Buffett kielletty, mutta kouluissa saa olla Buffett?
Mikä logiikka tässä on? Aikuiset eivät voi ravintolassa ottaa kesäkuussakaan buffetista, mutta lasten koulussa ovat kaikki (400 oppilasta ja aikuiset päälle) syöneet buffetista itse ottaen koko viime viikon?
Jotenkin kuvittelisin, että aikuisten hygieniataso on parempi mitä lasten, joten miksi aikuisilta kielletty, jos kouluissa aikuisille ja lapsille ok?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin meidän lasten koulussa henkilökunta annostelee ruuan eli ei ole buffet.
Eikä koulujen avaamisen jälkeen ole tullut tietoon yhtään varmaa koulussa tapahtunutta tartuntaa (karanteeniin joutuneet johtuu koulun ulkopuolella tapahtuneista tartunnoista, ja muualla tartunnan saanut on sitten altistanut koulussa).
Mitä sanot sitten, kun sellainen tartunta tulee tietoon? Vai oletko hiljaa?
Mitä väliä minun sanomisillani on? Kyse on siitä, levitetäänkö täällä väärää tietoa.
Ja moni ei tajua, mikä on buffet.
Vierailija kirjoitti:
Mites noi kauppojen sushibuffat? Auki olleet koko koronahässäkän ajan
Pahempi on irtokarkit.
Buffett on Porvoossa. Vantaalla henkilökunta annostelee.
Kysyin just lapsiltani ja yläkoululainen sanoi, että itse ottavat, kerralla kaksi luokkaa ruokalassa. Nuorempi alakoululainen sanoi, että ope laittaa ruuan, mutta juomat, leivät, jälkkärin(jos on) ottavat itse.
Kysymys ei voi olla mitenkään siitä että Suomessa kouluruokailu on lakisääteinen juttu, eikä verrattavissa siihen kun oletettavasti aikuiset lähtee johonkin kusiseen Raxiin lappamaan paljain käsin kymmentä pizzapalaa lautaselle?
Yritä nyt kestää vielä viikko, niin saat kersasi kotiin ja voit syöttää vaikka kumihanskat kädessä seuraavat pari kuukautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin meidän lasten koulussa henkilökunta annostelee ruuan eli ei ole buffet.
Eikä koulujen avaamisen jälkeen ole tullut tietoon yhtään varmaa koulussa tapahtunutta tartuntaa (karanteeniin joutuneet johtuu koulun ulkopuolella tapahtuneista tartunnoista, ja muualla tartunnan saanut on sitten altistanut koulussa).
Mitä sanot sitten, kun sellainen tartunta tulee tietoon? Vai oletko hiljaa?
Mitä väliä minun sanomisillani on? Kyse on siitä, levitetäänkö täällä väärää tietoa.
Ja moni ei tajua, mikä on buffet.
Kaikki kyllä tajuavat mikä on buffet.
Se tuhannen ihmisen koulussa työskentelevä ja samalla kauhalla muiden kanssa ruokansa linjastolta ottamaan ohjeistettu. En tosin koskaan syö töissä. Wonder why.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole buffet jos henkilökunta annostelee ruuan kuten täällä Espoossa tekee. Jos ei annostele, voitte ottaa oman kunnan päättäjiin tai aluehallintovirastoon yhteyttä.
Meidän espoolaisessa yläkoulussa oppilaat ottavat ruoan itse.
Kouluissa hyvin kirjavia käytäntöjä kaiken suhteen. Toiset panostaa toiseen, toiset toiseen.
Mitenkähän syksyllä ruokailut hoidetaan eri oppilaitoksissa? Esim. Lukiot, amkit, yliopistot ja muut, joissa satojen ihmisten buffat, yksi kassa, yksi iso tila, jonotusta ja yksi palautuspiste. Entäs tiskit, siellä virus leviää?
Mites noi kauppojen sushibuffat? Auki olleet koko koronahässäkän ajan