Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tehdä? Mies on hyvä laittamaan ruokaa ja tekee sitä mielellään, mutta

Vierailija
22.05.2020 |

miten saisin hänet laittamaan edes joskus kasvisruokaa että minäkin voisin syödä jotain? Kun kaikessa on jotain eläinperäistä ja hänen reseptiensä muuttaminen ei kuulemma käy päinsä.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä kiinnostaa. Jos olisin miehesi, sanoisin että laita itse tai ole ilman.

Vierailija
2/29 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee itse kasvisruokasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minua jos vaikka joskus saisi toisen laittamaa ruokaa...

Vierailija
4/29 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minua jos vaikka joskus saisi toisen laittamaa ruokaa...

Mitä siis laitat itse? Jotain pinaattipalloja joilla ei kuuhun mennä?

Vierailija
5/29 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetkö sinä miehelle liharuokia? Jos teet, voit huomauttaa hänelle että vastavuoroisuus olisi kiva juttu. Jos et, et voi valittaa.

Vierailija
6/29 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies oikeasti rakastaisi sinua, niin kääntyisi itsekin kasvissyöjäksi. Miksi olette yhdessä?

Vierailija
7/29 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies oikeasti rakastaisi sinua, niin kääntyisi itsekin kasvissyöjäksi. Miksi olette yhdessä?

Jos ap rakastaisi kääntyisi sekasyöjäksi. Eipä siis rakasta.

Vierailija
8/29 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mielestäni olisi kyllä ihan odotettavaa, että parisuhteessa jos ollaan, niin sitten tehdään sellaisia ruokia, joita molemmat voi syödä. Itse muokkaisin tietysti ruuista sellaisia, että kumppanikin voi syödä. Tuollainen on minusta ihan typerää itsekeskeisyyttä. Jos täytyy molempien tehdä omat ruuat pelkän toisen itsepäisyyden takia, niin saman tien voi sitten tehdä kaiken muunkin erikseen yksin minun mielestäni.

Vierailija
9/29 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei nainen voi kääntyä sekasyöjäksi, jos oikeasti rakastaa...

Mulla on ollut periaate, että kokin ehdoilla mennään. Jos toinen vaivautuu laittamaan ruuan, niin siitä ei pidä valittaa, vaikka ei mieleistä olekaan. Toiveita voi kyllä esittää ja antaa ehdotuksia.

Allergiat on tietysti hyvä ottaa mahdollisuuksien mukaan huomioon, mutta saa sitä laittaa sellaistakin ruokaa, mitä toinen ei voi syödä - paitsi jos toinen on hyperallerginen eli saa oireita ilman syömistä.

Vierailija
10/29 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet itsekeskeinen mulkero. Minä, minä, minä.

Tyypillinen kasvissyöjä.

Vierailija
11/29 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvisruoan raaka-aineet (esim. Kaurakerma) eroaa maultaan tavallisista ja muutenkin soija ym. vaatii enemmän taitoa maustaa kuin liha. Eli ymmärrän kyllä nihkeyden, kun itsekään en ole onnistunut tekemaan hyvää soijarouhekastiketta.

Vierailija
12/29 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Rasva ja sokeri

Vierailija
13/29 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sekasyöjän pitäisi alkaa syödä vain kasvisruokaa? Miksei tähän päde kompromissi? Kasvisruoka on oma valinta, ei mitään muuta. Olen itse kokki ja allergiselle puolisolle tekisin mukisematta hänelle sopivaa ruokaa, muista syistä en, ellei hän tulisi puolitiehen vastaan syömällä välillä sitä mitä minä haluan laittaa.

Vierailija
14/29 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sekasyöjän pitäisi alkaa syödä vain kasvisruokaa? Miksei tähän päde kompromissi? Kasvisruoka on oma valinta, ei mitään muuta. Olen itse kokki ja allergiselle puolisolle tekisin mukisematta hänelle sopivaa ruokaa, muista syistä en, ellei hän tulisi puolitiehen vastaan syömällä välillä sitä mitä minä haluan laittaa.

Miksi ihmeessä tekisit allergiselle? Itsehän on sinut valinnut ja tiennyt kyllä, että allergikkosafkansa saa laittaa itse.

Vierailija
15/29 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teetkö sinä miehelle liharuokia? Jos teet, voit huomauttaa hänelle että vastavuoroisuus olisi kiva juttu. Jos et, et voi valittaa.

Ai jotenkin sun mielestä sama asia, jos :

1. a laittaa ruokaa, jota molemmat (a ja b) voivat syödä

2. b laittaa ruokaa, jota vain a voi syödä...

joo, tosi vastavuoroista...

Vastavuoroista olisi, että kunmpikin laittaa (ainakin toisinaan) sellaista ruokaa, jota molemmat voivat syödä.

Asutteko yhdessä vai toimiiko mies noin sinun ollessasi hänen luonaan käymässä? Jos asutte yhdessä,

ymmärrän, että miehellä on varmasti sellaisia reseptejä, joita haluaa toisinaan valmistaa sellaisenaan. Olisi kuitenkin toista huomioivaa edes välillä kokkailla jotakin molemmille sopivaa. Jos taas olet hänen luonaan käymässä, miehen tulisi tottakai huomioida ruokavaliosi ruokaa tehdessään.

Avuton ei kannata kuinteknaan olla itsekään, vaan huolehtia omat ruokansa.. Ja miettiä myös, että onko mies itsekeskeinen yleisesti ottaen muissakin asioissa vai onko tämä ruoka-asia poikkeus. Kovin itsekeskeisen miehen kanssa ei kannata jatkaa yhteiseloa, siitä aiheutuu vain harmia ja mielipahaa.

Vierailija
16/29 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä tekisit allergiselle? Itsehän on sinut valinnut ja tiennyt kyllä, että allergikkosafkansa saa laittaa itse.

Aijaa. Kyse olikin allergioista.No sitten!

-eri

Vierailija
17/29 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää pojat niinkuin vaimo vaatii. Se on suhteen peruskivi.

Vierailija
18/29 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen meidän perheessä 98% ajasta ruoat, olen kasvissyöjä, joten valmistan kasvisruokaa. Jos mies haluaa jotakin liharuokaa, niin valmistaa sitä itse.

Vierailija
19/29 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän ei koskaan, ikinä, milloinkaan suostu tekemään sellaista ruokaa, jota AP voisi syödä, sanoisin, että ei jatkoon.

Jos kyseessä on pidempiaikainen kumppani, ja nainen on vasta äskettäin kääntynyt vegaaniksi, kestää miehellä varmasti aikansa ennen kuin tottuu ajatukseen, että joskus voisi tehdä ruokaa ilman eläinperäisiä raaka-aineita.

Vierailija
20/29 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mielestäni olisi kyllä ihan odotettavaa, että parisuhteessa jos ollaan, niin sitten tehdään sellaisia ruokia, joita molemmat voi syödä. Itse muokkaisin tietysti ruuista sellaisia, että kumppanikin voi syödä. Tuollainen on minusta ihan typerää itsekeskeisyyttä. Jos täytyy molempien tehdä omat ruuat pelkän toisen itsepäisyyden takia, niin saman tien voi sitten tehdä kaiken muunkin erikseen yksin minun mielestäni.

Oon tehnyt omat kasvisruoat 16-vuotiaasta asti. Jos olisin suhteessa sekasyöjän kanssa niin sama meno jatkuisi. Yhteinen ruokavalio ei ole mulla parin valinnassa tärkeää.