Kuka näyttelijä on ollut täydellinen valinta elokuvan roolihahmoksi?
Robert Downey Jr. oli täydellinen Iron Man, enkä voisi edes kuvitella, että kukaan voisi olla parempi / sopivampi. Tuleeko teille muita mieleen?
Kommentit (1216)
Helena Bonham Carter Bellatrix Lestrangena Harry Potter-leffoissa.
En lukenut koko ketjua eli en tiedä onko jo ollut täällä, mutta Elämän vonkamies - elokuvassa Kallen vanhemmat joiden rooleissa Martti Kainulainen ja Pirjo Leppänen. Erityisesti Riitu oli niin aito ja uskottava.
Leonardo DiCaprio Gilbert Grapen pikkuveljenä Arniena. Aivan mieletön roolisuoritus, olen vieläkin hämmentynyt ettei tullut Oscaria 😄
Nk kirjoitti:
Leonardo DiCaprio Gilbert Grapen pikkuveljenä Arniena. Aivan mieletön roolisuoritus, olen vieläkin hämmentynyt ettei tullut Oscaria 😄
Kun leffa tuli, jännitin ettei kai se vammainen poika kärsinyt kuvauksista. LdC ei vain näytellyt, vaan hän oli se henkilö. Muutenkin aivan tosi hieno leffa, kuten kaikki Lasse Hällströmin ohjaamat.
Three Billboards Outside Ebbing Missouri.
Frances McDormand 💣
Yksinkertaisen helppo vastata: Bruno Ganz Adolf Hitlerinä elokuvassa Perikato.
Risto Suorila tekee Paratiisi-sarjan ehdottomasti koskettavimman, vaikuttavimman ja aidoimman oloisen roolityön Aarne Mäntymäkenä.
Claire Foy kuningatar Elisabetina The Crownissa.
Olivia Colman teki parhaansa, mutta... No, se on sitten toisen ketjun aihe :D
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen hyvä miesnäyttelijä Eino Kaipainen elokuvassa Anja tule kotiin.
Eino Kaipainen oli hyvä aina rehtinä perusmiehenä, joka joutui jonkun lipevän hurmurin vuoksi aisankannattajaksi, em. lisäksi mm. elokuvissa Katariina ja Munkkiniemen kreivi, Ratavartijan kaunis Inkeri, Juha ja Kahden ladun poikki.
Vierailija kirjoitti:
En lukenut koko ketjua eli en tiedä onko jo ollut täällä, mutta Elämän vonkamies - elokuvassa Kallen vanhemmat joiden rooleissa Martti Kainulainen ja Pirjo Leppänen. Erityisesti Riitu oli niin aito ja uskottava.
Pirjo Leppänen muistetaan Rovaniemen ulkopuolella juurikin Riituna. Kerran olin kuulemassa, kun Rovaniemen teatterissa oli porukkaa maakunnasta katsomassa Viulunsoittajaa katolla, jonka Jenten roolista Pirjo Leppänen muistetaan Rovaniemellä ja sen on hänen lempinimesäkin. Kaksi vanhempaa naista keskustelivat ja epäilivät Leppäsen olevan Päätalon sukulainen.
Tää ei oo leffa, mutta Aaron Paul oli täydellinen Jesse Pinkman sarjassa Breaking Bad. Osasi näytellä sellaista vähän teinin tasolle jäänyttä, ulkopuolisen silmin tyhmää mutta todellisuudessa fiksua ja herkkää narkkaria, joka yritti vain pitää mielensä ja elämänsä kasassa eikä halunnut vahingoittaa ketään. Tosin näytteli hän Jesseä myös elokuvassa El Camino
Miten ihmeessä aloitusviestissä kerrottiin inhokkini? Elokuva jäi kesken kun kyllästyin. Ehkä tyyppi oli alkuperäisessä sarjakuvassakin ylimielinen ärsyttävä tyyppi, jolla supervoimien sijaan oli pelkkä asu, mutta silti mietin miksi elokuva on suosittu.
Nk kirjoitti:
Ai minusta se oli ylinäytelty.
Keanu Reeves Matrixin Neona ja Trinity.
Vierailija kirjoitti:
Nk kirjoitti:
Kun leffa tuli, jännitin ettei kai se vammainen poika kärsinyt kuvauksista. LdC ei vain näytellyt, vaan hän oli se henkilö. Muutenkin aivan tosi hieno leffa, kuten kaikki Lasse Hällströmin ohjaamat.
Ihan paskoja on mm. Dear John, Safe Haven ja Hundred-Foot-Journey. Ja olen katsonut ne silti loppuun, yök.
Straight Outta Comptonissa O'Shea Jackson Jr oli melko hyvä valinta esittämään O'Shea Jacksonia, eli tutummin Ice Cubea.
Milla Jovovich - Resident evil
Täydellinen rooli ja huonot elokuvat.
Haluaisin pitää enemmän näistä elokuvista.
Judy Garland - Dorothy
Ihmemaa Oz
Rakas Lurjus.
Kaikki olivat mainioita, Joel Rinne, Ansa Ikonen, Edvin Laine.
Pannukakunpaistamisineen. Vai oliko ne ohukaisia.