Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei osaa remontoida

Vierailija
23.05.2020 |

Eikä edes viitrsi yrittää. Olisi kiva saada uuteen kotiin uusi keittiö, kylpyhuone ja vessat, mutta eipä tuo osaa mitään. Samaten tiilikattokin pitäisi uusia ja tehdä putkitöitä, mutta ei tuo osaa edes niitäkään. vituttaa.

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään osaa eikä mun anneta edes yrittää. Joskus kun yritin itte niin keittiökaappi romahti alas ja kerran meni suihku lopullisesti rikki kun yritin korjata. Nyt on sanottu ettei saa koskea, että joku muu korjaa. :D

Vierailija
22/73 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen purkanut ja laatoittanut 2 kuivaa vessaa ja yhden keittiön. En tarvinnut penistä siihen. Viimeisin projekti oli kahden vaatehuoneen purku, maalaus, lattialaminaatin asennus, listoitus ja kalustaminen Elfa-korijärjestelmällä.

N55

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Remontoi itse - niin minäkin tein. Tai sitten maksa ammattilaiselle. Suurin osa miehistä ei nykyään osaa remontoida.

Ai sä olet sähkäri ja putkari kaikilla sertifikaateilla? Ok

Vastoin yleistä harhaluuloa, niin vesiputket, viemärit, hanat, vesieristykset yms. laatoitukset saa asentaa/tehdä kuka tahansa (siis OKT-talohin, asuntoyhtiöitä koskevat on erityismääräykset). Myös sähköjohdot putkituksineen ja johtoineen, pistorasioineen, kattolamppuineen saa asentaa kuka tahansa, mutta vain sähköasennusluvan haltija saa kytkeä ne sähköverkkoon. Esim. vesiputkien harrastelija-asentajan tekemä työ ei aiheuta sen kummempaa vaaraa, vaikka tulisi vuoto, ainoa ero sertifioituun LVI-asentajaan verrattuna on se, että LVI-asentajalla on vakuutus, joka maksaa hänen tekemiensä virheellisten asennusten vesivahingot, amatööriasentajalle vakuutusyhtiö ei myönnä tällaista vakuutusta.

Vierailija
24/73 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei remontointi ja rakentaminen munassa asu. Aivoja, silmiä ja käsiä siinä tarvitaan. Ja työkaluja. Aivot on tärkein; pitää tajuta milloin tarvitsee esim. nostoapua, ettei se keittiön kaappi putoa.

Monelle miehelle voi olla kova paikka, että nainen osaa jotain mitä mies ei, mutta kaiketi se on näiden miesten ongelma eikä minun.

Vierailija
25/73 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä rakensin koko talon itse. Mies oli anturanvalussa ja muuttopäivänä paikalla.

Nämä palstan naisten voimafantasiat on aina yhtä huvittavaa luettavaa. 

Hullulla on halvat huvit, idiootilla ilmaiset.

Rakennusviraston arkistosta löytyy kaikki valvontapöytäkirjat ja niissä on minun allekirjoitukseni. Aloituskokouksessa rakennustarkastaja oli vähän huvittunut kun perustukset olivat jo valmiina ja salaojia tehtiin. Eteni kuulemma "vähän eri vauhtia kuin sillä Röykän miehellä". Minkäs sille voin, että perustusurakoitsijat olivat Lapista ja tulivat tontille etuajassa, oli pakko tehdä kun sai työväen paikalle, että pysyy aikataulussa.

Se, ettei kokemuspiiriisi mahdu yhtään rakennustaitoista naista - tuskin muitakaan naisia - on aika surullista, mutta enemmän se sinusta negatiivista kertoo kuin naisista.

Eli et rakentanut taloasi itse.

Paperin allekirjoittaminen ei ole rakentamista 

Vierailija
26/73 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni osaa putkityöt, sähkötyöt, remontoinnin. Osaa rakentaa talon perustuksista loppuun asti kun vaan piirustukset annetaan käteen. Osaa korjata ja kasata tietokoneet, korjata auton kun auton. Ilmeisesti tämä on sitten harvinaista.

Vierailija
27/73 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Remontoi itse - niin minäkin tein. Tai sitten maksa ammattilaiselle. Suurin osa miehistä ei nykyään osaa remontoida.

Vastoin yleistä harhaluuloa, niin vesiputket, viemärit, hanat, vesieristykset yms. laatoitukset saa asentaa/tehdä kuka tahansa (siis OKT-talohin, asuntoyhtiöitä koskevat on erityismääräykset). Myös sähköjohdot putkituksineen ja johtoineen, pistorasioineen, kattolamppuineen saa asentaa kuka tahansa, mutta vain sähköasennusluvan haltija saa kytkeä ne sähköverkkoon. Esim. vesiputkien harrastelija-asentajan tekemä työ ei aiheuta sen kummempaa vaaraa, vaikka tulisi vuoto, ainoa ero sertifioituun LVI-asentajaan verrattuna on se, että LVI-asentajalla on vakuutus, joka maksaa hänen tekemiensä virheellisten asennusten vesivahingot, amatööriasentajalle vakuutusyhtiö ei myönnä tällaista vakuutusta.

Niin, saathan sinä tehdä omaisuudellasi mitä haluat, mutta aina se ei ole järkevää. 

Vierailija
28/73 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoon Remontti-Reiska käski lähettämään terveisiä.

Vierailija
29/73 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni osaa putkityöt, sähkötyöt, remontoinnin. Osaa rakentaa talon perustuksista loppuun asti kun vaan piirustukset annetaan käteen. Osaa korjata ja kasata tietokoneet, korjata auton kun auton. Ilmeisesti tämä on sitten harvinaista.

Vai niin. Mitäs sinä osaat? Miehesi on siis ammattilainen kaikissa näissä asioissa? 

Vierailija
30/73 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset jälleen kerran ahtamassa miehiä tiukkaan muottiin ja pakottamassa toksista maskuliinisuutta. 

Vierailija
31/73 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähköasennusputket ja jakorasiat osaa kuka tahansa laittaa piirustusten mukaan ja vetää niihin kaapelit. Sähkäri tarvitaan vasta lopuksi kytkemään ja asentamaan pistorasiat ja kiinteät valaisimet.

Putkivedot tehdään nykyään pintavetoina, ja kaiken muun voi ja saa tehdä itse. Eli pinnat kuntoon ja sitten putkari paikalle.

Kyl oot avuton. Tarvitset sertifikaatin päästäksesi peräkammarista vessaan

Juu, ja vesieristeetkin teit ihan itse? 

Omakotitaloon kyllä. Taloyhtiössä vaaditaan sertifioitu ammattilainen. Ok-talossa riittää, että tekee huolellisesti ohjeiden mukaan ja käyttää yhteensopivia tuotteita. Siitä on etua, että tajuaa painovoimaa, ilman ja veden fysiikkaa.

Vierailija
32/73 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä rakensin koko talon itse. Mies oli anturanvalussa ja muuttopäivänä paikalla.

No kyllä rakentaminen on helpompaa kuin vaikka synnyttäminen. Rakennusommia olen tehnyt, synnyttäisi en vaikka maksettais miljoonia.

Vierailija
33/73 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakennusviraston arkistosta löytyy kaikki valvontapöytäkirjat ja niissä on minun allekirjoitukseni. Aloituskokouksessa rakennustarkastaja oli vähän huvittunut kun perustukset olivat jo valmiina ja salaojia tehtiin. Eteni kuulemma "vähän eri vauhtia kuin sillä Röykän miehellä". Minkäs sille voin, että perustusurakoitsijat olivat Lapista ja tulivat tontille etuajassa, oli pakko tehdä kun sai työväen paikalle, että pysyy aikataulussa.

Se, ettei kokemuspiiriisi mahdu yhtään rakennustaitoista naista - tuskin muitakaan naisia - on aika surullista, mutta enemmän se sinusta negatiivista kertoo kuin naisista.

Kuule en puhunut pitkästä puusta rakentamisesta. Ei kukaan nykyään niin rakenna etenkään alueilla, joissa maa on kallista ja murtoporukat vahtaavat työmaita.

Eikä KUKAAN rakenna yksinään.

Vierailija
34/73 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai eikö remontointiin kuulu muuta kuin nuo? Sähkö- ja putkityöt vaativat ammattilaisen, monta muuta hommaa voi maallikko tehdä.

Vierailija
35/73 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule en puhunut pitkästä puusta rakentamisesta. Ei kukaan nykyään niin rakenna etenkään alueilla, joissa maa on kallista ja murtoporukat vahtaavat työmaita.

Sanoit rakentaneesi talosi itse. 

Rakennuttaminen ei ole rakentamista. Eli rakennusMIEHET rakensivat talonne. 

Vierailija
36/73 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaatko itse ommella, leipoa, tehdä ruokaa ja leikata hiuksia. Miestä varmaan myös vitu**aa, kun kaikkeen noihin tarttee palkata tekijä, kun sinä et osaa. Toisekseen miksi olette muuttaneet asuntoon, jota pitää rempata?

Vierailija
37/73 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet huvittava. Et itse pystyisi niin epäilet minun pystymistäni.

Syön hatullisen sitä itseään, jos olet ITSE ja YKSIN rakentanut oman talosi. Alusta loppuun. 

Näytä minulle yksikin mies, joka on itse yksin rakentanut talonsa alusta loppuun. Ei niin ole ikinä tehty.

En väittänyt tehneeni yksin kaikkea, muta sinä kun olet pikkasen vajaa poju niin kuvittelet niin. Mulla oli kaksi kirvesmiestä apuna pystytysvaiheessa. Maansiirtotöissä ukko ja 10 tonnin telaketjukaivuri.

Ekasta kaivinkoneen kuopaisusta tontilla sisäänmuuttoon meni alle 3 kuukautta.

Vierailija
38/73 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten remonttitaidot = kaiken maalaaminen valkoiseksi. 

Vierailija
39/73 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoit rakentaneesi talosi itse. 

Rakennuttaminen ei ole rakentamista. Eli rakennusMIEHET rakensivat talonne. 

No ok, sanotaan sitten niin. Ollaan hullulle mieliksi, ei se mun egoani murenna.

Mutta kysypä keneltä tahansa itse talonsa rakentaneelta, oliko se koko ajan ainut ihminen työmaalla. Veikkaan ettet semmoista löydä. Talkoilla hommat ennen tehtiin.

Vierailija
40/73 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet huvittava. Et itse pystyisi niin epäilet minun pystymistäni.

Syön hatullisen sitä itseään, jos olet ITSE ja YKSIN rakentanut oman talosi. Alusta loppuun. 

Näytä minulle yksikin mies, joka on itse yksin rakentanut talonsa alusta loppuun. Ei niin ole ikinä tehty.

En väittänyt tehneeni yksin kaikkea, muta sinä kun olet pikkasen vajaa poju niin kuvittelet niin. Mulla oli kaksi kirvesmiestä apuna pystytysvaiheessa. Maansiirtotöissä ukko ja 10 tonnin telaketjukaivuri.

Ekasta kaivinkoneen kuopaisusta tontilla sisäänmuuttoon meni alle 3 kuukautta.

"Minä rakensin koko talon itse".

Ihan itse näin kirjoitit. Joten äläpä lässytä. Et todellakaan ole rakentanut itse yhtään mitään.

Suomessa kaikki rintamamiestalotkin on MIEHET sotien jälkeen itse rakentaneet. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä