Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ällöttää suomalaisten alkoholinjuonti

Vierailija
23.05.2020 |

mikä siinä on, ettei suomalainen osaa juoda muuten kuin humalahakuisesti? vappu, juhannus, uusivuosi, joillekin jopa joulu ovat pelkkiä tekosyitä ryyppäämiselle. ihan alkoholisoitunut kansa, mikä kaikkia siinä viinassa niin kiehtoo??

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotku tyypit ei pysty olemaan viikonloppua ilman alkoholia, se on melko säälittävää.

Jotkut tosin tekevät töitä, jotka täytyy tulla tehdyiksi mutta joita sinä tai yhtä urpot tuttusi eivät koskaan tekisi.

Joo ei ole tapana tehdä töitä humalassa.

Vierailija
22/49 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset peittävät alkoholilla henkistä tyhjyyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen miettinyt. Karanteeniaika on ollut ihanaa kun ei ole tarvinnut katsella baarijuopottelua. Kaikki juhlat pyörivät nykyään juomisen ympärillä.

Ei kai sun ome tarvinnut sitä katsella.

Vierailija
24/49 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen miettinyt. Karanteeniaika on ollut ihanaa kun ei ole tarvinnut katsella baarijuopottelua. Kaikki juhlat pyörivät nykyään juomisen ympärillä.

Ei kai sun ome tarvinnut sitä katsella.

Mutta joku voi asua ravintolan lähistöllä ja joutuu katsomaan sitä menoa viikonloput.

Vierailija
25/49 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas tuntuu, että alkoholin juonti on jopa hieman vähentynyt. Nuoret lähinnä käy salilla, ryyppääminen ei kiinnosta. Työkaverit (40-50 v) myös mieluummin lenkkeilee kun ryypiskelee. Toki näitä viinaanmenijöitäkin mahtuu joukkoon, mutta ovat selkeästi vähemmistö.

Omakin alkoholin kulutus on minimissä. En edes muista milloin olisin viimeksi ollut humalassa. Ei vaan kiinnosta, mieluummin metsälenkille ja janojuomaksi vesi. Paljon parempaa elämä näin.

Vierailija
26/49 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin juomisen 5 vuotta sitten, join humalahakuisesti joka päivä koska olin masentunut ja ahdistunut, sekä yritin pakenea sillä tavalla todellisuutta ja ongelmia.

Jokin on pielessä jos pitää juoda joka päivä, tai viikottain. On jonkinlaisia asioita joita ei halua kohdata, tai yrittää alentaa stressiä alkoholilla. Huono lääke siihen, luo riippuvuutta ja aiheuttaa entistä pahempaa henkistä oloa sekä rappeuttaa fyysistä kuntoa.

Vierailija
27/49 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
28/49 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ällöttääkin!

Olen todella tuomitseva, tiedän, mutta näen juomisen joko "Jee, onpa hassunhauskaa juoda kossua ja kaljaa ja kännätä ja örveltää, tosi mahtava meno" -tyyppisenä white trash-toimintana,

tai hienostelevana "otetaan vähän skumppaa hienosta lasista ja istutaan terdellä jalat ristissä"-tyyppisenä paremman väen alkoholismin peittely- toimintana.

Jos olet oikeasti hieno ihminen, lasissasi on alkoholitonta juomaa.

Vierailija
29/49 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen miettinyt. Karanteeniaika on ollut ihanaa kun ei ole tarvinnut katsella baarijuopottelua. Kaikki juhlat pyörivät nykyään juomisen ympärillä.[/

Asutko baarissa vai kurkitko ikkunasta, jos tuota olet ennen koronaa joutunut katselemaan?

Vierailija
30/49 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset peittävät alkoholilla henkistä tyhjyyttä.[/

Kuten ranskalaiset ja italialaiset viinin lipittämisellään?

Vierailija
31/49 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se pelkuruutta kohdata omaa elämää kun pitää heti vapaapäivänä avata korkki.

Vierailija
32/49 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene kabuliiin, omiesi luokse. Siellä ei viinaksilla läträtä.

Vierailija
33/49 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suomalaiset ole ainoita jotka tykkää ryypätä.

Vierailija
34/49 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on alkoholinkulutuksen kannalta Itä-Euroopan maa.

Vierailija
35/49 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas. Vai niin. Minä en ole koskaan ollut humalassa. Annoin raittiuslupauksen (ei alkoholia, ei huumeita, ei tupakkaa) kun olin 6-vuotias. Olen noudattanut lupaustani ja aion myös huolehtia siitä, että lupaus pitää niin kauan kuin elän.

Jokainen voi itse päättää, haluaako ruveta läträämään alkoholin kanssa. Jos aloitat, olet itse vastuussa kaikista seurauksista. 

Vierailija
36/49 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikenlainen pään sekoittaminen ällöttää, oli aine mikä tahansa.

Sokeri taitaa olla yleisin. Laattaatko heti, jos ostamassasi tuotteessa on piilosokeria?

Vierailija
37/49 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta johonkin m u s   l i m i m a a h a n. Siellä on alkoholi laitonta.

Vierailija
38/49 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsemme terveellisen vaihtoehdon, ystävät hyvät.

Vierailija
39/49 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat tylsistyneitä. Koittavat täyttää sisäistä tyhjyyttä alkoholilla.

Vierailija
40/49 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta johonkin m u s   l i m i m a a h a n. Siellä on alkoholi laitonta.

Se alkoholittomuus onkin varmaan ainoa asia, mikä niissä maissa on hyvä asia ja paljon paremmin kuin Suomessa.

Onhan se ihan fakta, että täällä meillä ryyppäämistä pidetään jotenkin aivan normaalina ihmisten toimintana.

Oikeasti ei ole mitään asiaa, joka ei voisi mennä vieläkin huonommin ryypätessä. Ja on omituista, miten alkkisten tekemää henkistä väkivaltaa, jollaiseksi luen ilmapiirin myrkyttämisen omalla holtittomalla käyttäytymisellä kanssaihmisiä kohtaan, ei pidetä rangaistavana tekona!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän