Sanokaa ihan rehellisesti (whatsapp paikallaolo/stalkkaaminen)
Sehän on selvä, että kaikki stalkkaavat muiden paikallaoloja. Mutta myönnättekö ajoittavanne paikallaolojanne huomioiden sen stalkkauksen? Esimerkiksi käytte joka päivä muutaman kerran siellä, ettei tule liian pitkiä välejä? Entä kellonajat?
Kommentit (75)
Vierailija wrote:
Siis mitä helvettiä??
ei taatusti kaikki puuhaa tällaista hönttiä. Ei mun paikalla olot edes näy muille, joten en itsekään näe muiden, eikä kiinnostaisikaan.
Heh, taas näitä "ei kukaan tee tällaista enkä minäkään eikä kiinnosta mutta olenpa silti salannut paikalla oloni" :D
Mä stalkkaan jonkun verran. On muuten niin ärsyttävää nähdä että kaveri on lukenut viestin muttei viitsi vastata. Jos ei tietäisi sen lukeneen olisi vähemmän ärtynyt ehkä. Oikeesti ärsyttää ettei mua noteerata.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Olen naimisissa ja kevyesti ihastunut myöskin naimisissa olevaan työkaveriin. Hänen aloitteestaan ollaan jonkun kerran viestitelty whatsappissa ja sen myötä minulle on tullut huono tapa, josta en pääse eroon: on käytävä useampaan kertaan päivässä katsomassa, onko hän online ja jos on, niin jäätävä ”hengailemaan” sinne hänen kanssaan. Siis ilman että laitetaan mitään viestiä. Tiedän, että tuo on ihan järjetöntä, mutta jotenkin kaipaan edes jotain ”yhteyttä” häneen niinä päivinä ja hetkinä kun ei nähdä. Mitään en hänen kanssaan oikeasti tekisi, mutta kai nyt vähän saa fantasioida. . .
Ei hitto, sama tilanne ja harrastan samaa stalkkaamista 😂 ollaan me säälittäviä välillä.
Tuota, ööh…
Ymmärrän jollain tasolla tämän, kun miettii kaikkia imeliä Amerikkalaisia Jouluromanssileffoja jne., mutta jos ootte aikuisia, ja varattuja, niin miettikää nyt ihan tosiaan sitä kaikkein todennäköisintä skenariota: siellä ei vastapuoli todellakaan makaa king size -vuoteessa, satiinilakanoissa haaveilemassa sun kanssa suuteloinnista, vaan varmaankin tekstailee vaimonsa/tyttöystävänsä/kollegan kanssa ihan arkipäiväisistä asioista, samalla kun pskattaa ja vtuttaa ja haluaisi vaan saunan päälle ja kotio makaamaan.
Vierailija wrote:
Mä stalkkaan jonkun verran. On muuten niin ärsyttävää nähdä että kaveri on lukenut viestin muttei viitsi vastata. Jos ei tietäisi sen lukeneen olisi vähemmän ärtynyt ehkä. Oikeesti ärsyttää ettei mua noteerata.
Se että ehtii lukaista viestin, ei tarkoita että ehtisi vastaamaan.
mitä turhaan stalkkaamaan, kun et tiedä toisen tilannetta. Siellä voi olla vaikka ruokaostokset kesken, ajomatka mummolaan, sairastapaus, perheriita jne.
EIpä mua kiinnosta muiden paikallaolo tai -olemattomuus. Itsellä on WA auki tässä tietokoneella niin kai minä sitten olen siellä paikalla aina kun minulla on kone päällä vaikken koneella olisikaan.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Siis mitä helvettiä??
ei taatusti kaikki puuhaa tällaista hönttiä. Ei mun paikalla olot edes näy muille, joten en itsekään näe muiden, eikä kiinnostaisikaan.
Heh, taas näitä "ei kukaan tee tällaista enkä minäkään eikä kiinnosta mutta olenpa silti salannut paikalla oloni" :D
Älä viitsi.
Miksi sellainen joka haluaa stalkata, poistaisi itseltään sen mahdollisuuden?
Korkeintaan suojellakseen itseään sinun kaltaisilta vainoajilta. Mä ainakaan en halua kenenkään aprikoivan ”miksi en vastannut tai lukenut, vaikka olen paikalla..!”
Tämä on yksi syy siihen miksi en käytä ko. sovellusta. En halua että kukaan tarkkailee mun paikallaoloa tai lukemisia..
Vierailija wrote:
En nyt tiedä onko se sen parempi että viesti jää lukemattomaksi mutta silti pomppii paikalla.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Siis mitä helvettiä??
Älä viitsi.
Miksi sellainen joka haluaa stalkata, poistaisi itseltään sen mahdollisuuden?
Korkeintaan suojellakseen itseään sinun kaltaisilta vainoajilta. Mä ainakaan en halua kenenkään aprikoivan ”miksi en vastannut tai lukenut, vaikka olen paikalla..!”
No niin, eli kaikkihan ne stalkkaa sitten kuitenkin kun on pitänyt paikallaolo salata.
Mä oon katsonut onko lapsi hengissä, muuten en stalkkaa.
Ootte te stalkkaajat kyllä ääliöitä, anteeksi vain.
Oletteko tulleet ajatelleksi:
- Jos on sulkenut puhelimen näytön niin, että wa jäi viimeiseksi katsotuksi, kun puhelimen avaa, se aukeaa wa:han ja siihen tulee paikalla olo, vaikka oikeasti siirtyisi heti muuhun sovellukseen.
- Web wa:ta käyttäessä näyt paikalla olevana, vaikka oikeasti saatat olla tekemässä ihan muuta. Ehkä tietokone on vain auki.
- Moni lukee viestit kellosta tai suljetun näytön ilmoituksista. Ei näy luettuna.
- Ihminen voi olla tilanteessa, jossa lukee viestin, muttei juuri sillä hetkellä voi vastata. Tulee esim. keskeytys. Sitten ei muista vastata kuin illalla.
Toivottavasti kukaan mun kaveri ei ainakaan kuvittele voivansa päätellä jotain mun tekemisistä wa:n paikallaolon perusteella.
Vierailija wrote:
Hyvä prinsessa, hanki elämä.
Ainoastaan lasten käyntejä olen joskus seuraillut. Esim. yksinasuvan opiskelijan. Katsonut, että kaikki varmaankin ok, kun somessakin on. Olenkin sanonut, että pitäkää ne läsnäolotiedot päällä tai muuten mun pitää alkaa soittelemaan joka ilta :)
Käytän niin vähän Whatsappia, että minua stalkkaava voisi luulla, että olen kuollut.
Siis mitä helvettiä??