Oletko jo ottanut koronavirusrokotuksen? Luultavimmin olet.
Oletko jo ottanut koronavirusrokotuksen? Luultavimmin olet, nimittäin jos olet syntynyt vuonna 1975 tai myöhemmin. Siitä lähtien MPR eli tuhkarokko, vihurirokko ja kurkkumätärokotus on annettu lähes kaikille.
Cambridgen yliopisto: Kyseiset taudinaiheuttajat ovat sikäli läheistä sukua uudelle koronavirukselle, että MPR-yhdistelmärokote (englanniksi MMR) antaa suojaa uudelle koronavirukselle ja voi estää vakavan taudin.
https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.04.10.20053207v1
Belgian suuret sairastuneisuusluvut on yhdistetty maan huonoon MPR-rokotekattavuuteen.
High COVID-19 Death Rates Linked to Low MMR Vaccine Rates According to World Organization.
Data analyst Jeff Gold reports historically low MMR vaccination rates in Belgium likely explain its over 7,844 deaths to date from COVID-19
https://www.globenewswire.com/news-release/2020/05/04/2026625/0/en/High…
Tätä taustaa vasten on huolestuttavaa, että Suomessakin MPR-rokotekattavuus ei kaikilla alueilla enää ole lähelläkään sataa prosenttia.
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/mika-salminen-tama-on-erittain-erittai…
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
1-vuotias lapseni sai vajaa 3 viikkoa sitten ensimmäisen MPR rokotteen ja 11 päivää rokottamisen jälkeen lapsella nousi kuume (38.5 - 38.9 välillä oli koko ajan) ja pientä yskää oli myös, ripulia sekä kiukkuisuutta.
Soitin terveysneuvontaan ja hoitaja konsultoi myös lääkäriä joka sanoi että oireet tuskin rokotteesta eli epäilivät koronaa mutta koronaterveysasemalle voi mennä vasta silloin jos oireet pahenevat.
No, meni n. 48 tuntia ja oireet katosivat kokonaan, nyt on mennyt viikko ja oireet eivät tulleet takaisin joten olen 99% varma että rokoteoireita. Mutta olin silloin niin varma että se olisi ollut korona, ja nyt kun tämä tieto on tullut niin olen helpottunut. Pelottaa vaan niin paljon tuo Kawasakin tauti esimerkiksi. Estääköhän MPR rokote myös sitä vaikka Koronan lapsi saisi?
Mun esikoinen tuli niin kipeäksi MPR rokotteesta että seuraava annos annettiin vuosi aikataulua myöhemmin koska epäröin sen antamista, lapsi sairastui myös diabetekseen myöhemmin , en tiedä onko yhteyttä mutta sanon sen ääneen jos teilläkin käy niin , ehkä muistat tämän ja joku alkaa tutkimaan. Lapsen serkkupoika sai intissä rokotuksia joita ei ollut saanut ja hupsistakeikkaa hänellekkin puhkesi diabetes. Ehkä meillä on joku geneettinen heikkous mutta toisaalta suomessa paljon lapsia joilla 1 tyypin dm. Sattumaa vai mutta tämänkin ehkä joku tutkija lukee.
Saako sen MPR rokotteen apteekista? Voisi mennä vaikka työterveyteen pistämään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1-vuotias lapseni sai vajaa 3 viikkoa sitten ensimmäisen MPR rokotteen ja 11 päivää rokottamisen jälkeen lapsella nousi kuume (38.5 - 38.9 välillä oli koko ajan) ja pientä yskää oli myös, ripulia sekä kiukkuisuutta.
Soitin terveysneuvontaan ja hoitaja konsultoi myös lääkäriä joka sanoi että oireet tuskin rokotteesta eli epäilivät koronaa mutta koronaterveysasemalle voi mennä vasta silloin jos oireet pahenevat.
No, meni n. 48 tuntia ja oireet katosivat kokonaan, nyt on mennyt viikko ja oireet eivät tulleet takaisin joten olen 99% varma että rokoteoireita. Mutta olin silloin niin varma että se olisi ollut korona, ja nyt kun tämä tieto on tullut niin olen helpottunut. Pelottaa vaan niin paljon tuo Kawasakin tauti esimerkiksi. Estääköhän MPR rokote myös sitä vaikka Koronan lapsi saisi?
Tieteellistä näyttöä rokotteen tehosta ei ole, on vain oletuksia. Lisäksi maailmalla on usean eri lääketehtaan erilaisia rokotteita, Suomessa käytössä muistaakseni yksi heikoimmista. Siksi meillä rokotetut lapset sairastuvat esim. hinkuyskään, rokotteen teho on heikko ja sivuvaikutukset tavallisempia kuin muualla.
Täyttä valetta viestisi. Sitä paitsi MPR-rokote ei suojaa hinkuyskää vastaan, joten miten kyseisen rokotteen laatu voisi vaikuttaa hinkuyskään???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tieteellistä näyttöä rokotteen tehosta ei ole, on vain oletuksia. Lisäksi maailmalla on usean eri lääketehtaan erilaisia rokotteita, Suomessa käytössä muistaakseni yksi heikoimmista. Siksi meillä rokotetut lapset sairastuvat esim. hinkuyskään, rokotteen teho on heikko ja sivuvaikutukset tavallisempia kuin muualla.
Kirjoitat ihan täyttä soopaa. Motiivia voi vain ihmetellä.
Olen syntynyt -74. Meille annettiin MPR-rokote yläasteella.
Näin kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun esikoinen tuli niin kipeäksi MPR rokotteesta että seuraava annos annettiin vuosi aikataulua myöhemmin koska epäröin sen antamista, lapsi sairastui myös diabetekseen myöhemmin , en tiedä onko yhteyttä mutta sanon sen ääneen jos teilläkin käy niin , ehkä muistat tämän ja joku alkaa tutkimaan. Lapsen serkkupoika sai intissä rokotuksia joita ei ollut saanut ja hupsistakeikkaa hänellekkin puhkesi diabetes. Ehkä meillä on joku geneettinen heikkous mutta toisaalta suomessa paljon lapsia joilla 1 tyypin dm. Sattumaa vai mutta tämänkin ehkä joku tutkija lukee.
Diabeteksen suurin riskitekijä on perimä, teidän suvussa on alttius. Syytä geenejä äläkä rokotulsia.
Oletko jo lukenut tutkimuksen, josta innostut:
"but could potentially reduce poor outcome." saattaisi mahdollisesti vähentää huonoa ennustetta.
MPR-rokote kannattaa joka tapauksessa pitää ajantasalla. Joten ei tässä mitään menetäkään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän nuo rokoteoireilta kuulostaa, ripulista en tiedä mutta kaikki muu täsmää mpr-rokotteen oireisiin. Minusta terveydenhuollon ammattilaiset aina vähättelevät rokotuksista tulevia reaktioita ja meillä lapset ovat kyllä reagoineet kaikkiin rokotuksiin jollain tavalla.
Jos olet riskiryhmää, voithan sä neuvotella lääkärisi kanssa olisiko fiksua ottaa tuo MPR-rokote.