Minkä ikäiseltä imetys tulisi lopettaa teidän mielestänne?
Kommentit (22)
Noin 1v. Mutta jokainen toki tavallaan. Ennen kouluikää kyllä pitää jokaisen lopettaa.
Imetys on kahden kauppa. Ei se mene välttämättä just niin, että lapselta lopetetaan imetys, vaan lapsi voi myös haluta lopettaa itse (mun toinen lapsi lopetti itse). Mua ei kiinnosta määritellä tousten imetysten kestoja, tai sitä, imettääkö joku ylipäätään.
Sinun tissit ja lapsi. Sinun päätös.
Sen ikäisenä ei voi enää imettää, kun lapselle voi jäädä pysyviä muistoja. Eli yli 2-vuotiasta en imettäisi. Vaikka miten olisi läheiset välit, niin harva haluaa muistaa lapsena ja aikuisena, miten häntä on imetetty.
Vierailija kirjoitti:
Sen ikäisenä ei voi enää imettää, kun lapselle voi jäädä pysyviä muistoja. Eli yli 2-vuotiasta en imettäisi. Vaikka miten olisi läheiset välit, niin harva haluaa muistaa lapsena ja aikuisena, miten häntä on imetetty.
Mikä tämän ajatuksen takana on?
Vuoden jälkeen voi hyvin lopettaa. 2 vuotta on aika max kyllä. Hullua menoa nämä, jotka 10 vuotiaaksi imettävät. Turha sanoa, että sinun lapsi, tee mitä tykkäät. Tolla perusteella oman lapsensa saa piestä tajuttomaksi. Kyllä lapsen parastakin pitää miettiä.
Vierailija kirjoitti:
Vuoden jälkeen voi hyvin lopettaa. 2 vuotta on aika max kyllä. Hullua menoa nämä, jotka 10 vuotiaaksi imettävät. Turha sanoa, että sinun lapsi, tee mitä tykkäät. Tolla perusteella oman lapsensa saa piestä tajuttomaksi. Kyllä lapsen parastakin pitää miettiä.
Unohdit, että lapsen pahoinpiteleminen on rikos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En unohtanut. Vau. Tsemit sulle.
Vierailija kirjoitti:
No mä imetän mun 2-vuotiasta, enkä koe sen olevan verrattavissa pahoinpitelyyn.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään imettäisi 10-vuotiasta, mutta eipä kyllä varmasti löydy 10-vuotiasta joka tissiä haluaisikaan.
Tuo logiikka ei toimi. Jos imetys on sun mielestä verrattavissa pahoinpitelyyn, niin eihän sitä sitten saisi imettää sitä vastasyntynyttäkään.
Mun kuopukseni on 2,5-vuotias, ja hiljalleen tässä lopetellaan. Ehkä meni vähän pitempään kuin aluksi ajattelin, kun tiedän että tämä on viimeinen imetys.
Mitä muihin ihmisiin tulee, he varmasti osaavat päättää asiasta itselleen ja lapselleen sopivalla tavalla ilman minun apuani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En unohtanut. Vau. Tsemit sulle.
No älä sitten kirjoita noin hölmöjä rinnastuksia.
Sitten kun äiti tai lapsi haluaa lopettaa.
Ei siitä tarvitse tehdä mitään päätöstä että tällä päivämäärällä lopetetaan. Kyllä sen tietää ihan itse kun sen aika on.
Meillä ensin lopetettiin ennen päiväunia -maito. Ruokapöydästä suoraan vaunuihin ja päiväunille. Seuraava maito sitten vasta illalla.
Seuraavaksi lopetettiin aamumaito. Sängystä noustiin ja siitä keittiöön aamupalalle.
Iltamaito pysyi pisimpään mutta itselle tuli sellainen fiilis että nyt riittää. Lapsen isä teki parina iltana iltapalat ja nukuttamiset. Ei tullut mitään raivoa tai ongelmia. Äkkiä unohtui rinta. Vaikka pari kertaa lapsi kävi kurkkimassa paidan kauluksesta sisään.
Lapsi oli tuolloin 1v7kk
Silloin kun se tuntuu itsestä siltä. Meillä se loppui ekan kanssa 5kk ikäisenä ja toisen n 3v.
Tämä asia ei muille kuulu vaan on äidin ja lapsen välinen juttu.
Jos ihmistä verrataan läheisimpiin sukulaisiimme eli muihin kädellisiin, niin biologisesti luonteva aika on 2-7 -vuotta. Ihminen on vain aika pitkälti irtaantunut luonnollisista asioista ja kokee ne jopa perversseiksi. Tosin ne ihmisheimot, jotka eivät ole vielä "sivistyneet" vaan elävät viidakoiden uumenissa, tyypillisesti imettävät useita vuosia.
Samaa mieltä kuin moni ylläoleva, kyllä tämä asia on ihan äidin ja lapsen välinen
Itse imetin ensimmäistä lasta 4kk, seuraavaa 15kk ja kolmatta yli kaksi vuotta.
Mun nuorempi kieltäytyi rinnasta 10kkn ikäisenä. Olisin voinut imettää pidempäänkin, vähän jäi harmittamaan, et en todellakaan koe lopettaneeni mitään.
Jokaisen lapsen ja äidin välinen asia, kuinka pitkään imetystä jatketaan. Toiset ei halua imettää ollenkaan ja toiset imettää vielä neljävuotiasta ja molemmat on ihan yhtä oikein.
Viimeistään silloin, kun lapsi menee naimisiin. Muuten voi olla vähän vaikea selittää tätä teidän lapsi-vanhempi suhdetta.
Tasan vuoden vanhana pitää lopettaa seinään.