Mitä tehdä kulutusluoton poismaksun kanssa?
Ei olis varaa maksaa kokonaan pois sitä mutta paljonko sitä kannattaa maksaa pois jotta seuraava lasku olisi n. 20-30 euroa?
Onko oikea laskukaava että puolet pois=puolta pienempi lasku seuraavasti?
Olis ihanaa maksaa se kokonaan pois kyllä.
Kommentit (12)
Öööö... et siis tiedä itse minkä kokoisen maksuerän olet sopinut? Ja ei ole mitään tuollaista laskukaavaa.
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia otit kulutusluoton vaikka tiesit että sinulla tulee olemaan maksuvaikeuksia?
Se on kertynyt vähitellen. Ruokaa varten, lääkärikäyntejä ja pakollisiin laskuihin.
Nyt sain ison summan rahaa jolla lyhennän aika paljon sitä.
Maksa niin paljon, kun on mahdollista.
Itse maksan joka kk ylimääräistä asuntolainasta.
Joka kuun vika päivä jätän pesämunan ja loput laitan sentilleen asuntolainan lyhennykseen.
Myin kesämökin ja lyhensin 100 000 e. Nyt oon lomautettuna, viimeksi laitoin extralyhennystä 35 euroa . Joka kk se, mitä on mahdollista.
Pidän kerran kuussa en osta mitään -viikon.
Aloitan aina kuun eka ma, mutta jos ei onnistu, yritän seuraavana ma uudestaan.
Viikonloppuna löysin alueen fb.stå shampanjalaseja. Annetaan ilmoituksessa. Poikani on lukiossa ja nyt on 15 lasia koossa. Toinen sama setti ja lasit yo juhliin on koossa. Juhlien jälkeen ne voi kaikki myydä.
Koti on täysin Konmaritettu , mutta katso, jos löydät kotoa jotain ylimääräistä . Myy ja laita rahat lyshennykseen.
Vierailija kirjoitti:
Öööö... et siis tiedä itse minkä kokoisen maksuerän olet sopinut? Ja ei ole mitään tuollaista laskukaavaa.
En minä määrää maksueristä vaan se firma.
Paljon on mennyt kuluihin.
Siis, mitä enämpi maksat, sitä vähempi velkaa jää. Kokeile vaikka.
Niin, kunhan kulut jäisivät pieneksi, nyt liian paljon.
Ota yhteyttä firmaan jos haluat apua maksuerän laskemiseen yms. Jos et pysty maksamaan koko lainaa pois tässä kuussa (paras vaihtoehto), kokeile jos voit siirtää lainan toiselle yritykselle alemmalla korolla. Itse sain aikaisemmin vinkkinä Anyfinin ja sain sieltä tarjouksen jolla sain kulut pienemmäksi. Nyt maksan puolta pienempää korkoa kuin aiemmin ja toivon että saan koko lainan maksettua pois ensi kuussa kun saan töistä pienen bonuksen.
Yksityisten lainantarjoajien kanssa pystyy sopimaan takaisinmaksusta. Ei tietenkään sillä tavalla että "En maksa mitään kiitos moi!", mutta he pystyvät jonkin verran joustamaan.
Kannattaa siis soittaa ja kertoa rahallinen tilanteesi jos sinulla on maksuvaikeuksia. Luonnollisesti velka kannattaa maksaa mahdollisimman nopeasti pois, mutta tämä ei ole aina mahdollista. Voit ottaa yhteyttä myös takuusäätiöön. https://www.takuusaatio.fi/hae-apua/apua-talous-ja-velkaongelmiin/talou…
Nopeasti vilkaistuna yksityisten firmojen kulutusluottojen todelliset vuosikorot menevät noin 20 prosentissa. Esimerkiksi https://www.saldo.com/fi-fi/lainat/kulutusluotto/ mainostaa 21 – 29 % korkoja. Toivottavasti velkasummasi on sen verran pieni, että pystyt sen maksamaan.
Ruokaa kulutusluotolla? Nyt pian yhteys velkaneuvontaan, ennenkuin olet ihan kusessa. Ap taitaa olla aika nuori, kannattaa pyytää ajoissa apua.
Mieluummin vaikka leipäjonoon kuin ruokaa kulutusluotolla.
En nyt ymmärrä mikä logiikka tuossa on, että nyt maksaisit vähän extraa ja seuraavasta laskusta olisi vähennetty tuo extra määrä pois? Mitä voitat sillä?
Ota toisesta firmasta luottoa. Ne antaa kaikille. Ne jakaa sossu takaa. Sitte pelaat vaan hedelmäpeleillä ja voitoilla maksat velat pois. Vaihtoehtoisesti haet vaimolles työpaikan.
Minkä takia otit kulutusluoton vaikka tiesit että sinulla tulee olemaan maksuvaikeuksia?