Autistin huono käytös kotona, olen aivan loppu, mikä neuvoksi?
Autisti piinaa kaikkia lähellä olevia ihmisiä omilla päähänpinttymillään ja vaatimuksillaan jatkuvasti. Apua on haettu ja saatu, lääkitys on, ja sitä on viilailtu jo monta vuotta. Tämä teini-ikäinen autistinen lapsi ei pysty yhtään asettumaan muiden asemaan, eikä siedä mitään epämukavuutta tai odottamista. On kuin kiukutteleva pikkuvauva. Rajat on laitettu, mutta niistä ei ole mihinkään tämän tapauksen kanssa. Kohtalotovereita?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Tietenkään rajoista ei ole mihinkään. Olet autistin saanut, elä sen kanssa. Etkö jo ole tajunnut homman nimeä tähän mennessä?
Kyllä melko selvää alkaa olemaan. Täytyy vain odottaa että saan sen johonkin tuettuun asumiseen ”itsenäistymään.”
Oisko Leijonaemoista apua? Vertaistukena?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkään rajoista ei ole mihinkään. Olet autistin saanut, elä sen kanssa. Etkö jo ole tajunnut homman nimeä tähän mennessä?
Kyllä melko selvää alkaa olemaan. Täytyy vain odottaa että saan sen johonkin tuettuun asumiseen ”itsenäistymään.”
Kyllä autistit jäävät vanhempiensa iloksi koko elämän ajaksi.
Eräässä tuttavaperheessä on autistipoika, nyt jo aikuinen.
Omille vanhemmille kiukuttelua ym.
Koulussa oli reipas kaveri ja kotonakin henkilök.avustajansa kanssa kaikki sujui.
Mystisiä juttuja.
Asia voi olla toisinkin päin: koulussa hankalaa-kotona kaikki sujuu.
Pistä pois kotoa, kaikkea ei vaan tarvi kestää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä autistit jäävät vanhempiensa iloksi koko elämän ajaksi.
Tätä vähän pelkään, pitäisi tuupata se omilleen. En ole aina passaamassa, vanhenen minäkin.
Olen lähes viisikymppinen autisti, ja voin tulla näyttämään sinulle, mitä on vaativuus. Sinä paskista paskin äiti joka vingut kaikesta.
Vierailija kirjoitti:
Olen lähes viisikymppinen autisti, ja voin tulla näyttämään sinulle, mitä on vaativuus. Sinä paskista paskin äiti joka vingut kaikesta.
Joo ei tarvitse tulla, uskon kyllä että olet helmi sinäkin, mutta tämä paska äiti haluaa myös elää omaa elämäänsä, eikä holhota autistia aikamiestä nurkissaan pelaamassa pleikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Terveellinen ruokavalio.
Nyt taitaa olla kyse oikeista ongelmista.
On varmasti rankkaa, ymmärrän. Meillä asperger nuori joka on aivan ihana ja vähän liiankin kiltti. Huolta aiheuttaa se että on aika vietävissä ja kun ikää 15v ja tyttö on siinä huolta. Muutenkin häntä täytyy kannustaa ja ohjata paljon enemmän kuin ikätovereita mutta se on ihan ymmärrettävää.
Onko minkä ikäinen lapsi tai nuori? Autistit yleensä rakastaa rutiineja joten auttaako muiden jaksamiseen se että tämä autistinen olisi esim lounaan jälkeen omassa huoneessa esim pari tuntia tai edes tunnin. Tekee todella hyvää autistille ja muillekin. Näitä oma hetki taukoja olisi useasti päivässä esim ruokailujen jälkeen
Vierailija kirjoitti:
Hopeavesi ja keskeytetty yhdyntä
Pohjanmaan malli ja tulokset ovat olleet jo sukupolvia näkyvissä.
Autistit eivät ole hankalia ja pakkomielteisiä tahallaan, vaan se johtuu aina jostain. Ota selvää, mistä se johtuu ja tee sille syylle jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ei tarvitse tulla, uskon kyllä että olet helmi sinäkin, mutta tämä paska äiti haluaa myös elää omaa elämäänsä, eikä holhota autistia aikamiestä nurkissaan pelaamassa pleikkaa.
Laita laitokseen, sellaisen vastauksenhan haluat? Sitten sulla on ”oma elämä”. Tuo on perinnöllistä, ja sen kyllä huomaa. Vilkaiset peiliin, ja siellä se ”vaativuus” huhuilee: minäminäminä, munmunmun! Miksi lisäännyt, tiesit nuo piirteet itsessäsi kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Autistit eivät ole hankalia ja pakkomielteisiä tahallaan, vaan se johtuu aina jostain. Ota selvää, mistä se johtuu ja tee sille syylle jotain.
Niinhän tässä on tehty, milloin tarvitsee mitäkin, usein rahaa. Alkaa vaan olemaan jo aika kuunnella muidenkin tarpeita ja toiveita, ei voi kaikki pyöriä yhden ihmisen ympärillä.
Onko lapsella toimintaterapiaa? Sitä kautta voisi lähteä tilannetta purkamaan. Voisiko perheneuvolasta saada myös apua?
Tsemppiä, haastava tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita laitokseen, sellaisen vastauksenhan haluat? Sitten sulla on ”oma elämä”. Tuo on perinnöllistä, ja sen kyllä huomaa. Vilkaiset peiliin, ja siellä se ”vaativuus” huhuilee: minäminäminä, munmunmun! Miksi lisäännyt, tiesit nuo piirteet itsessäsi kyllä.
Kyllä kyllä, minun vika on tietenkin, mitäs läksin.
Ei minun silti tarvitse ihan aikamiestä hillota kotona maailman tappiin asti, vaikka meninkin lisääntymään.