Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vähän ilkeä ystävä?

Minävain
21.05.2020 |

Eli mulla on yksi ystävä ja meillä on yleensä hauskaa, mutta MINÄ olen usein se vitsin aiheena. Ja nauran mukana vaikka oikeasti mua tyyliin haukutaan. Sitten tätä olen ihmetellyt jo pitkään: ollaan jossain kaveri ringissä ja yhtäkkiä tämä mun ystävä alkaa puhumaan mun asioista ihmisille, joita en edes tunne kunnolla mutta hän tuntee. Jotain ihan noloja ja yksityisiäkin asioita. Lisäksi monet kerrat on haukkunu mua läskiksi, tyhmäksi, idiootiksi yms. Ja ei edes ole ikinä kuulostanut vitsiltä ja oon vähän pahoittanut mieleni. Lisäksi musta tuntuu, että hän pitää itseään mua parempana ihmisenä ja ylivertaisena muihinkin ihmisiin nähden joissain asioissa. Aika sekava teksti, sori siitä. Ollaan oltu n. 10 vuotta jo hyviä ystäviä, mutta nyt viime vuosina käytös on ollu tätä. Voitteko kertoa, mitä mun kannattaisi tehä ja onko teillä ollu vastaavaa.

Kommentit (28)

21/28 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos toisella ihmisellä ei ole käsitystä rajoista, ja itse sietää ja yliymmärtää tätä huonoa käytöstä, niin se tulee pahenemaan. Jossain vaiheessa räjähdät, kun homma menee liian pitkälle.

Olet kiltti ihminen, muista että jos annat hänen käyttäytyä noin niin et kohtele itseäsi hyvin. Sanot silloin itsellesi ei, jos tuollaiselle (käytökselle) sanot kyllä sen hyväksyessäsi.

Olen itse samassa tilanteessa ja minulle kävi niin että menetin hermoni. Ja nyt olen tutkaillut itseäni ja rajojani, vielä täytyy opetella käytännössä niitä asettamaan.

Kiitos tästä❤️ tällästa tarvitsinkin just nyt. oon saanu nyt tosi paljon itsevarmuutta täältä ja kerroin tästä jo mun hyvälle ystävälle. Itkuhan siinä pääsi.

Vierailija
22/28 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollainen läskiksi haukkuminen ym. ole kovin asiallista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sinulla aika erikoinen käsitys siitä, mikä on vähän ilkeä. Ja mihin tarvitaan vihamiehiä, jos ystävä on tuollainen.

Taidat olla aika yksinäinen, kun siedät tuollaista "ystävää". Mutta ehkä se on sitten parempi kun on ilkeä "ystävä" kuin ei ystävää ollenkaan. Itsepä tiedät.

Vierailija
24/28 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun siskot ja veli on tuollaisia, olleet jo lapsena ja jatkuu lievempänä aikuisena. Olen itsekin ollut koska kasvoin siihen. Meidän perheessä ei kasvatettu eikä oltu ajattelevaisia. Ota etäisyyttä, siinä on kasvun paikka sun kaverillesi. Suojaa itsesi!!

Vierailija
25/28 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua uskaltavat pilkata vain selän takana, kylläkin sitä innokkaammin ja tietysti sitten tällä palstalla.

26/28 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On sinulla aika erikoinen käsitys siitä, mikä on vähän ilkeä. Ja mihin tarvitaan vihamiehiä, jos ystävä on tuollainen.

Taidat olla aika yksinäinen, kun siedät tuollaista "ystävää". Mutta ehkä se on sitten parempi kun on ilkeä "ystävä" kuin ei ystävää ollenkaan. Itsepä tiedät.

Okei mutta en halua mitään vihamiehiä tai sotaa. Ja tää sun kommentti ei nyt kyllä ihan vastaa totuutta. Oon aika sosiaalinen ihminen enkä koe olevani yksinäinen. Lisäksi kukaan joka täällä vastaa ei tiedä koko totuutta niin turha tehdä isoja oletuksia asianlaidasta.

Vierailija
27/28 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama juttu ollut. Eihän se ollut kun vaan sitten välit poikki, ei tollaista jaksa. Vielä koitin joskus tehdä saman hänelle kun mietin et onko se siitä oikeesti ok et noin puhutaan ja suuttui hirveästi. :D En kuitenkaan kenenkään kuullen vaan ihan kahden kesken heitin.

Mulla oli kyseessä lapsuudenystävä ja hänen äitinsä sekaantui asiaan ja moitti minua siitä kun katkaisin välit kyseiseen ”ystävään”. Hän sitten katkaisi pitkän ystävyyssuhteensa minun äitiini siitä hyvästä. Minä ja ”ystäväni” olimme jo reilusti yli 20-vuotiaita.

Vierailija
28/28 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä enää naura mukana, pysy vakavana. Voit sanoa että tuo sattui, tai vaikka vain auts, varsinkin jos on muita seurassa. Kahden kesken voit sanoa että tuo tuntui pahalta ja oli aika ilkeästi sanottu, miksi sanoit noin.

Vaikuttaa että kannattaisi ottaa etäisyyttä. Et saa niitä hyviäkään kavereita jos hengailet tällaisen alistajan seurassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme