Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitenköhän hotellien aaimaiset järjestetään, jos ei saa olla buffettia?

Vierailija
21.05.2020 |

Tilataan listalta ja pöytiintarjoiluko?

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pöytiin ei saa tarjoilla...

Täh? Eikös se nimenomaan ole sallittua jatkossa (kesäkuusta alkaen), mutta buffetit on kielletty?

Kumpikin kielletty. Ilmeisesti oma annos pitää hakea tiskiltä tms.

Näin on. Hölmöä kyllä.

Vierailija
22/56 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pöytiin tarjoilua ole kielletty, vaan sitä ei velvoiteta. Asiakas saa hakea annoksensa kassalta TAI tarjoillaan pöytiin. Buffet kielletty. Kuunnelkaa Krista Kiurun tiedotus uudelleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ei ole buffaa, niin voisivat ottaa sen 20€ pois yöpymisen hinnasta. Pakatun sämpylän ja kahvimukillisen voisi myydä 5€ niille jotka sen haluaa.

Ei ole myöskään asiakkaita entiseen malliin, joten hinnat voivat jopa nousta.

Jos on yhtään järkeä päässä niin laskee hintoja. Asiakkaista voi tulla kova kilpailu, jos heitä on vähän.

Kilpailu on maksukykyisistä asiakkaista.

Et nähtävästi ole alalla? Kyllä kilpailu on käyttöasteesta. Mieluummin 90% huoneista myyty tarjoushinnalla, kuin 60% täydellä hinnalla.

Vierailija
24/56 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin minunkin mielestäni, että pöytiintarjoilua ei ravintoloilta velvoiteta, mutta buffet-tarjoilu on kielletty.

Vierailija
25/56 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ei ole buffaa, niin voisivat ottaa sen 20€ pois yöpymisen hinnasta. Pakatun sämpylän ja kahvimukillisen voisi myydä 5€ niille jotka sen haluaa.

Jos on yhtään järkeä päässä niin laskee hintoja. Asiakkaista voi tulla kova kilpailu, jos heitä on vähän.

Et nähtävästi ole alalla? Kyllä kilpailu on käyttöasteesta. Mieluummin 90% huoneista myyty tarjoushinnalla, kuin 60% täydellä hinnalla.

Hääh? Eihän täyttöasteella ole merkitystä vaan sillä, paljonko rahaa tulee... jos 60% kalliisti maksavaa tuo enemmän rahaa kuin 90% alennushintaista, niin sitten se on parempi niin.

Vierailija
26/56 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on niin valtava globaali kriisi, että asiakkaita ei riitä pitkiin aikoihin.

Toivotaan toki parasta.

Vierailija
27/56 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi mistään hinnasta hotellin aamiaiselle, vaikka sellainen tarjottaisiinkin. Huoneisiin kannettuinakin tauti leviää ihan samalla tavalla henkilökunnan välityksellä, jos joku virus nyt sattuisi jollakin asukkaalla olemaan. Henkilökunta saa sen itseensä huoneessa käydessään ilmasta ja pinnoista käsiinsä ja vaatteisiinsa ja levittää sitä sitten sujuvasti huoneesta toiseen ja aamupaloihin ja ovenkahvoihin ym. Eli tällaista kiertosysteemiäkään jaossa en suosittele ehkä sujuvan olisi se, että jokainen hakee hotellin ravintolasta aamupalatarjottimen, joka on hygieenisesti pakattu ja vie sen sitten omaan huoneeseensa. Valittavana voisi olla muutamaa ei vaihtoehtoa, esim. kevyt, vegaani, lihaisa, runsas. Lisäksi hotellien portaikon tulisi avata ihmisille vapaaseen kulkemiseen hissien sijaan. On ihan kamalaa, miten pienet hissit ja ruuhkaiset monissa hotelleissa on.

Vierailija
28/56 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta olisi ihana, jos yleensäkinnormaalioloissa olisi vaihtoehtona Take Away aamiaisia ja niitä saisi aikaisemmin. Viikonloppuna monin paikoin aamiainen aukeaa vasta klo 8 ja me ollaan silloin jo pitkällä menossa kotiin. Kuudelta tai puoli seitsemältä jos edes saisi, se olisi ok. Arkena yleensä saa riittävän ajoissa. Voisi olla esim. X määrä tuotteita, joista voisi valita, eikä mulle tarvitsisi hintaa laskea. Olen monta kertaa maksanut täyden hinnan syömättä lainkaan aamiaista, vaikka olen ollut hotellissa vain käytännössä nukkumassa yön yli. Yhdessä pienessä antoivat kerran, kun oli aikainen lähtö, mukaan vitriinistä sämpylän, mehun ja kahvin, se oli hyvää palvelua. En sano mikä, ettei ihmiset ala säännöllisesti vaatia, vaikka olikin ketjuhotelli.

Hmm. Olen kyllä aina saanut jonkinlaisen aamiaispaketin, kun vaan olen etukäteen maininnut siitä, että että olen lähdössä aamulla pois ennen aamiaisaikaa. Ei sitä useinkaan erikseen mainosteta, mutta aina on onnistunut (eri hotelleissa) kun olen kysynyt.

Scandicista en saanut. Tarjottiin vain lisähinnasta (10e) sämpylää, vaikka aamiainen kuului hintaan. Nykyään tarkistan aina onko scandic entinen cumulus, jotta tiedän olla menemättä. Normi scandicit ok, entisistä cumuluksista vaihdettiin vain nimi ovelle, kun ne myytiin scandicille. Jännä, että saman ketjun sisällä voi olla noin eri palvelutaso.

Vierailija
29/56 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hääh? Eihän täyttöasteella ole merkitystä vaan sillä, paljonko rahaa tulee... jos 60% kalliisti maksavaa tuo enemmän rahaa kuin 90% alennushintaista, niin sitten se on parempi niin.

Nimenomaan noin. Nyt kilpaillaan maksukykyisistä, koska käyttöastetta ei saada tod.näk aikoihin hyväksi.

Vierailija
30/56 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotellilla ei ole mitään velvoitetta tarjota asiakkailleen aamiaista. Takeaway aamiainen mukaan. Muutenkin hotellit tulee olemaan viruspesiä. Tämä leviää myös ilmateitse. Miten ajattelit siirtyä autoltasi hotellihuoneeseen ilman, että kuljet aulaan, käytävällä, portaita tai hissiä käyttäen?

Itse en hotelleja tänä kesänä käytä.

Vierailija
31/56 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin on pöytiintarjoilu sallittua. Ihme väitteitä täällä.

Vierailija
32/56 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaan liittyen, usein on ollut vaikea löytyy etukäteen tietoa, milloin hotellin aamiaisaika alkaa! Tämä kun on itselle yksi hotellin valintakriteeri, koska joudun usein lähtemään aikaisin ja valitsisin sen, jossa ehdin syömään oikean aamiaisen.

Vierailija
33/56 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hotellilla ei ole mitään velvoitetta tarjota asiakkailleen aamiaista. Takeaway aamiainen mukaan. Muutenkin hotellit tulee olemaan viruspesiä. Tämä leviää myös ilmateitse. Miten ajattelit siirtyä autoltasi hotellihuoneeseen ilman, että kuljet aulaan, käytävällä, portaita tai hissiä käyttäen?

Miten käyt kaupassa hengittämättä?

Vierailija
34/56 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin "meidän" hotellissamme on pussukka-käytäntö eli jakelevat ruokailusalin ovella aamiaispussukoita. Mielestäni käytäntö on huono, koska eihän kaikki halua syödä samaa! 

Vierailija
35/56 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta olisi ihana, jos yleensäkinnormaalioloissa olisi vaihtoehtona Take Away aamiaisia ja niitä saisi aikaisemmin. Viikonloppuna monin paikoin aamiainen aukeaa vasta klo 8 ja me ollaan silloin jo pitkällä menossa kotiin. Kuudelta tai puoli seitsemältä jos edes saisi, se olisi ok. Arkena yleensä saa riittävän ajoissa. Voisi olla esim. X määrä tuotteita, joista voisi valita, eikä mulle tarvitsisi hintaa laskea. Olen monta kertaa maksanut täyden hinnan syömättä lainkaan aamiaista, vaikka olen ollut hotellissa vain käytännössä nukkumassa yön yli. Yhdessä pienessä antoivat kerran, kun oli aikainen lähtö, mukaan vitriinistä sämpylän, mehun ja kahvin, se oli hyvää palvelua. En sano mikä, ettei ihmiset ala säännöllisesti vaatia, vaikka olikin ketjuhotelli.

Mitä alapeukuttamista tässä on? Tämä oli esitys vaihtoehdoksi, kyllä ne buffetit saa minun puolestani jatkossakin olla.

Vierailija
36/56 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hotelli on velvollinen tarjoamaan aamiaisen kun varauksessa lukee: hinta sisältää aamiaisen 🙄

Vierailija
37/56 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös joissakin hotelleissa ole ollut pöytiitarjoilu Suomessakin? Sellaisissa vähän paremmissa pienissä.

Vierailija
38/56 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronan pahimmat viruslingot olivat baarit ja ravintolat. Esimerkkinä Italia sekä Levillä, jossa lääkäriryhmä sairastui.

Vierailija
39/56 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta hypermarkettia käytät viikoittain.

Vierailija
40/56 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pöytiin ei saa tarjoilla...

Täh? Eikös se nimenomaan ole sallittua jatkossa (kesäkuusta alkaen), mutta buffetit on kielletty?

Kumpikin kielletty. Ilmeisesti oma annos pitää hakea tiskiltä tms.

Pöytiin SAA tarjoilla, se ei ole kuitenkaan pakko. Asiakas voi pöytiintarjoilun lisäksi hakea annoksensa tiskiltä. Buffetteja saa olla, mutta asiakas ei saa ottaa ruokaansa itse, vaan se on annosteltava ravintolan toimesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä