Kuka näyttelijä on ollut täydellinen valinta elokuvan roolihahmoksi?
Robert Downey Jr. oli täydellinen Iron Man, enkä voisi edes kuvitella, että kukaan voisi olla parempi / sopivampi. Tuleeko teille muita mieleen?
Kommentit (1216)
Mikko Niskanen: Kahdeksan surmanluotia.
Vierailija kirjoitti:
Vivien Leigh Tuulen Viemän Scarlet O'Harana....
Tämä tuli itsellenikin ihan ekaks mieleen.
Jo mainitun Alan Rickmanin (Kalkaros) lisäksi Helena Bonham Carter eli Bellatrix Harry Potterissa. Vieläkin joka kerta ihan häkellyn siitä roolityöstä, siinä on kyllä roolitus mennyt niin nappiin kuin voi ikinä mennä!
Colin Firth; kaikki elokuvat, jotka olen siltä nähnyt:)
Ismo Apell Karjalan; taksikuski Keijo, ihan mielettömän hyvä! Karjalan kunnailla
Sophia Loren, kaikki elokuvat, kaikki hyvää
Dallas Buyers Club ja pääosassa Matthew McConaughey.
Daniel Craig ja Sean Connery - James Bond <3
James Earl Jones / David Prowse: Darth Vader
Vierailija kirjoitti:
Kun nyt on livetty "jo" tv.-sarjojen puolelle, niin kyllä yksi lyömättömimmistä on minusta Patricia Routledgen Hyacinth Bucketina.., Tai Rowan Atkinson Mr Beaninia ja tai John Thaw (vanhemapna) Komisario Morsena.
Sinkkumies
Olen samaa mieltä Patricia Routledgestä ei kukaan muu näyttelijä olisi voinut tehdä Hyacinthin roolia.
Ketju on pitkä, joten voi tulla toistoa. Mutta tässä muutamat hienot roolisuoritukset, jotka rakentuvat täysin näyttelijänsä varaan:
- Charlize Theron : Monster
- Dennis Hopper: Blue Velvet
- Philip Seymour Hoffman: Boogie Nights
- Christina Ricci: Jäämyrsky
- Michael Fassbender: Prometheus
- Hanna Schygulla: Maria Braunin avioliitto
- Mia Farrow: Rosemaryn painajainen
- Elizabeth Taylor: Kuka pelkää Virginia Woolfia
- Ingrid Bergman: Syyssonaatti
- Orson Welles: Citizen Kane
- Jeff Bridges: Big Lebowski
- Willem Dafoe: Antichrist
- Natalie Portman: Jackie
- Cate Blanchett: I'm Not There
- Leea Klemola: Pelon maantiede
- Janne Reinikainen: Badding
Scarlett Johansson ja Bill Murray Lost In Translationissa. Yksi niistä leffoista, joissa pääosaesittäjien kemia on unohtumaton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alan Rickman Severus Kalkaroksena Harry Pottereissa.
Kyllä ja Gary Oldman Sirius Mustana!
Minulle taas Gary Oldman oli suuri pettymys. Tykkään kyllä hänestä muuten näyttelijänä. Mutta kirjojen perusteella olin kuvitellut Siriuksen komeammaksi, nuoremmaksi ja hurjemmaksi olemukseltaan. Oldman tuntuu liian setämäiseltä rooliin.
Jännä! :D Minä aivan rakastuin, ensin kirjan kuvittelemaani hahmoon ja sitten elokuvan näyteltyyn.
Charlie Sheen Hot shots -leffoissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se jokeri.
Heath Ledger? Joaquin Phoenix? Peräti Jack Nicholson?
Cesar Romero?
Vierailija kirjoitti:
Jack Nicholson ja Morgan Freeman kaikkiin rooleihinsa.
Leonardo di Caprin ja Kate Winslet Titanic-rooleissaan täydelliset!
Jännä juttu, mutta Freeman vetää jokaikisessä elokuvassa saman roolin. Ihan loistava näyttelijäö hei joo, esittää aina itseään.
Leo Jokela kaikissa rooleissaan
Vierailija kirjoitti:
Jo mainitun Alan Rickmanin (Kalkaros) lisäksi Helena Bonham Carter eli Bellatrix Harry Potterissa. Vieläkin joka kerta ihan häkellyn siitä roolityöstä, siinä on kyllä roolitus mennyt niin nappiin kuin voi ikinä mennä!
Samoilla linjoilla ollaan täälläkin, varsinkin Bonham Carter roolissaan on silkkaa täydellisyyttä! Vieläkin katselen HP leffoja ja ihmettelen, miten hän taipuu roolinsa niin hyvin, että katsoja unohtaa katsovansa fiktiota. Vau.
Robert Walker - Bruno (Muukalaisia junassa)
Burt Lancaster - Don Fabrizio Salina (Tiikerikissa)
Louise Fletcher - Nurse Ratched (Yksi lensi yli käenpesän)
Jeanne Moreau - Julie Kohler (Morsian pukeutui mustaan)