Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanokaa ihan rehellisesti (whatsapp paikallaolo/stalkkaaminen)

Vierailija
20.05.2020 |

Sehän on selvä, että kaikki stalkkaavat muiden paikallaoloja. Mutta myönnättekö ajoittavanne paikallaolojanne huomioiden sen stalkkauksen? Esimerkiksi käytte joka päivä muutaman kerran siellä, ettei tule liian pitkiä välejä? Entä kellonajat?

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan kiinnosta, koska kukakin on ollut paikalla. Kuka työssäkäyvä edes ehtii päivystää jossain whatsapissa että milloin joku on ollut paikalla ja milloin ei? Mitä helvettiä nyt taas.

Vierailija
22/75 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmessä pitäisi stalkata?Näkee vain koska ollut viimeksi paikalla.Mitä sillä tiedolla tekee?ja miksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jaaha, siellä on käyty puhelimen kanssa vessassa viime yönä kello 2 ja toissayönä vasta kello 4."

Vierailija
24/75 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on asetuksissa pelkkä paikalla tai pois - ilmoitus.

Vierailija
25/75 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stalkkasin eksää, koska hän saattoi "kadota" päiviksi ja ainoa paikka mistä päättelin hänen olevan elossa oli whatsappin paikallaolo merkki.

Nyt kun olen vakaassa parisuhteessa, ei ole mitään syytä tuijotella paikallaoloja.

Vierailija
26/75 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Some, Facebook ja Whatsapp on valitettavan hyviä välineitä selvittämään missä tilassa suhde kulkee. Huomasin naisystävälleni tulleen Facebookin uusi mies, joka tykkää hänen julkaisuistaan. Pienen myyräntyön jälkeen huomasin heidän olevan Whatsappissa jatkuen aivan samoihin aikoihin, se ei ollut enää sattumaa. Kirpaisi, mutta tiedän nyt miten suhteemme voi.

Vierailija
27/75 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä en ole stalkaillut, enkä todellakaan mieti mitä muut näkevät omasta whatsapp käyttäytymisestäni. Kerran yksi kaveri kysyi, että miksi olet ollut facessa paikalla yöllä, eikö tullut uni? Hölmistyin todella kysymyksestä. Ehkä olin unissani painanut facen päälle tjtn. Eli toteamuksena tähän pettämis ynnä muu stalkkailuun, että tuosta ei voi edes päätellä mitään!!

Vierailija
28/75 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Minulla ei näy omat paikalla olo tiedot ja siksi en näe niitä muiltakaan.

Vierailija
29/75 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännipäissäni exää.. selvittyäni poistan numeron.

Vierailija
30/75 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, onpa tuossa pitkä jono niitä, jotka eivät missään nimessä stalkkaa, eivät edes vahingossa katso ja joita ei vähempää voisi kiin-nos-taa-kaan. :D

Minä ihastuin muutama vuosi sitten oikein tosissani. En käyttänyt Facebookia enkä WhatsAppia ennen kuin ihastukseni lähetti minulle kaveripyynnön. Kun uskoin, että kaveruus jatkuu ja jotakin parempaakin on tiedossa, minua ei kiinnostanut se, oliko hän paikalla ja milloin. Kun hän kuitenkin menetti kiinnostuksensa ja minä en, pienet vihreät pallot ja minuuttimerkinnät alkoivat kiinnostaa kovastikin. Jossain vaiheessa kyttäsin niitä aamusta iltaan. Muutaman kerran pysyin koko somesta erossa päiväkausia ja perjantai-iltoja vain näyttääkseni hänelle, että minulla oli "muutakin tekemistä". Olin tosi ilahtunut siitä, että kun olin vuorokauden poissa, hän oli poikkeuksetta poissa seuraavan vuorokauden - ehkä sattumalta, mutta minun mieleni väänsi asian minua miellyttävään muotoon. Nyt hänen vihreät pallonsa eivät enää jaksa kiinnostaa, vaikka näkyväthän ne kuten muidenkin.

Stalkkausmahdollisuuksia tarjotaan sen vuoksi, että niille on kysyntää. Ja kuten tästäkin ketjusta näkee, hyvin niiden olemassaolosta tiedetään, niitä katsotaan (ihan vain ohimennen tietysti) ja tämä otsikkokin on kerännyt paljon kommentoijia, joita vain ei kiinnosta.

Ohimennen muuten: mitään vakavia johtopäätöksiä ei noista merkinnöistä kannata tehdä. Muutaman kuukauden tiivis seuraaminen paljasti minulle sen, että merkinnät voivat olla jopa tuntikausia väärässä. Minulla on yksi uudehko ja yksi vanha kännykkä, jotka antavat aivan erilaisia lukemia - tuo vanha puhelin osaa muun muassa kertoa, että olen itse ollut viimeksi paikalla 1 pv sitten, vaikka äsken juuri olin. Kerran kokeilin kaverin kanssa saman pöydän ääressä, miten tarkkaan paikallaolo näkyy, ja tulos oli ainakin ihastustaan stalkkaavan näkökulmasta surullisen epätarkka. Somea ei pidä muutenkaan ottaa vakavasti, ei millään tavalla.

En ihan oikeasti ymmärrä. Whatsappia käytän hyvin vähän, mutta kuvitellaan, että ihminen stalkkaa Messengeriäni, joka on enemmän käytössä. Mikä on tulos: se on koneellani auki aina, kun FB on auki eli käytännössä koko hereilläoloaikani. Joskus unohtuu päälle joku sovellus, jonka takia kone jää auki jopa yöksi. Eli stalkkaaja voisi kuvitella minun olleen mesessä 24/7. Mitä ihmettä kukaan sillä tiedolla tekee?

Vierailija
31/75 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä stalkkaan sieltä aamulla ensimmäiseksi että onko läheiseni ollut kuinka myöhään taas riekkumassa / herännyt jo, samalla kun lähetän huomenta-viestin. Puolisoni wa:n paikallaolo minua kiinnostaa hänen työmatkoillaan, koska kun ehtii katselemaan wa:ta, ei ole kokouksessa.

Vierailija
32/75 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun suhteemme oli vakaa, ei mieleenkään tullut katsoa milloin naisystävä on ollut paikalla Whatsappissa. Sen jälkeen kun epäilyt pettämisestä / jostain sutinasta kävi mielessä ( jotain on tekeillä = vaisto ) niin Whatsapin kautta tuli vahvistus. Pettämisen vaistoaa toki muutenkin monista merkeistä, mutta tämä vahvisti asian laidan. Pidän asian omana tietona.

Vierailija
33/75 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen naimisissa ja kevyesti ihastunut myöskin naimisissa olevaan työkaveriin. Hänen aloitteestaan ollaan jonkun kerran viestitelty whatsappissa ja sen myötä minulle on tullut huono tapa, josta en pääse eroon: on käytävä useampaan kertaan päivässä katsomassa, onko hän online ja jos on, niin jäätävä ”hengailemaan” sinne hänen kanssaan. Siis ilman että laitetaan mitään viestiä. Tiedän, että tuo on ihan järjetöntä, mutta jotenkin kaipaan edes jotain ”yhteyttä” häneen niinä päivinä ja hetkinä kun ei nähdä. Mitään en hänen kanssaan oikeasti tekisi, mutta kai nyt vähän saa fantasioida. . .

Vierailija
34/75 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mulla on asetuksissa pelkkä paikalla tai pois - ilmoitus.

Mitä salattavaa sinulla on? Tämä on aina ensimmäinen ajatukseni ja miellän kyseisen ihmisen epäluotettavaksi, vaikka en ole stalkannut koskaan ketään. Tuo nyt vain tulee ainoana syynä mieleen miksi joku piilottaa statuksensa. Että voi pettää miestään helpommin.

Vierailija
35/75 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mitä tämä tarkoittaa edes?

Vierailija
36/75 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain pakkomielteen alkaa stalkkaamaan paria henkilöä joiden epäilin juttelevan whatsapissa. Varsin usein ne paikallaolot vaan jotenkin sattuivat samaan aikaan. Vahvistaakseni ettei kyse ollut sattumasta, katsoin parin randomtyypin paikallaolot eikä heillä ollut juuri koskaan niin tarkkaan samoja paikallaoloja niinkuin tällä "pariskunnalla".

Vierailija
37/75 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee stalkattua.

Ilmaista hupia x)

Olen N40.

Vierailija
38/75 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraan läheisiäni sen verran että tiedän että ovat hengissä.

Vierailija
39/75 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En stalkkaa ja oon laittanu wapin myös niin, ettei sieltä nää sitäkään millon oon ite ollu paikalla viimeks 

Vierailija
40/75 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Whatsapp, mutta käytän sitä vain tiettyihin tarkoituksiin tiettyjen ihmisten kanssa.

- käytän vielä 2023 ihan normi SMS-tekstareitakin (sisältyy liittymään rajattomasti),

- en koskaan puhu WA-puheluita, vaan aina vain tavallisia puheluita,

- kumppanin kanssa käytämme toista pikaviestisovellusta.

Olisi siis kovin mukavaa jos WA:n läsnäolostani ei vedettäisi mitään höpöjä tulkintoja.