Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haittaako ketään oikeasti nämä koronarajoitukset?

Vierailija
22.05.2020 |

Siinäpä se lääkäri olikin?
Haittaako ketään varsinaisesti ettei ravintolaan nyt pääse syömään normaaliin tapaan tai kahviloihin ym..

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa, olisipa aina näin. Mopoilijat ja Finnairin lentokoneet pysyneet meluineen poissa.

Vierailija
22/46 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin haittaa. Ilman rajoituksia minulla olisi töitä. Nyt ei ole. 

Minä olen korona-aikaan mieluummin työttömänä (lomautettuna) kuin asiakaspalvelussa töissä.

Minä en. Tykkään enemmän siitä, että saan palkkaa kuin siitä, että en saa. Lisäksi kotona kykkiminen on hemmetin tylsää.

Pelkäisin töissä koko ajan koronaa.

Lomautettuna voin varoa enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä virus haittaa. Tykkäisin shoppailla ja käydä tapahtumissa. Kahvillakin joskus.

Salillekin tekisi mieli.

Ja kampaajalle.

Mutta kun ei uskalla kun ei yhtään tiedä missä se virus jst pörrää. Kuka on kantaja ja kuka altistunut.

Niinpä. Itsekin tykkäisin käydä monessa paikassa, jos virus olisi pois.

Mutta nyt en uskalla mennä kuin välttämättömiin.

Pyydän miehen leikkaamaan hiukseni ja itse leikkaan hänen ja lasten.

Et voi koskaan mennä mihinkään, jos virus on ongelma. Nimittäin aina on ollut ja tullut olemaan viruksia. Korona on vain yksi tuhansista sellaisista. Ei edes pahimmasta päästä. Kuolleisuus hyvin pientä terveillä alle 80-vuotiailla. 

Vierailija
24/46 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin haittaa. Ilman rajoituksia minulla olisi töitä. Nyt ei ole. 

Minä olen korona-aikaan mieluummin työttömänä (lomautettuna) kuin asiakaspalvelussa töissä.

Minä en. Tykkään enemmän siitä, että saan palkkaa kuin siitä, että en saa. Lisäksi kotona kykkiminen on hemmetin tylsää.

Pelkäisin töissä koko ajan koronaa.

Lomautettuna voin varoa enemmän.

Hysteerikkojen onkin parempi pysytellä kotona. Korona tosin voi tulla ihan yhtä todennäköisesti kauppareissulla kuin töissä. 

Vierailija
25/46 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haittaa, kyllä mun mielestä olisi kiva nauttia lounasruuista ja käydä välillä perheen tai kavereiden kanssa syömässä oikein hyvin.

Vierailija
26/46 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haittaa, olen lomautettuna rajoitusten/suositusten takia.

Vierailija
27/46 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

M kirjoitti:

Kyllä häiritsee ihan vi*usti, töissä syöminen on nyt todella hankalaa, kyrpii kannella ruokapusseja ja syödä autossa.

Miksi ei edes lounasruokaloita voida avata? Sama systeemi kuin koronan alussa, harvennetut istumapaikat.

Minä taas olen tyytyväinen, että minut on pakotettu säästämään paljon rahaa myöhempään käyttöön.

Siis lounaisiin ja kahviloihin on mennyt mielettömästi rahaa. Oikeastaan aika turhaan. Tajuan, että kavereiden kanssa on joskus mukavaa mennä ravintolaan syömään, mutta lounaan voin syödä halvemmalla eväistäni.

Vierailija
28/46 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haittaa, varsinkin näin kesän tullen kun alkaa olla valoisaa ja lämmintä ja olisi mukava käydä välillä ravintolassa ja elokuvissa. Talvella en missään käy, kun on pimeää ja kylmää, eikä viitsi lähteä minnekään. Talvella ei mitkään rajoitukset haittaisikaan.

Vierailija
29/46 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä virus haittaa. Tykkäisin shoppailla ja käydä tapahtumissa. Kahvillakin joskus.

Salillekin tekisi mieli.

Ja kampaajalle.

Mutta kun ei uskalla kun ei yhtään tiedä missä se virus jst pörrää. Kuka on kantaja ja kuka altistunut.

Et voi koskaan mennä mihinkään, jos virus on ongelma. Nimittäin aina on ollut ja tullut olemaan viruksia. Korona on vain yksi tuhansista sellaisista. Ei edes pahimmasta päästä. Kuolleisuus hyvin pientä terveillä alle 80-vuotiailla. 

Vammaituneita on nuorissakin. Myös kuolleita. Kelle vaan voi tulla taudin vakavampi versio. Se kiinalainen lääkärikin oli jotain kolmekymppinen ja kuoli silti, vaikka oli teholla. Kituutti ensin kuukauden.

Esim New Yorkissa Kawasakin taudin kaltaisiin oireisiin on sairastunut 100 lasta.

Vierailija
30/46 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on töissä lounasruokala ihan normaalisti auki ja työpaikka keskussairaala.

-ap

Tuo on kyllä korona-ajan älytömyyksiä. Sinne mennään monelta osastolta.

Hoito ja hoiva paikoissa henkilöstöruokaloiden pitäis olla kiinni, vaikka muualla on saanut olla auki.

Joitsut voisi tilata annoksia omiin tauko tiloihinsa osastoilleen.

Tämä. Sitten kun menet poliklinikalle johonkin kontrolliin tms niin yhdelläkään hoitsulla ei ole hengityssuojainta ja turvaväleistä ei tietoakaan. Kokemusta on. En ihmettele jos potilaat eivät halua tulla hoidattamaan mitään mikä ei ole pakko. En mene minäkään ennen kuin saadaan rokote.

Vierailija
31/46 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M kirjoitti:

Kyllä häiritsee ihan vi*usti, töissä syöminen on nyt todella hankalaa, kyrpii kannella ruokapusseja ja syödä autossa.

Miksi ei edes lounasruokaloita voida avata? Sama systeemi kuin koronan alussa, harvennetut istumapaikat.

Minä taas olen tyytyväinen, että minut on pakotettu säästämään paljon rahaa myöhempään käyttöön.

Siis lounaisiin ja kahviloihin on mennyt mielettömästi rahaa. Oikeastaan aika turhaan. Tajuan, että kavereiden kanssa on joskus mukavaa mennä ravintolaan syömään, mutta lounaan voin syödä halvemmalla eväistäni.

Itsellä lounasetu ja kyllä tää kotona syöminen tulee kalliimmaksi, vielä kun pitää ruokkia mies ja lukiolainen, joka normioloissa saisi koulusta ruokaa.

Vierailija
32/46 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Salillekin tekisi mieli.

Ja kampaajalle.

Vammaituneita on nuorissakin. Myös kuolleita. Kelle vaan voi tulla taudin vakavampi versio. Se kiinalainen lääkärikin oli jotain kolmekymppinen ja kuoli silti, vaikka oli teholla. Kituutti ensin kuukauden.

Esim New Yorkissa Kawasakin taudin kaltaisiin oireisiin on sairastunut 100 lasta.

Nuoria ja lapsia kuolee ja vammautuu noin miljoonasta eri syystä. Ei korona ole mikään poikkeus tässä asiassa. Kai ymmärrät, että 100 on todella minimaalinen osa New Yorkin lapsista? 

Vierailija
33/46 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Salillekin tekisi mieli.

Ja kampaajalle.

New Yorkin asukasluku on noin 8,6 miljoonaa. Jos lasketaan koko metropolialue, asukkaita on noin 24 miljoonaa. 100 lasta on yksi hyttysen pieru siinä kokonaisuudessa. 

Vierailija
34/46 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa, todellakaan. Toivoisin, että tämä aika avaisi ihmisten silmiä ja vaikuttaisi tulevaisuuden käyttäytymiseen. Miettikää nyt, mitä kaikkea oikeasti vain HALUATTE, mutta ette todella TARVITSE? Olen vielä nuori, mutta huomaan maailman muuttuneen täysin siitä mitä se on joskus - hyvinä aikoina - ollut.

Vierailija
35/46 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Salillekin tekisi mieli.

Ja kampaajalle.

Olen ihan sujut näiden normaalien virusten kanssa. Tämä uusi on sellainen, jota haluan välttää.

Käsihygienia riittää useimpien viruksien kanssa mutta pisaratartuntana tarttuvat ovat hankalia.

On vaikeaa olla tekemisissä ihmisten kanssa kun jo pelkästään puhuessa voi sylki lentää. Ei pysty koko ajan olemaan riittävän kaukana.

Vierailija
36/46 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nämä rajoitukset haittaa, vaan tieto koronan olemassaolosta.

En menisi rentoutuneena yhtään mihinkään vapaa-ajan harrastuksiin, joissa joutuu liian lähelle muita.

Hallituksen sanomiset ja heidän suosituksensa ovat yhdentekeviä. 

Etätyö on paras asia työrintamalla moneen, moneen vuoteen. 

Vierailija
37/46 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai haittaa. Tykkäisin käydä uimahallissa ja ravintolassa, mieluusti kävisin äidin luona kylässä, näkisin joskus edes työkavereita (kun sattuu tuurilla olemaan se duuni jota etänä voi tehdä), saattaisin käydä jopa kesäfestarilla tänä vuonna jne. Samoin ihan mielelläni en odottelisi tätä talouslamaa joka seuraa tästä.

Toki tiedän miksi noita rajoituksia on enkä sano että ne pitäisi vain kaikki poistaa, mutta kyllähän ne perseestä ovat.

Vierailija
38/46 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei haittaa, todellakaan. Toivoisin, että tämä aika avaisi ihmisten silmiä ja vaikuttaisi tulevaisuuden käyttäytymiseen. Miettikää nyt, mitä kaikkea oikeasti vain HALUATTE, mutta ette todella TARVITSE? Olen vielä nuori, mutta huomaan maailman muuttuneen täysin siitä mitä se on joskus - hyvinä aikoina - ollut.

Jos tuolle linjalle lähdetään, ei tarvita kuin ruokakauppoja, vettä ja puhdasta ilmaa sekä asuntoja, joissa on vähän lämmitystä talvella. Ihminenhän ei tarvitse muuta kuin ravintoa, vettä, happea ja riittävästi lämpöä, jotta pysyy hengissä. 

Vierailija
39/46 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei haittaa vaikka olen muuten innokas pyörimään kaupoissa, kahviloissa, näyttelyissä ym. En nauttisi ravintolassa tässä tilanteessa. Onneksi tulee kesä niin voi ulkoilla ja nauttia kesästä. Kyllä tietysti jossain rantakahvilan terassilla voisi käydä kunhan tulee lämmin. En ala kyllä taloutta elvyttämään vaan vältän kaikkia paikkoja joihin ei ole pakko mennä. Toivottavasti tulisi pian joku hyvä rokote niin että tämä katastrofi loppuisi koko masilmasta

Vierailija
40/46 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Salillekin tekisi mieli.

Ja kampaajalle.

Olen ihan sujut näiden normaalien virusten kanssa. Tämä uusi on sellainen, jota haluan välttää.

Käsihygienia riittää useimpien viruksien kanssa mutta pisaratartuntana tarttuvat ovat hankalia.

On vaikeaa olla tekemisissä ihmisten kanssa kun jo pelkästään puhuessa voi sylki lentää. Ei pysty koko ajan olemaan riittävän kaukana.

Korona on ihan normaali virus. Siitä on vain tehty iso härkänen. Ihan yhtälailla ne muut virukset tarttuvat pisaratartuntana ja voivat pahimmillaan johtaa kuolemaan. Suomessahan kuolee vuosittain ihmisiä esimerkiksi influenssaan. Eikö se pelota sinua, että joku vuosi sinä voit olla yksi niistä?