Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keinoja naapurin parvetetupakoimisen hajun estämiseen?

Vierailija
23.05.2020 |

Niin.. Asun kerrostalossa jossa asunnon sisällä ei saa tupakoida mutta parvekkeella saa, ja varmaan kaikki naapurit joka suunnassa polttaa tupakkaa. Parvekkeet on kaikki kiinni toisissaan, lasiseinällä erotellut mutta kaikissa on pieni rako lattista kattoon, mm. Naapurin kissa on tullut mun parvekkeelle monta kertaa, että koon voi sillä arvella.

Nyt kun alkaa lämpenemään ja aamuaurinko paistaa kovasti niin asuntoon tulee ihan järkyttävän kuuma yön ainaka että parvekkeen ovea tai ikkunoita on melkeen pakko pitää auki, mutta ihan hirveet hajut tulee kun naapurit tupakoi, viime yönä heräsin kun oli niin vahvat hajut..

Olisiko jollain jotain kikkaa millä saisi hajuja pois tai miedommaksi edes? Jotain ilmanraikastimia yms mitkä voisi auttaa?

Kokemuksia?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta pois.

Vierailija
2/22 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutto ei tosiaankaan ole mahdollisuus nyt, rahallinen tilanne koronan takia suoraan sanottuna päin vittua kun jäin lomautetuksi.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutto ei tosiaankaan ole mahdollisuus nyt, rahallinen tilanne koronan takia suoraan sanottuna päin vittua kun jäin lomautetuksi.

Ap

No älä sitten valita. Naapureillasikin on oikeuksia. Käy kävelyllä.

Vierailija
4/22 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miten muiden oikeus puhtaaseen hengitysilmaan? Aina vaan röökinpolttajat ajattelee omia ”oikeuksiaan”. V mitä paskaa.

Vierailija
5/22 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun alakertaan muutti just pari, ja kaikki savut tulee jos pidän ikkunaa tai ovea auki, niin koko ajan haisee tupakka. :DD Ja oon itse just lopettanu tupakoinnin.

Jopa muutama naapuri alko uhkailemaan tupakoinnista vielä sillon, kun poltin. Nyt sama naapuri kattoo mua vihasena, varmaan luulee että toi jatkuva tupakointi tulee multa. :D (en oo koskaan tupakoinu parvekkeella..)

Vierailija
6/22 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kyselen tässä jotain ehdotuksia hajun poistoon enkä valita? En missään kohdassa vaatinut tai sanonut että naapureiden pitäisi lopettaa tupakointi/lopettaa parvekkeella tupakointi. Luitko edes alkuperäistä teksiä? Kyllä mä tiedän että naapureilla on oikeuksia enkä edes viitannut siihen että heidän pitäisi asialle jotain tehdä.

Ap

Vierailija
7/22 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen mitään konstia kyllä ole. Itse hankin tuulettimen, niin ei tule kuuma sisällä.

Vierailija
8/22 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta isoja ilmanraikastinpurkkeja ja suihkuta runsaasti niihin rakoihin, mistä savu tulee.

Vierailija
9/22 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tyhmä. Miten ap:n käveleminen auttaisi siihen, että haju tulee yölläkin kämppään?!

Vierailija
10/22 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoitsijan oikeudet eivät ulotu muiden keuhkoihin.

Vierailija
11/22 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aktiivihiilisuodattimella varustettu ilmanpuhdistin.

Vierailija
12/22 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnan terveysviranomaisiin yhteyttä. Jokainen saa tehdä parvekkeellansa mitä lystää, mutta siitä ei saa olla terveydellistä, eikä muutakaan haittaa naapureille. Taloyhtiön tupakkapiste ei myöskään saa olla 5 m lähempänä rakennuksen ikkunoita ja parvekkeita.

Terveysviranomaisilta saa yksityiskohtaisemmat ohjeet ja tiedot.

Toiseksi isännöitsijään kannattaa olla yhteyksissä myös ja kertoa ongelmasta.

Jämäkkä kannattaa olla. Itse taistelin n. 5-6v samanasian tiimoilta ja nyt ongelma ratkaistu siten, että parveketupakointi taloyhtiössämme kielletty ja tupakkapaikka siirretty pihalle  tarvittavan etäisyyden päähän.

Asuntojen sisällä tupakointia ei voida kieltää (paitsi jos vuokranantaja kieltää) omistusasunnoissa, mutta se ei saa kulkeutua muihin huoneistoihin. Tämä taas kuuluu taloyhtiön vastuualueeseen.

Vierailija
13/22 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä avonainen kanankakkalannoitepussi aina parvekkeella. Tosin haittaa sinuakin, kunnes nämä savuttajat tokenee. Lantapussin haju ei kuitenkaan ole terveydelle vaarallista.

Vierailija
14/22 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on piha-alueillakin tupakointi kielletty. Rivareissa myös asukaspihoilla.

Lähet vinkkaamaan tämmöistä asiaa ylemmälle taholle. Kyllä ne kiellot sieltä saadaan idiooteille, kun eivät itse tajua.

Vierailija
15/22 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistäisin käryämään jotain hitaasti palavaa, kumia, mahorkkaa tai muuta sellaista, joka aiheuttaisi katkua. 

Toinen vaihtoehto hankkia pilli, jossa kimeä ja pirullinen ääni - puhaltaisin sitä koko sen ajan kun onneton nikotiiniaddikti vetää syöpäkääröään.  miten se olikaan että omalla parvekkeellaan saa tehdä mitä vaan, vaikka se häiritsisi naapuria, ainoastaan tupakoitsijalla tämä  oikeus...?

Vierailija
16/22 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskanna parvekkeelta alakerran parvekkeelle, ei kait sekään ole kiellettyä. Itseäkin v tuttaa, kun ei kesäkuumalla voi käyttää parvekettaan näiden k päiden takia

Vierailija
17/22 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiputan aina etikkaa sadevesiviemäriin joka johtaa alakerran asunnon pihakaivoon.

Vierailija
18/22 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa sisälle pari tuuletinta ja nyt heti kun niitä vielä on, pystyt nukkumaan eikä tule mitään tappelua naapureiden kanssa, varsinkin kun talossa parveketupakointi sallittu.

Mulla on ja toimii.

Vierailija
19/22 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidä avonainen kanankakkalannoitepussi aina parvekkeella. Tosin haittaa sinuakin, kunnes nämä savuttajat tokenee. Lantapussin haju ei kuitenkaan ole terveydelle vaarallista.

Ei tupakan hajukaan ole terveydelle haitallista, vaikka savu onkin.

Vierailija
20/22 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakan"hajussa" on molekyylejä, jotka ovat haitallisia. Kannattaisi ottaa selvää asioista, ennenkuin alkaa niistä kirjoittelemaan.

Toisaalta, eiväthän tupakoitsijat halua ottaa selvää haitallisuudesta ja vaarallisuudesta, sillä ikään kuin laittamalla pään pensaaseen, ei tarvitse tietää syöpää aiheuttavista ym. tupakan aiheuttamista sairauksista.

Eli kun niistä ei tiedä niitä ei ole, just.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme