Mihinkäs köyhä pääsee akkujansa lataamaan, kun ei ole mökkiä hänellä? Miksi ei pakoteta omistajia vuokraamaan?
Niin ottaa tämä epätasa-arvo kaaliin. Kyllä varakas menee omalle mökille vilvoittavien vetten äärelle. Mökissä on kaikki mukavuudet ja laiturikin on tehty. Köyhä voi vain haaveilla tällaisesta. Miksi ei tunnusteta sitä, että jokainen, myös köyhä ansaitsee lepoa ja akkujen lataamista? Miksi valtio ei lailla pakota modernien, vesistön äärellä olevien hyvin varusteltujen mökkien vuokraamista köyhille? Mitkään kantovesikuivanmaanmummonmökit EIVÄT meitä kiinnosta! Köyhällekö pitäisi sekunda riittää? 😡
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Mitä mökillä jos sinne pääsee vain autolla? Ei ole autoa/korttia. Tai matka julkisella on liian kallis.
No toki yhteiskunta kustantaa limusiinikuljetuksen, sisältää samppanjaa ja kaviaaria. Koska köyhän on saatava ilmaiseksi se, minkä rikas kustantaa itse ja työssäkäyvä keskiluokka jää vaan haaveilemaan.
AP:n on pakko olla Porvoosta. Sieltä saattaisi niitä pakkovuokrattuja mökkejä köyhälle löytyäkin. Tämäntyyppiset aloitukset ovat ikäviä, sillä olen itse(kin) köyhä, mutta ymmärrän hyvin, ettei minulla koskaan tule olemaan kaikkea sitä mitä rikkailla - tai edes keskituloisilla. Tästä huolimatta olen erittäin kiitollinen saadessani asua Suomen kaltaisessa maassa, jossa sosiaaliturva on huomattavan hyvä verrattuna moniin muihin maihin. Tiedän, että monia veronmaksajia harmittaa muun muassa edellä mainitusta syystä johtuva Suomen korkea veroaste, joten olen nöyrän kiitollinen myös kaikille suomalaisille veronmaksajille. Teidän ansiostanne huonompiosaisia voidaan auttaa ja heillä on mahdollisuus säälliseen elämään.
Mistä varakkaalle saadaan tuetut lomat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan noita mökkejä vuokrattavana isot pinot joka puolella. Sen kun vuokraa vaan.
Puhun nyt yksityisten omistajien mökkien vuokraamisesta lain voimalla kohtuukorvauksella. En köyhän riistämisestä.
Ap
Emme onneksi elä sosialismissa, missä härski punikki varastaa omaan käyttöönsä menestyneemmältä sen mikä irti lähtee. Tarpeeksi kun punikilla on huonoa tuuria niin yöllä voi syttyä tulipalo ja huomaat, että varakas onkin asentanut kivaan huvilaansa sähkölukot oviin, jotka eivät toimi. Liekit antavat sinulle vielä hetken aikaa miettiä, kannattiko vääryydellä viedä se, mikä ei sinulle kuulunut alunperinkään.
Moni vanhempi mökinomistaja vuokraisi ilomielin mökkinsä sitä vastaan, että vuokralainen tekisi mökillä kunnospitotyöt ladatessaan akkujaan.
AY-liikkeellä on hienoja mökkejä jäsenille kohtuuhintaan. On vain kaikki loma-ajat varattu aktiivien käyttöön jo vuotta aikaisemmin. Sitä voisi sanoa kommunismin ytimeksi.
Ei tartte pakottaa vuokraamaan, vuokramökkejä onnkyllä tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Vain harva työssäkäyväkään käy mökillä akkuja latailemassa.
Ap ansaitsisi osuuden yhteiseen sukumökkiin.
Sellaisen mökkiloman jälkeen on aina ihanaa päästä töihin akkuja latailemaan ):-(
Ei minullakaan olisi ikinä rahaa oman mökin ostamiseen mutta olen osakkaana perikunnan mökissä, jossa olen lapsesta saakka viettänyt kesäni. Nytkin olen viikon päästä lähdössä sinne. Puuhaa ja tekemistä riittää sopivasti, kun koko talven kökötämme kerrostalokämpässä.
Meillä on ns “kuivanmaan mökki” (outo ilmaus sinänsä), 1930-luvulla rakennettu huvilab4h + k + veranta vain 45 km Hgin keskustasta. Parasta on 2,5 ha tontti, jossa puutarhaa marjapensaineen ja hedelmäpuineen, vihannes- ja perunamaa sekä lehtometsää. 3 suuntaan näkymät uusmaalaiseen maalaismaisemaan ja joelle. Asumme täällä koko ajan huhtikuusta syyskuuhun, kaupungissa käydään vain pesemässä pyykit. Tytär perheineen osti maalaistalon tästä 2 km päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaisen mökkiloman jälkeen on aina ihanaa päästä töihin akkuja latailemaan ):-(
Myykää osuutenne. Vain masokisti haluaa olla sukumökillä.
Hyvä provo, mutta vakavasti ajatellen luovuin pienestä maalaistalostani järven rannalla haikean helpottuneena. Sitä tuskin kukaan vuokraisi, ei edes valtion tuella, sillä tontti on iso ja jo ruohon leikkaaminen vanhalla prutkuleikkurilla kestää noin neljä tuntia. Punkkien takia pakko pitää nurtsi lyhyenä. Lisäksi metsään nousevan pöpelikön raivaus raivaussahalla tai teetättää se ulkopuolisella jonkun satasen palkkiolla. Ulkohuussi, keskellä kesää kuivuva kaivo ja sen jälkeenkikkailla järviveden pumppaamisen kanssa. Sähkölämmitys on niin kallista, ikkunat alkuperäisen hatarat, joten siellä on paiskottava klapia puuhellaan ja jaksettava ne klapit jostakin ostaa. Tai tehdä itse puita kaatamalla. Kuka sellaisen haluaa vuokrata? Löytää joku, joka ymmärtää ettei mökillä vaan tuijotella horisonttiin ja jossa sää olisi aina tyynen kaunista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myykää osuutenne. Vain masokisti haluaa olla sukumökillä.
Myisin lennosta, mutta mulla on vain avio- ja raatamisoikeus ]:-[
Köyhät voisivat tulla meidän varakkaiden palvelijoiksi laittamaan ruokaa, siivoamaan, tyhjentämään huussia. Win-win.
Miksi kukaan menisi mökille asti akkuja lataamaan? Kotona sen voi tehdä yhtä hyvin eikä tarvitse kanniskella latureita mukana.
Ihan hauska aloitus. Kyllä minua harmittaa, ettei ole omaa lomapaikka, mutta se on vain elämän fakta, että kaikki eivät saa kaikkea haluamaansa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä provo, mutta vakavasti ajatellen luovuin pienestä maalaistalostani järven rannalla haikean helpottuneena. Sitä tuskin kukaan vuokraisi, ei edes valtion tuella, sillä tontti on iso ja jo ruohon leikkaaminen vanhalla prutkuleikkurilla kestää noin neljä tuntia. Punkkien takia pakko pitää nurtsi lyhyenä. Lisäksi metsään nousevan pöpelikön raivaus raivaussahalla tai teetättää se ulkopuolisella jonkun satasen palkkiolla. Ulkohuussi, keskellä kesää kuivuva kaivo ja sen jälkeenkikkailla järviveden pumppaamisen kanssa. Sähkölämmitys on niin kallista, ikkunat alkuperäisen hatarat, joten siellä on paiskottava klapia puuhellaan ja jaksettava ne klapit jostakin ostaa. Tai tehdä itse puita kaatamalla. Kuka sellaisen haluaa vuokrata? Löytää joku, joka ymmärtää ettei mökillä vaan tuijotella horisonttiin ja jossa sää olisi aina tyynen kaunista.
Tässä tulikin jo lueteltua pieni osa niistä syistä miksi en halua omaa mökkiä, enkä ylipäätänsä mökkeillä. Haluan etelään palmujen alle löhöämään, kylmä drinkki kädessä, ja katsella miten Välimeri kimmeltää turkoosina edessäni.
Myös osan Finnairin lentokoneista voisi pakkolunastaa, ja niillä lennätettäisiin köyhiä ilmaiseksi kaukomatkoille esim. Malediiveille. Majoitus kustannetaan toki myös viiden tähden all inclusive -hotellissa, eihän köyhää sovi mihinkään keskitason läävään majoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Moni vanhempi mökinomistaja vuokraisi ilomielin mökkinsä sitä vastaan, että vuokralainen tekisi mökillä kunnospitotyöt ladatessaan akkujaan.
Mutta eihän työttömät ole sinne töitä tulleet tekemään, vaan akkuja lataamaan. Törkeää teetättää oman mökkinsä työt köyhillä.
Miksi työtön/köyhät saa elää Helsingissä/pk-seudulla ja saa vielä asuntotukea! Miksei pakoteta muuttamaan edullisemmalle paikkakunnalle?