Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuka näyttelijä on ollut täydellinen valinta elokuvan roolihahmoksi?

Vierailija
20.05.2020 |

Robert Downey Jr. oli täydellinen Iron Man, enkä voisi edes kuvitella, että kukaan voisi olla parempi / sopivampi. Tuleeko teille muita mieleen?

Kommentit (1216)

Vierailija
1201/1216 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leonardo DiCaprio oli täydellinen Jack Dawson Titanic-leffassa.... oih!

...

...

...

LOL!

Ei ois oikeassa elämässä ottanut noin vanhaa akkaa!

Epäsopiva.

Caprio on pulloposkipoika.

Nainen uhkea vanhempi kokeneempi kauniimpi.

Mä luin, että Matthew McConaughey olis ollut ehdolla tohon rooliin. "Iceberg, alright alright alright".

Toi olisi ollut jo noloa. Jopa Leo sopii tuohon rooliin paremmin kuin McConaughey.

Vierailija
1202/1216 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät pahat ja rumat,kaikki kolme sopivat oikein hyvin rooleihinsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1203/1216 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jack Nicholson - Hohto. Mikseipä myös Yksi lensi yli käenpesän.

Vierailija
1204/1216 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"No, makuja on monia. :) Etsin ihan tämän keskustelun innoittamana Nälkäpelin arvosteluja, ja niissä lähes kaikki arvostelijat pitävät Lawrencen roolityöstä. Jopa elokuvalle huonot pisteet antavat kiittävät Lawrencea. Joku yksittäinen latteaksi tuominta sattui silmään listalta"

Ottamatta sen enempää kantaa Lawrenceen, minulle ainakin jäi kummallinen olo tuosta roolista. Näytti siltä, kuin hän olisi ollut hukassa osan ajasta. Tai ei saanut kunnolla kiinni roolihahmostaan.

Toki, en ole lukenut kirjoja, joten sen suhteen en voi sanoa mitään. Harva leffa kuitenkaan on täysin kirjoille uskollinen.

Minulle tuli samanlainen olo leffoista, mutta kirjat luettuani Lawrencen suoritus muuttui mielessäni paremmaksi. Hahmo ei ole mikään tyypillinen sankari, vaan vähän epätietoinen. 

Vierailija
1205/1216 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ian McShane roolissa kuin roolissa.

Vierailija
1206/1216 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauli Tuomi, Minä Elän.

Vierailija
1207/1216 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki aikuisviihdetähdet, ovat niin luonnostaan sitä, mitä näyttelevät.

Vierailija
1208/1216 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Charles Dance (Tywin Lannister) ja Diana Rigg Game of Thronesissa. 

Vierailija
1209/1216 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viggo Mortensen Aragornina. Oijoi.

Minusta se oli täydellisen epäonnistunut valinta. Viggo Mortensen ei ole kovin hyvä näyttelijä ja rooli on iso.

Vierailija
1210/1216 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrison Ford Indynä.

Clintti Gran Torinossa.

Jaimee Lee Curtis Wandassa.

Vierailija
1211/1216 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääosannäyttelija Fränkkinä Calamari Unionissa.

Vierailija
1212/1216 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"No, makuja on monia. :) Etsin ihan tämän keskustelun innoittamana Nälkäpelin arvosteluja, ja niissä lähes kaikki arvostelijat pitävät Lawrencen roolityöstä. Jopa elokuvalle huonot pisteet antavat kiittävät Lawrencea. Joku yksittäinen latteaksi tuominta sattui silmään listalta"

Ottamatta sen enempää kantaa Lawrenceen, minulle ainakin jäi kummallinen olo tuosta roolista. Näytti siltä, kuin hän olisi ollut hukassa osan ajasta. Tai ei saanut kunnolla kiinni roolihahmostaan.

Toki, en ole lukenut kirjoja, joten sen suhteen en voi sanoa mitään. Harva leffa kuitenkaan on täysin kirjoille uskollinen.

Minulle tuli samanlainen olo leffoista, mutta kirjat luettuani Lawrencen suoritus muuttui mielessäni paremmaksi. Hahmo ei ole mikään tyypillinen sankari, vaan vähän epätietoinen. 

Kirjoista tehdyissä leffoissa on se ongelma, että se leffa ei ikinä ole täysin samanlainen kuin itse kirja. Se kirja pitäisikin lukea ensin. Sitten vasta katsoa se elokuva. Jos tekee toisin päin, ovat ne (hyvät ja huonot) mielipiteet muodostuneet sen "muunnellun" version perusteella, eikä siinä alkuperäisessä välttämättä ole enää järkeä. Tai se tuntuu ihan eri teokselta.

Otetaan vaikka Taru Sormusten Herrasta. Leffasta on suoraan poistettu kirjassa olleita hahmoja ja liitetty avainpaikkoihin joku toinen tekemään sen poistetun hahmon asiat. Kirja ei yksinkertaisesti toimi samalla tavalla leffan katsomisen jälkeen.

Siksi harmittaa, että en aikoinaan lukenut Tarua Sormusten Herrasta tai Nälkäpelisarjaa ensin kirjoina.

Vierailija
1213/1216 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoist

Minä teen mieluummin niin päin, että katson ensin leffan. Kirja on kuitenkin yleensä parempi, ja minua alkaa leffaa katsoessa ärsyttää, että miksi tämäkin nyt piti turhaan muuttaa ja miksi tuo näyttelijä ei vastaa mielikuvaani. Kuten kävi Sormusten herran kanssa, mutta leffoja ei ollut vielä olemassa kun luin kirjat. Se on vain hyvä, että kirja tuntuu eri teokselta.

Vierailija
1214/1216 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai Lehtinen Raidina elokuvassa sekä sarjassa.

Oikeastaan kaikki Raid-elokuvassa ja sarjassa olleet henkilöt ovat nappivalintoja rooleihinsa.

Niinpä.

Vierailija
1215/1216 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Se on vain hyvä, että kirja tuntuu eri teokselta."

Ja juuri tämän takia mulla se into lukea itse kirja yleensä meneekin...

Vierailija
1216/1216 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marisa Tomei Mona Lisa Vitona.