Arvostelkaa ruokaostokseni kahdeksi viikoksi!
Meillä 2 teiniä ja minä, normaalikokoinrn nainen
Eli kärryyn meni:
3 litraa sinistä maitoa
Litra piimää
2 litraa maustamatonta jugurttia
2 dl kuohukermaa
Raejuustoa
Oltermanni
Philadelphia
Kidneypapuja
Kikherneitä
Pellavansiemeniä
Kauralesettä
Punaisia linssejä
Oliiviöljyä
Oivariinia
Hapankorppuja
Luomuruisleipää
Omenoita
Banaania
Ananasta
Viinirypäleitä
Kukkakaalia
Porkkanoita
Minitomaatteja
Suippopaprikaa
Uusi kaali
Valkosipulia
Kananmunia
Pekonia
Oliiveja
Paseerattua tomaattia
Kirjolohi
Maustamattomia broilerin rintafileitä
Karjalanpaistilihat
Tummaa suklaata
Kahvia
Kotona on perusjuttuja kuten jauhoja, mausteita, perunoita, riisiä, marjoja pakkasessa jne
Kommentit (25)
Miksi pitäisi arvostella? Eikö sinulla ole oikeus ostaa mitä haluat. Tsiisus sentään.
Ei h*lvetti sentään!?! Vai vielä pitäisi arvostella. Enpä taida jaksaa.
Aika vähän maitoa, mutta sen kulutuksessahan on suuria eroja. Meillä menisi enemmän, mutta jos tuo riittää teille niin hyvä :) Meille olisi ostettu myös hiivaa (leivotaan usein leipää), kapriksia ja pastajuustoa, mutta nämä taas ovat ihan henkilökohtaisia mieltymyksiä.
Mun mielestä hyvät ostokset. Voisin itse ostaa samantyyppiset. Kun aiot ilmeisesti tehdä noista ruokaa alusta asti, niin olisin ehkä itse ostanut jotain, josta keitellä kasvislientä (fenkoli tai varsiselleri) ja karjalanpaistiin olisin ostanut lanttuakin. Mutta varsin herkkuja ruokia vaikuttaisi olevan tulossa joka tapauksessa! :)
Ensimmäinen ajatukseni oli että mihin nuo muka riittää kahdeksi viikoksi, varsinkaan dairy. :O
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen ajatukseni oli että mihin nuo muka riittää kahdeksi viikoksi, varsinkaan dairy. :O
Meillä tosiaan on perustarpeita kaapissa, itse olen aika pieniruokainrn, eikä teinitkään nyt niin järkyttävästi syö. Syön itse lounaan töissä ja teinit koulussa. Saattaa olka että 1,5 viikon päästä joudun jo kauppaan.
Terveellistä, hyvää ja monipuolista. Mitä ruokia meinasit näistä tehdä?
Vierailija kirjoitti:
3 päivän lihat ja 2 -viikkoa??
Niin? Lihaa pitäisi syödä korkeintaan kerran viikossa. Onhan tuossa papuja, linssejä, kalaa ja kanaa vaikka kuinka.
Nuorisosi pitää sitten varmaankin linsseistä, kik-herneistä ja vastaavista, muuten proteiinia liian vähän.
Vierailija kirjoitti:
Nuorisosi pitää sitten varmaankin linsseistä, kik-herneistä ja vastaavista, muuten proteiinia liian vähän.
Meillä lapset syö sitä mitä muutkin. Ovat oppineet pitämään kaikenlaisesta ruuasta.
Vierailija kirjoitti:
Kasvissosekeittoa linsseillä höystettynä, karjalanpaistia ja perunoita, uunilohta ja kukkakaalimuussia, broilerin rintafileet maustan ja ne menevät grilliin herkkusienten kanssa. Meinasin tehdä myös caleslaw salaatin, nokkosia on kotona, niistä teen nokkoslettuja joku päivä, pavut ja paprikat käytän riisin kanssa wokkiin.
Aamupalaksi teinit syövät maustamatonta jugurttia/leseitä/marjoja ja kananmunia tai vaihtoehtoisesti kaurapuuroa marjoilla ja raejuustolla. Iltateellä teemme hapankorppuja hummuksella. Omenat, rypäleet/ tuore ananaa tulevat syötyä sellaisenaan, samoin minitomaatit. Teinit käyttävät maitoa kahvissa ja teessä, itse en käytä mihinkään, paitsi siihen nokkoslettutaikinaan.
Tässä nyt jotain ideoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvissosekeittoa linsseillä höystettynä, karjalanpaistia ja perunoita, uunilohta ja kukkakaalimuussia, broilerin rintafileet maustan ja ne menevät grilliin herkkusienten kanssa. Meinasin tehdä myös caleslaw salaatin, nokkosia on kotona, niistä teen nokkoslettuja joku päivä, pavut ja paprikat käytän riisin kanssa wokkiin.
Aamupalaksi teinit syövät maustamatonta jugurttia/leseitä/marjoja ja kananmunia tai vaihtoehtoisesti kaurapuuroa marjoilla ja raejuustolla. Iltateellä teemme hapankorppuja hummuksella. Omenat, rypäleet/ tuore ananaa tulevat syötyä sellaisenaan, samoin minitomaatit. Teinit käyttävät maitoa kahvissa ja teessä, itse en käytä mihinkään, paitsi siihen nokkoslettutaikinaan.
Tässä nyt jotain ideoita.
Kiitos vastauksesta! Sain näistä itsekin ideaa.
Vierailija kirjoitti:
Linssit käytän ruoan valmistukseen, kidneypavut on ihania salsakastikkeessa ja hummus on suoranaista herkkua meillä, kaikki menee heti. :)
Hyvältä vaikuttaa, ei mitään muuta höttöä kuin kasvikset.