Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten olisi reilua hoitaa?

Vierailija
20.05.2020 |

Mies muutti minun asuntooni. Hänen pitäisi maksaa puolet sähköstä ja vedestä eli noin 200-250e kuussa (koko summa noin 400e). Hän vuokraa omaa asuntoaan 1300e kuussa. Ehdotin, että maksaisi sähkön ja veden kokonaan ja jäisi silti tästä kuviosta voitolle. Mies tienaa 2 kertaa niin paljon kuin minä, omaisuutta paljon enemmän kuin minulla. Mikä olisi reilua?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei siis suostu mihinkään muuhun kuin että maksamme 50-50. Ap

Vierailija
2/27 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole jo reilua jos molemmat maksaa puolet ja puolet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missähän huushollissa sähkölasku on 400e kuussa? 

Vierailija
4/27 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies muutti jo, ennen kuin selvititte asian? Onnea.

Vierailija
5/27 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta mieshän tekee noin 700-1000e voittoa omalla asunnollaan, kun asuu minun luonani. Sen lisäksi tienaa 2x enemmän. Ap

Vierailija
6/27 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta mieshän tekee noin 700-1000e voittoa omalla asunnollaan, kun asuu minun luonani. Sen lisäksi tienaa 2x enemmän. Ap

Mitä sitten? Meinasit päästä miehen lompakolle? 

Vierailija
7/27 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolet vuokratuotostaan maksaa sulle. Sinunkin pitää hyötyä kun jaat kämppäsi

Vierailija
8/27 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nythän mies tienaa kustannuksellani? Ap

Vierailija
9/27 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä jättimäinen uima-allas minkä täytätte joka kuukausi ja koko talon kattavat jouluvalot ympärivuorokautisesti päällä vai mistä nuo kulut tulevat? Tuo, että maksaa puolet on jo tori reilua, kun omistus on sinun nimissäsi. Jännä että ette pohtineet näitä ENNEN muuttoa. Joissakin perheissä oikeasti eletään niin, että äidillä ja isällä on eri elintaso (teillä nyt ilmeisesti lapsia ollut). Minusta ei toimisi. Tämä on tietysti enemmän tienaavalle se suurin kysymys, jos tilanteessa ei tapahdu muutosta suhteen aikana. Ketään ei voi kuitenkaan pakottaa mihinkään, joten sinun täytyy itse valita mihin olet valmis ja mihin et.

Vierailija
10/27 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ollut, korjaan

- 9

Vierailija
11/27 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdota että te muutatte miehen asuntoon ja sinä puolestasi vuokraat omaa asuntoasi samalla kuviolla.

Vierailija
12/27 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsynyttä. Kai tämäkin mammoille uppoaa. 

Vierailija
13/27 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jaettiin kulut tulojen mukaan, kun toinen opiskeli ja toinen tienasi. Myöhemmin sillä ei enää ole ollut väliä, kun tulot ovat tasaantuneet. Mutta silloin se oli hyvä ratkaisu meille.

Vierailija
14/27 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä kai voisi hyvin maksaa ”vuokraakin”, ei toi ihan reilulta kuulosta, että tekee rahaa oman asunnon vuokraamisella. Miksette muuta miehen asuntoon samanlaisella jaolla?

Vierailija
15/27 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostuisi muuttamaan yhteen noilla spekseillä. Esim. vastike juoksevine kuluineen on kohtuullinen hinta tai puolet vastaavan asunnon markkinavuokrasta. Tai sitten niin, että laskennallinen hyöty yhteenmuutosta puoliksi. Tuskin mieskään tuota täyttä 1300 euroa hyötyy (vastike, verot, mahdolliset lainan korot) mutta moninkertaisesti sinuun verrattuna kuitenkin. Nyt mies käyttää sinua hyväksi. Kuulostaa erityisen huolestuttavalta, että parempituloinen ja varakkaampi kumppani yrittää siipeillä sen köyhemmän kustannuksella. Ennen kuin huomaatkaan, jää kustannukset lastenhankinnastakin yksin sinulle. Mies käskee ottamaan lainaa että pärjäät äitiyslomalla ja vaatii sinua maksamaan kaikki lasten ostokset. Eron jälkeen maksattaa elarit Kelalla ja haukkuu silti sinua ahneeksi.

Neuvoisin juoksemaan.

Vierailija
16/27 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha aplla ahneus kiiltää silmissä..

Vierailija
17/27 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdota, että laitatte molempien kämpät vuokralle ja muutatte yhteiseen. Joka omaan tai vuokrattuun. Jos sopii niin ratkaisu on reilu. Jos ei sovi, niin mies on hyväksikäyttäjä jolle kannattaa näyttää ovea.

Vierailija
18/27 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sinä olet mennyt edes suostumaan tuollaiseen? Jos mies käskee hyppäämään kaivoon niin totteletko?

Vierailija
19/27 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesi ja sähkö 400 € ? Anteeks siis mitä mä just luin?

Vierailija
20/27 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä kai voisi hyvin maksaa ”vuokraakin”, ei toi ihan reilulta kuulosta, että tekee rahaa oman asunnon vuokraamisella. Miksette muuta miehen asuntoon samanlaisella jaolla?

Anna kun arvaan: mies ei suostu, koska ap hyötyisi ja mies häviäisi rahaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi