätee kuntotutkimuksessa? Minun talostani ei löytynyt muuta moitittavaa kuin se, että myyrä oli syönyt eristeen vesiputken ympäriltä. Korjasin samantien verkkovillalla.
Miten onnellinen olenkaan, etten ole tuollaiseen tolvanamieheen törmännyt.
Vierailija kirjoitti:
Ei minunkaan osaa, mutta valitettavasti se ei itse tajua sitä. Kiva korjailla noita jälkiä isolla rahalla sitten myöhemmin.
Minullakin on haluan-tehdä-itse-kaiken-mies joka ei kuitenkaan osaa tehdä niitä hommia oikein eikä kärsivällisyys riitä tehdä asioita loppuun asti. Helvetin rasittava ominaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen rakentanut KAKSI omakotitaloa. Se on nynnymiesten voimafantasia että nainen ei muka osaa rakentaa. Mihinkään rakentamisen vaiheeseen ei tarvita penistä tai testikkelejä.
Piti lisätä että nainen oppii raksamaan helposti. Muutama työvaihe on raskas, pitää opetella käyttämään muutamaa uutta laitetta (oletus että kaikki osaa jo valmiiksi porata, sirkkelöidä, rälläköidä) ja tietyt vaiheet on luvanvaraisia lvi töitä.
T. Se raksa-Ritu
Olepa nyt feministi ja tee itse - nainenhan pystyy kaikkeen. Ihqu voimaannuttavaa.
Vierailija kirjoitti:
Nykyaikainen rakentaminen on lähinnä koordinointia, valvomista, suunnitelmien teettämistä jne.
Eri työvaiheisiin on ammattilaiset, joita fiksu käyttää tehokkaasti ja oikea-aikaisesti. Tämän lisäksi jää runsaasti tekemistä ihan itselle, esim. pintamateriaalien asentaminen, ja se sujuu kyllä naiselta vallan hyvin. Me ollaan tarkkoja ja huolellisia. Mulla jäi lattiaremontista yli yksi 30 cm pitkä laminaatinpätkä. Tarttisko joku laminaattileikkurin, halvalla sais.
Mutta ùli se vaan kuvittelee, että tupakkiaskin kanteen piirretään kuvat ja ypöyksin punnataan hirret päällekäin. Kysypä vaariltasi, oliko alusta loppuun yksin työmaalla. Ja koko ikänsä on keuhkonnut, että itse tein. Mites tönö pätee kuntotutkimuksessa? Minun talostani ei löytynyt muuta moitittavaa kuin se, että myyrä oli syönyt eristeen vesiputken ympäriltä. Korjasin samantien verkkovillalla.
Miten onnellinen olenkaan, etten ole tuollaiseen tolvanamieheen törmännyt.
Kyllä se rakentaminen on ihan rakentamista. Rungon pystytys, väliseinät, villat, levytys ja niin edelleen. Kun puhun raksaamisesta niin meinaan tätä. En mitään avaimet käteen juttua.
T. Se rakentajanainen
Piti vielä lisätä; talon rakentanut nainen herättä miehissä hirveää raivoa ja vähättelyn tarvetta. Siinä ikäänkuin nainen on mennyt viimeiselle miehiselle vyöhykkeelle tai jotain, mikään muu ei selitä kiukkua. Ja en ole asialla leuhkinut, pätenyt tms vaan esim työpaikan lounaspöydässä puhuttu raksajuttuja. Miehillä ottaa koville kun nainen rakentaa.
Vastaavaa kuviota ei ole jos mies tekee jotain tyypillistä ”naisten juttua”. Saa vain ihailua osakseen.
Millä oikeudella valitat, jos et itsekään osaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet huvittava. Et itse pystyisi niin epäilet minun pystymistäni.
Syön hatullisen sitä itseään, jos olet ITSE ja YKSIN rakentanut oman talosi. Alusta loppuun.
Näytä minulle yksikin mies, joka on itse yksin rakentanut talonsa alusta loppuun. Ei niin ole ikinä tehty.
En väittänyt tehneeni yksin kaikkea, muta sinä kun olet pikkasen vajaa poju niin kuvittelet niin. Mulla oli kaksi kirvesmiestä apuna pystytysvaiheessa. Maansiirtotöissä ukko ja 10 tonnin telaketjukaivuri.
Ekasta kaivinkoneen kuopaisusta tontilla sisäänmuuttoon meni alle 3 kuukautta.
"Minä rakensin koko talon itse".
Ihan itse näin kirjoitit. Joten äläpä lässytä. Et todellakaan ole rakentanut itse yhtään mitään.
Suomessa kaikki rintamamiestalotkin on MIEHET sotien jälkeen itse rakentaneet.
Eivät yksin, mutta yhtä itse kuin minä. Rouvat siellä yleensä oli myös betonia kärräämässä ja tiiliä latomassa, mutta sitähän ei lasketa kosla sinä ja mies ja kickeli. Talkoilla niitä tehtiin, rintamamiestaloja.
En näe mitään oleellista eroa tuon ja nykyisen rakennustavan välillä, jossa käytetään apuna ammattilaisia.
En lukenut kuin otsikon, johon sanon, että opi, ap, ihan itse remontit tekemään.
Miks sen miehen pitäis?
Älä marise aihesta miesten ja naisten työt, jos et mokomaa osaa tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan itse ja yksinkö? Jokainen osaa tilata K-raudasta sen talopaketin ja palkata työmiehet.
Vierailija kirjoitti:
Piti vielä lisätä; talon rakentanut nainen herättä miehissä hirveää raivoa ja vähättelyn tarvetta. Siinä ikäänkuin nainen on mennyt viimeiselle miehiselle vyöhykkeelle tai jotain, mikään muu ei selitä kiukkua. Ja en ole asialla leuhkinut, pätenyt tms vaan esim työpaikan lounaspöydässä puhuttu raksajuttuja. Miehillä ottaa koville kun nainen rakentaa.
Vastaavaa kuviota ei ole jos mies tekee jotain tyypillistä ”naisten juttua”. Saa vain ihailua osakseen.
Ei tuota yleistää voi. Nuo defenssi-miekkoset ovat häviävä vähemmistö.
Toinen miehinen ala on auto; mä teen itse siihen pikkujutut kuten polttimon ja akun vaihdot ja viimeksi diagnosoin itse tukoksen äljypumpun kelloventtiilissä. Autokorjaamon mies ei käynyt itkemään lattialle mahalleen vaan suhtautui ihan fiksusti.
Kun miehen itsetunto on kunnossa, hän ei koe osaavaa naista uhkaksi. Useimmat miehet taitavat päinvastoin tykätä siitä, eikä minua taas mitenkään kiinnosta ressukka, joka pönkittää olematonta miehuuttaan naisia väheksymällä.
Vakka kantensa valitsee; mulla on ollut ja on fiksuja miehiä, jotka luottaa minuun niin paljon että antavat talonrakennusvastuun minulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan itse ja yksinkö? Jokainen osaa tilata K-raudasta sen talopaketin ja palkata työmiehet.
Näköjään sinulta ei onnistu edes se.
Rakennuttaminen ei ole rakentamista. Et oikeasti ymmärrä eroa?