Miten olisi reilua hoitaa?
Mies muutti minun asuntooni. Hänen pitäisi maksaa puolet sähköstä ja vedestä eli noin 200-250e kuussa (koko summa noin 400e). Hän vuokraa omaa asuntoaan 1300e kuussa. Ehdotin, että maksaisi sähkön ja veden kokonaan ja jäisi silti tästä kuviosta voitolle. Mies tienaa 2 kertaa niin paljon kuin minä, omaisuutta paljon enemmän kuin minulla. Mikä olisi reilua?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
No nythän mies tienaa kustannuksellani? Ap
No shit, Sherlock...
Mulla on 250m2 ok-talossa sähkölasku 250e/kk
Vierailija kirjoitti:
Älkää ruokkiko trollia.
Trolliksi kyllä vähän laiska vastaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Mies ei siis suostu mihinkään muuhun kuin että maksamme 50-50. Ap
Itse pyytäisin miestä auttamaan sen verran, että maksaa sähköstä ja vedestä siltä osin, kuin normaali laskusi keskimäärin ylittyy. Eli oman kulutuksensa, jotta taloutesi ei mene sekaisin.
Sinun on sovun vuoksi suostuttava siihen, mitä hän vaatii. Reilua on, että annat miehen hoitaa osuutensa, jonka hän vaatii hoitaakseen. Naisena voisit elää ilmaiseksi mutta miehelle voi olla tärkeää, ettei hän ole elättisi, vaan sinun kotisi on nyt myös hänen kotinsa.
Entäpä jos miehellä olisi sijoitusasuntoja?
Joutuisko kaikista maksamaan puolet sulle kun asutte saman katon alla? Jos vaikka saisi joka kuukausi tuottoa esim 10000€ (erittäin epätodennäköstä mutta esimerkki) niin joutuisi maksamaan sinulle 5000€ käteen?
Mitenkä jos on hyväpalkkanen työ? Puolet tästä myös sinulle?
Kyllä se niin on että asumiskulut puoliksi ja muuten jokainen tienatkoon omat rahansa niinku parhaakseen näkee.
Epäilen että miesparka ei taida kauaa sun asunnossa asua.
Kohta varmaan tulee uus aihe sen ahneudesta
Toisin kuin sillä miehellä, joka yrittää asua puoli-limaiseksi kumppanin siivellä jotta voi nyhtää omasta asunnostaan 1300 kuussa tuloja? 😂 Sehän ei ole yhtään ahnetta...