Laihtuminen loppui kuin seinään -3kg jälkeen?!
Olen ollut nyt melkein neljä viikkoa pätkäpaastossa 8/16, eli syön 8h aikana ja sitten syömättä 16h. Paino rupesi putoamaan heti ja laihduin 1kg/viikko. Nyt viimeisen viikon aikana en ole laihtunut yhtään. Silti syön ihan samalla tavalla..
Kommentit (9)
Näin teen, yhtään ei ole paino pudunnut kolmen ekan viikon jälkeen. Se vaan jämähti. Joka aamu sama paino 79,5!!
Paljonko kaloreita syöt? Ota käyttöön esim. Yazio-niminen sovellus, joka kertoo, paljonko syödä painotavoitteesi mukaan. Mitä enemmän laihtuu, sitä "tiukemmin" keho pitää kiinni rasvastaan.
Kroppa pitää taukoa. Älä nyt ala säätämään mitään uutta, vaan jatka samaan tapaan.
Onko se aika kuukaudesta? Mulla aina stoppaa silloin painon putoaminen.
Ylimääräiset nesteet katoaa kropasta ensimmäisenä ja se tapahtuu nopeasti. Tässä on kyse just siitä ilmiöstä.
Varsinainen laihtuminen ei ole vielä alkanut ja se on huomattavasti pitkäaikaisempi prosessi yleensä.
Ei se pätkäpaasto itsessään auta jos syöt liikaa laihtuaksesi.
Syöt tällä hetkellä sen verran kuin kulutat. Ei se pätkäpaastokaan ihmeitä tee niin, että laihtuisi, vaikka söisi sen mitä kuluttaa tai enemmän. Alkuun paino putosi, kun nesteet lähtivät ja kulutus oli hieman syömääsi energiamäärää suurempaa.
Mulla sama. Nyt junnaa edestakaisin paria sataa grammaa. Syön koomakulutuksen verran ja liikun 2-6h päivässä
Punnitse itsesi joka aamu ja vertaa edellisen viikon painokeskiarvoa seuraavaan viikkoon. Tämä antaa paremman kuvan siitä mihin suuntaan paino liikkuu kuin yksittäiset lukemat.