Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikäkriisi

Vierailija
21.05.2020 |

Täytettyäni jokunen vuosi sitten kolmekymmentä, koen vanhentuneeni viimeisen parin vuoden aikana nopeasti ja paljon. Huomaan paljon pieniä ulkoisia muutoksia, kuten juonteita ja oikein tummat silmänaluset, mutta myös fyysisessä olossa on tapahtunut selvä muutos. Väsyttää, eikä kuntokaan tahdo nousta millään treeniohjelmista huolimatta, en esimerkiksi tahdo mitenkään jaksa tehdä muutaman kilometrin juoksulenkkiä. Mitään terveydellistä vikaa esim. verikokeissa ei kuitenkaan ole löytynyt rapakunnon takaa.

Isoin ja pahin muutos on kuitenkin henkinen. Tuntuu, että parhaat vuodet menivät ja on turha enää tavoitella mitään muuta kuin jotenkuten selviytymistä. Harrastukset tai muut ihmiset eivät jaksa oikein innostaa. Nyt kun kirjoitan tätä, niin kuulostaa varmaan kolmenkympin kriisiltä. Ehkä sitäkin, mutta tunnen melkein olevani kypsä eläkkeelle eli ylipäätään tuntuu jotenkin tosi väsyneeltä ja vanhalta. Tuntuuko vanheneminen tältä? Ja tapahtuuko se näin nopeaan? Työni on ollut viime vuodet melko stressaavaa, mutta en tee ylitöitä, ja vapaa-ajalla otan rennosti. Elämäntilanne ei muuten ole muuttunut useampaan vuoteen, lapsia ei ole, enkä ole asiaa aktiivisesti ajatellut - en ole jaksanut.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa lähinnä masennukselta tuo.

Ikääntyminen nyt vaan on olemassa oleva tosiasia, jota voi tietty itseään hoitamalla jarruttaa, joskaan ajan kulumiseen ei voi vaikuttaa.

T. 58 vee, jota joskus harmittaa sama asia, mutta joka terveillä elämäntavoillaan on voinut vaikuttaa edes olemukseensa.

Vierailija
2/5 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin kertoa, että siitä se alamäki alkaa...

Mut toisaalta vierivä kivi ei sammaloidu alamäessäkään?

Ainakaan heti.

Jos ei pysty innostumaan mistään, on vainaa, iästä riippumatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas tunnen itseni hehkeämmäksi ja seksikkäämmäksi kuin 20-vuotiaana kun olin vielä niin epävarma, kokematon ja vähän mitäänsanomatonkin... sairastin syömishäiriötä. Nyt olen kuin puhjennut kukkaan. Syön mitä vain mitä tekee mieli, paino pysyy silti kurissa. Käytän hankalissa tilanteissa huumorintajuani, nauran ja hymyilen paljon enemmän (myös itselleni). Mahtavaa kun ikää tulee lisää niin tulee kypsemmäksi.

Vierailija
4/5 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aseenteenmuutos, ruokavalio kuntoon, kauneushoitoja (mikroneulausta, skinboostereita, prptä) hienovaraisesti täyteaineita, kaunis väri ja leikkaus hiuksiin, vaatekaappi uusiksi, liikunnallinen harrastus, unenmäärän lisäys.. Noilla saat ainakin - 5 vuotta pois ulkonäöstä.

Vierailija
5/5 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytän tänä vuonna 50v. enkä ole vieläkään kokenut minkäänlaista ikäkriisiä.

Olen tyytyväinen ulkonäkööni ja muutenkin elämään.

Ei pari ryppyä kriisiä tee !

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän