Lihaksista jotain ymmärtävät, selittäkää tämä
Jumppalen kotona säännöllisesti ja omasta mielestäni olen treenannut hyvin nimenomaan pohkeita. Reisiä ja pakaroita vähemmän. Nyt sitten kävin pitkästä aikaa treenaamassa portaita ja vartin porrastreenin jälkeen pohkeet on nyt kolmatta päivää täysin seis. Kuin olis puolesta välistä poikki. Reidet, pakaralihakset, EI MITÄÄN. Miten tää nyt voin näin mennä. Oonko ylirasittanut niitä pohkeita vai mikä mättää?
Kommentit (8)
En tiedä selitystä mutta mulla on niin että jos portaiden välitys on pieni ja astun joka rappuselle, se kipeyttää pohkeet. Kaksi rappusta kerrallaan menee enemmän reisille ja pakaroille.
Todennäköisesti. Rauhotu muutamaksi päiväksi ja tee pikajuoksijan venytyksiä, niin alkaa taas homma toimimaan.
mies52v
Treenamisessa on tärkeintä riittävä lepo ja oikea ravinto.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä selitystä mutta mulla on niin että jos portaiden välitys on pieni ja astun joka rappuselle, se kipeyttää pohkeet. Kaksi rappusta kerrallaan menee enemmän reisille ja pakaroille.
Kiitos vinkeistä, tätä voisin kokeilla ensi kerralla koska on tää nyt hanurista. Oli tosiaan niin pieni portaiden välitys että mukana ollut mies meinasi alas tullessa kompastella kun kenkä ei mahtunut.
Itsellä tosi tärkeä juttu on ravinto ja nesteytys. Jos en ole syönyt hyvin ja juonut vettä tosi vähän edellisenä päivänä niin heti alkaa lihakset kramppaamaan kun treenaa. Vaikka tekisin siis sellaista treeniä joka hyvinä päivinä ei tunnu oikein missään.
Jos olet treenannut voimaa muttet kestävyyttä?
Treeni erilaista, eri tavalla kuormittavaa plus lisäksi vielä kestävyyttä mahdollisesti päälle, hyvin voi mennä hapoille. Reided ja pakarat on isoja lihaksia, tottuneet isompaan määrään hommia. Tsemiä, kyllä se siitä!
Joko se tai vaan hapenottokyky pohkeissa heikompi, reidet ja pakarat niin isot lihakset että ne kestää paremmin ns hapettomuutta.