Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Spandexohjuksen vastoinkäymisiä, osa 1

Vierailija
21.05.2020 |

Olen siis spandexohjus eli ns. sukkahousupyöräilijä.

Tämän juttusarjan tarkoitus on tuoda esille, että ei ole helppoa sekään vaikka kuinka yrittää noudattaa liikennesääntöjä.

Lenkkeilin tänään Tampereen ja Kangasalan pyöräteillä, kaukana keskustasta ja liikenne oli hiljaista. Siitä huolimatta kohtasin nämä yleiset vastoinkäymiset ja rikokset muiden osalta:

1) Auto tuli peräkärryn kanssa kolmion takaa eteen täysin avoimessa risteyksessä. Onneksi ei ollut kova vauhti itsellä. Tuo on ihan yleistä, että tullaan kolmion takaa eteen ja monesti kuskilla kännykkä korvalla.

2) Koirankusettajalla oli isot koirat hihnassa molemmissa käsissä ja itse käveli keskellä PYÖRÄtietä tukkien koko tien. Miksei voi mennä niiden koirien kanssa vaikka jollekin koiratielle?

3) Kaksi rullaluistelijaa luisteli sauvojen kanssa rinnakkain tukkien koko pyörätien.

4) Edessä menevä päätti niistää naamalleni taakseen katsomatta.

5) Juoksija teki aivan yllättäen U-käännöksen kun olin menossa ohi. Juoksijalla luurit korvalla.

Etenkin tuo luurien kanssa lenkkeily on ärsyttävää kun eihän soittokelloni sitten kuule. Vaikka eipä siihen muutenkaan kukaan juuri reagoi. Parempi vain huutaa.

Kysyttävää?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi