Onko mitään raivostuttavampaa kuin itsekseen puhuvat ihmiset?
Työkaveri puhuu koko ajan itsekseen. Hän tekee töitä viereisessä huoneessa ja koko ajan kuuluu pientä supatusta. Tulen hulluksi. En voi keskittyä työntekoon. Niin raivostuttavaa. Miten sanoa nätisti, että nyt se turpa kiinni?
Kommentit (15)
Sä vaikutat kyl aika rasittavalta. Voitit pelin, onnee 🤩
"Anteeksi mutta puhe häiritsee keskittymistäni, voisitko olla hiljaa?"
No miettikääpä nyt omalle kohdalle. Miksi kaikki pitää ajatella ääneen? Tässä on ovi välissä niin kuulen kaiken. Kyseessä pian eläkkeelle jäävä vanhempi naishenkilö. Alan jo huolestua hänestä. Ymmärrän jos joskus sanoo jonkun yksittäisen sanan ääneen, mutta että jatkuvaa itsekseen puhelua?
No tämä,pandemia esim on raivostuttavampaa. Mutta voit mainita hänelle, että häiritsee.
Mitä jos vaikka PUHUISIT sen työkaverin kanssa? Kertoisit, että häiritsee?
Mutta kun ei, suomalaiseen tapaan purraan hammasta ja kyräillään selän takana.
Kysy koko ajan kuuluvasti, että anteeksi, puhuitko minulle? Toista tätä aivan koko ajan. En kuullut, sanoitko minulle jotain. Luulisi, että alkaa tajuta.
riippuu ihan mistä puhuu. jos puhuu viisauksia kannattaa jopa kuunnella. toisaalta mailmaan mahtuu puhetta josta valtaosa on kaikkea muuta kuin viisasta.
On, paljonkin.
Busseissa usein ihmettelen ihmisiä, joiden turpa ei pysy kiinni koko matkan aikana. He jauhavat kovalla äänellä yksityisasioitaan viereiden ihmisten parissa. Osa heistä mahdollisesti puhuu puhelimessa, mutta eiköhän itsekseenhöpöttäjiä mahdu joukoon.
Sodat, eriarvoisuus, rikollisuus, puolison uskottomuus, murrosikäiset lapset, ym. eivät ole mitään verrattuna jonkun itsekseen puhumiseen.
Lakkaa heti kuuntelemasta. Kun olet yksin, älä kuuntele mitään, keskity vain työhösi. Älä tule hulluksi.
Tukahduta sisäinen puheesi ja keskity siihen, mitä Firma tai Pomo sanoo (eli EK)
Mun duunikaveri puhu ennen ääneen yksinään. Sanoin suoraan naama umpeen vttu tai se turpoo umpeen. Mene pölisee ulos vaikka, mutta tässä säet hoe mantraas.
Työpaikalla se voi olla häiritsevää, mutta ei se muuten ole raivostuttavimpien asioiden joukossa lähimainkaan. Sano hänelle siitä ystävällisesti tai laita ovi kiinni.
Minäkin puhun ja nauran itsekseni kotona välillä, ihmisten ilmoilla tai ylipäätään toisten kuullen en koskaan.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
On.