Miten puolisonne suhtautuu painon pudotukseenne? Pelkääkö että menettää teidät toiselle?
Alkaa ehkä tarjota herkkuja ja kehuu pyöreyttä, tai pömppömahaa. "On mistä ottaa kiinni" kehuja.
Kommentit (16)
Joo, aloi naurestkella ruokien punnitsemiselle ja pahoitti mielensä siitä kun otan liikaa omaa aikaa lenkkeilyyn.
t. Mies
Miksi pelkäisi?? Normaalipainon rajalla olen aina ollut ja nyt pudotan muutamaa kiloa
On itse laihtunut vuosien mittaan 14kg enkä minäkään pelkää
Neutraalisti tai hieman myönteisesti esim. auttaa ruokien valmistamisessa. Harrastetaan kumpikin samaa urheilulajia, niin terveellinen ruokavalio on yhteinen asia. Toki mies herkuttelee välillä ja minä en. Ja normaalipainon ylärajoilta pudotan painoa alaspäin.
Kannustaa mutta myös huumorilla, koska tietä että aloitan laihiksen lähes joka maanantai ja viimeistään perjantaina se loppuu 😄
Joo, pelkää se. Olishan se todella iso menetys.
Vierailija kirjoitti:
Joo, aloi naurestkella ruokien punnitsemiselle ja pahoitti mielensä siitä kun otan liikaa omaa aikaa lenkkeilyyn.
t. Mies
Sama kokemus täällä.
Tekee kaikkia pikku temppuja että saisi pienen painonpudotukseni epäonnistumaan. Tosi ärsyttävää että otatko tätä ja otatko tätä.
Hän varsin hyvin tietää että haluaisi otta näitä tarjoamiaan ruokia, mutta siitä huolimatta tyrkyttää niitä. Yrittää määräillä tekemiäni ruokia ja että mitä niihin pitää tulla että maistuu.
Eilen illalla ennen nukkumaanmenoa pyöräytti omenapiirakan ja tarjosi sitä. Sanoin että en voi enää ottaa kun harjasin hampaani.
Toinen mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. Mies
Sama kokemus täällä.
Tekee kaikkia pikku temppuja että saisi pienen painonpudotukseni epäonnistumaan. Tosi ärsyttävää että otatko tätä ja otatko tätä.
Hän varsin hyvin tietää että en haluaisi otta näitä tarjoamiaan ruokia, mutta siitä huolimatta tyrkyttää niitä. Yrittää määräillä tekemiäni ruokia ja että mitä niihin pitää tulla että maistuu.
Eilen illalla ennen nukkumaanmenoa pyöräytti omenapiirakan ja tarjosi sitä. Sanoin että en voi enää ottaa kun harjasin hampaani.
Toinen mies.
Yhtäkkiä se onkin niin naismaista, kun mies punnitsee ruokansa. Muuten kyllä esitetään niin liberaalia niin liberaalia. Että ollaan kaikki samanlaisia ja pitää olla oma vessa kolmannellekin sukupuolelle.
Kannustavasti!
Mutta minä hallitsen yhdyssanat, osaan kirjoittaa jopa sanan painonpudotus oikein. Hyvä minä!
Vierailija kirjoitti:
Mulla on aikuinen puoliso. Kannustavasti.
Ja aikuinen kannustava puoliso oli mies?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. Mies
Sama kokemus täällä.
Hän varsin hyvin tietää että haluaisi otta näitä tarjoamiaan ruokia, mutta siitä huolimatta tyrkyttää niitä. Yrittää määräillä tekemiäni ruokia ja että mitä niihin pitää tulla että maistuu.
Toinen mies.
Mietin että pitäisikö ottaa kuitenkin pala omenapiirakkaa ja heittä salaa kompostiin? Huono puoli on se että tekee lisää piirakkaa kun kelpaa:(
Vierailija kirjoitti:
Yhtäkkiä se onkin niin naismaista, kun mies punnitsee ruokansa. Muuten kyllä esitetään niin liberaalia niin liberaalia. Että ollaan kaikki samanlaisia ja pitää olla oma vessa kolmannellekin sukupuolelle.
Se on niin hom*a kun oma mies laihduttaa ja punnitsee ruokansa. Muuten kurkusta menee alas kaikki "kummallisuudet" prideparaateja myöten.
!Eihän se ole mies eikä mikään joka ei vedä Atrian käristepakettia kerralla".
Tottakai se on riski, jos toisen taso nousee/laskee mekittävästi, oli se sitten painon, sosioekonomisen aseman tai terveyden/sairauden suhteen.
Oma suhde ei kestänyt, kun vaimo eteni urallaan ylöspäin, ja minä sairastuttuani vajosin alaspäin hierarkiassa. Se opetti minulle, että pyyteetöntä rakkautta miehen a naisen välillä on vain elokuvissa
Suhtautuu lempeästi. Sanoo ettei sun tarvitsisi laihduttaa ja toteaa sitten et oon laihtunut kun oon, pudottelen aika-ajoin muutamia kiloja ettei kertyisi ylipainoa. Eli kyse ei ole pitkistä projekteista.
Mies on hullaantunut mun tavisvartaloon aina ennen laihista ja sen jälkeen, joten tykkää musta aina semmosena kun olen.
Minä en ehkä sietäis tommosta piiraan tuputtamista: mistä siinä on kyse? Omaa kumppania kohtaan kovin inhottavaa, mun mies välttää oikein omaa herkuttelua kotona kun mulla laihis enkä ymmärrä sitä jos joku toimii oikein ilkeyttään omaa kumppania kohtaan niin että yrittää tyrkyttää houkutuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. Mies
Sama kokemus täällä.
Toinen mies.
On niin vaikeaa tajuta joskus näitä ihmisten järjenjuoksuja. Itse (nainen) olen pudottanut nyt vuodessa 9kg (BMI 27 -> 24) ja matka jatkuu vielä toivottavasti ainakin 4kg. Olen sinkku ja välillä todella yksinäinen ja surullinenkin että en millään onnistu löytämään miestä, mutta kun luen näitä... Oli tarpeeksi vaikeaa laihduttaa yksin ja motivoituneena, saati sitten jos joku olisi tyrkyttänyt herkkuja koko ajan :/.
Mulla on aikuinen puoliso. Kannustavasti.