Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitenköhän hotellien aaimaiset järjestetään, jos ei saa olla buffettia?

Vierailija
21.05.2020 |

Tilataan listalta ja pöytiintarjoiluko?

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hotellilla ei ole mitään velvoitetta tarjota asiakkailleen aamiaista. Takeaway aamiainen mukaan. Muutenkin hotellit tulee olemaan viruspesiä. Tämä leviää myös ilmateitse. Miten ajattelit siirtyä autoltasi hotellihuoneeseen ilman, että kuljet aulaan, käytävällä, portaita tai hissiä käyttäen?

Itse en hotelleja tänä kesänä käytä.

Mutta hypermarkettia käytät viikoittain.

Ruokakassit tulevat kotiovelleni tai haen kaupasta valmiiksi kerättynä.

Vierailija
42/56 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin kuin lentokoneissa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta olisi ihana, jos yleensäkinnormaalioloissa olisi vaihtoehtona Take Away aamiaisia ja niitä saisi aikaisemmin. Viikonloppuna monin paikoin aamiainen aukeaa vasta klo 8 ja me ollaan silloin jo pitkällä menossa kotiin. Kuudelta tai puoli seitsemältä jos edes saisi, se olisi ok. Arkena yleensä saa riittävän ajoissa. Voisi olla esim. X määrä tuotteita, joista voisi valita, eikä mulle tarvitsisi hintaa laskea. Olen monta kertaa maksanut täyden hinnan syömättä lainkaan aamiaista, vaikka olen ollut hotellissa vain käytännössä nukkumassa yön yli. Yhdessä pienessä antoivat kerran, kun oli aikainen lähtö, mukaan vitriinistä sämpylän, mehun ja kahvin, se oli hyvää palvelua. En sano mikä, ettei ihmiset ala säännöllisesti vaatia, vaikka olikin ketjuhotelli.

Siis mitähän ihmettä tämä nyt on? Menette hotelliin yöksi vain varta vasten lähteäksenne sieltä jo kuudelta aamulla? Mikä järki tuossa on? Siis ymmärrän jos on jossakin pidemmässä reissussa ja tekee esim. pitkän päiväretken jonnekin ja lähtee aikaisin. Mutta mikä järki olla viikonloppuna vain hotellissa yötä ja lähteä sian pieremän aikaan kotiin? Kyllä me ainakin ollaan ihan tappiin saakka, sehän siinä koko hommassa on ideana. 

Jos taas on ideana joku puhtaasti 8 tunnin nukkuminen jossakin ja sitten matkaa jatkuu, niin silloin ei kannata tuhlata rahoja kalliseen hotelliin, vaan ottaa joku halpa hostelli. Mutta tuossa puhutaan nimenomaan kotiin menemisestä. Hämmentävä kommentti.

Vierailija
44/56 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hotellilla ei ole mitään velvoitetta tarjota asiakkailleen aamiaista. Takeaway aamiainen mukaan. Muutenkin hotellit tulee olemaan viruspesiä. Tämä leviää myös ilmateitse. Miten ajattelit siirtyä autoltasi hotellihuoneeseen ilman, että kuljet aulaan, käytävällä, portaita tai hissiä käyttäen?

Itse en hotelleja tänä kesänä käytä.

Mutta hypermarkettia käytät viikoittain.

Ruokakassit tulevat kotiovelleni tai haen kaupasta valmiiksi kerättynä.

Kerrostalossa asuvat käyttävät rappukäytävää ja ala-aulaa (jopa hissiä) päivittäin. Miten pääsee ulos kerrostalosta käyttämättä porraskäytävää? Hirveitä viruspesiä ja epidemian lähteitä. Vai mitä?

Vierailija
45/56 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englantilainen aamiaistarjoilu on paras, myös aamiainen on siellä paras.

Vierailija
46/56 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Norjassa näin:

Asiakas istuu yksin/perheenjäsenen kanssa väljästi ruokasalissa, pöydällä on laminoitu ja desinfioitu aamiaismeny. Asiakas voi tilata useammankin vaihtoehdon tai vaihtaa sisältöä. Kokki paistaa munakkaan ja pekonin ja laittaa aterian lautaselle joka tarjoillaan asiakkaalle. Asiakas syö, ja tarjoilija korjaa astiat pois hanskat kädessä, heittää hanskat pois ja tulee desinfioimaan pöydän.

Aluksi juomatkin tarjoiltiin, mutta nyt desinfioidaan juoma-automaattia ja santsikupille/lasille pitää ottaa uusi kuppi/lasi.

Ollaan saatu hirveesti kehuja ratkaisusta. Tervetuloa Kirkkoniemeen kesällä :) Palvelua saa suomeksikin ellen satu olemaan lomalla.

0 tartuntaa Finnmarkissa ✌

Vierailija
47/56 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikä ole.

Vierailija
48/56 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä Norjassa näin:

Asiakas istuu yksin/perheenjäsenen kanssa väljästi ruokasalissa, pöydällä on laminoitu ja desinfioitu aamiaismeny. Asiakas voi tilata useammankin vaihtoehdon tai vaihtaa sisältöä. Kokki paistaa munakkaan ja pekonin ja laittaa aterian lautaselle joka tarjoillaan asiakkaalle. Asiakas syö, ja tarjoilija korjaa astiat pois hanskat kädessä, heittää hanskat pois ja tulee desinfioimaan pöydän.

Aluksi juomatkin tarjoiltiin, mutta nyt desinfioidaan juoma-automaattia ja santsikupille/lasille pitää ottaa uusi kuppi/lasi.

Ollaan saatu hirveesti kehuja ratkaisusta. Tervetuloa Kirkkoniemeen kesällä :) Palvelua saa suomeksikin ellen satu olemaan lomalla.

Meinaatko, että se nolla tartuntaa on teidän hotellin käytäntöjen ansiota? Ei taida oikein kenelläkään olla realistista kuvaa siitä miten korona tarttuu. Se tarttuu ilmateitse. Voitte desinfeerata sitä juoma-automaattianne vaikka jatkuvasti, mutta jos desinfeeraaja on (vielä) oireeton kantaja, niin hänen hönkäilyjensä alle jäävät saavat tartunnan.

Oiskohan se tartuntojen vähyys seurausta siitä, että Norjassa lyötiin tiukat rajoitukset päälle.

Vierailija
49/56 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja terveellisin! :)

Vierailija
50/56 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa ummikollekin selviämään miksi toinen aalto tulee syksyllä Suomeen. Se on juuri tämä matkailu. Ihmiset reissaa.

Vierailija
51/56 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En menisi mistään hinnasta hotellin aamiaiselle, vaikka sellainen tarjottaisiinkin. Huoneisiin kannettuinakin tauti leviää ihan samalla tavalla henkilökunnan välityksellä, jos joku virus nyt sattuisi jollakin asukkaalla olemaan. Henkilökunta saa sen itseensä huoneessa käydessään ilmasta ja pinnoista käsiinsä ja vaatteisiinsa ja levittää sitä sitten sujuvasti huoneesta toiseen ja aamupaloihin ja ovenkahvoihin ym. Eli tällaista kiertosysteemiäkään jaossa en suosittele ehkä sujuvan olisi se, että jokainen hakee hotellin ravintolasta aamupalatarjottimen, joka on hygieenisesti pakattu ja vie sen sitten omaan huoneeseensa. Valittavana voisi olla muutamaa ei vaihtoehtoa, esim. kevyt, vegaani, lihaisa, runsas. Lisäksi hotellien portaikon tulisi avata ihmisille vapaaseen kulkemiseen hissien sijaan. On ihan kamalaa, miten pienet hissit ja ruuhkaiset monissa hotelleissa on.

Mä syön joka päivä työpaikan ruokalassa jossa satoja ihmisiä. Ruoka annetaan lautaselle ha turvavälit. Mutta esim maito ja leivät otetaan itse.

Vierailija
52/56 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamiaisen saa noutaa kassiin pakattuna.

Vierailija
53/56 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta olisi ihana, jos yleensäkinnormaalioloissa olisi vaihtoehtona Take Away aamiaisia ja niitä saisi aikaisemmin. Viikonloppuna monin paikoin aamiainen aukeaa vasta klo 8 ja me ollaan silloin jo pitkällä menossa kotiin. Kuudelta tai puoli seitsemältä jos edes saisi, se olisi ok. Arkena yleensä saa riittävän ajoissa. Voisi olla esim. X määrä tuotteita, joista voisi valita, eikä mulle tarvitsisi hintaa laskea. Olen monta kertaa maksanut täyden hinnan syömättä lainkaan aamiaista, vaikka olen ollut hotellissa vain käytännössä nukkumassa yön yli. Yhdessä pienessä antoivat kerran, kun oli aikainen lähtö, mukaan vitriinistä sämpylän, mehun ja kahvin, se oli hyvää palvelua. En sano mikä, ettei ihmiset ala säännöllisesti vaatia, vaikka olikin ketjuhotelli.

Miksi ylipäätään jäätte yöksi hotelliin, kun olette jo kukonlaulunaikaan lähdössä kotiin. Ei mitään järkeä.

Vierailija
54/56 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä Norjassa näin:

Meinaatko, että se nolla tartuntaa on teidän hotellin käytäntöjen ansiota? Ei taida oikein kenelläkään olla realistista kuvaa siitä miten korona tarttuu. Se tarttuu ilmateitse. Voitte desinfeerata sitä juoma-automaattianne vaikka jatkuvasti, mutta jos desinfeeraaja on (vielä) oireeton kantaja, niin hänen hönkäilyjensä alle jäävät saavat tartunnan.

Oiskohan se tartuntojen vähyys seurausta siitä, että Norjassa lyötiin tiukat rajoitukset päälle.

No haloo, ilman muuta se on hallituksen aikaansaannos, kun rajat suljettiin. Hölmömpikin ymmärtää että hotellin kanssa tekemisissä on hyttysenpaskan verran ihmisiä koko yhteiskunnasta.

Ai niin sori, vaikka Suomi avaa rajat 15.6. niin Norja avaa ehkä vasta 20.7.

Mutta sinä, pysy koko kesä kotona koska henkäilijä voi olla naapurisi tai vaikka peeheenjäsenesi.

Vierailija
55/56 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkein missä tahansa hotellissa saa koska tahansa mukaan pakatun aamiaisen, kun vaan pyytää, jos lähtee aikaisin liikkeille. Itse lähden duunimaktoilla usein ennen aamiaisen alkamista työmaalle ja pyydän aamiaisen etukäteen mukaani, jolloin aamiainen usein odottaa respassa pakattuna tai jossain vitriinissä, jos sellainen on.

Vierailija
56/56 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ylipäätään jäätte yöksi hotelliin, kun olette jo kukonlaulunaikaan lähdössä kotiin. Ei mitään järkeä.

Ööö... Varmaan siksi että yöpyy hotellissa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi