Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etäpääsykokeet - kokeen voi tehdä joku toinen!

Vierailija
19.05.2020 |

Mun mielestä tämä on niin sairasta!
Ne, joilla sattuu olemaan saman alan ihmisiä perheessä, pääsevät sisälle!

Ei tässä ole mitään mieltä!

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule. Olen erikoislääkäri, jonka poika osallistui tänään lääkiksen etäkokeeseen. Ei olis tullut pieneen mieleenkään tehdä koetta sen puolesta. Vaikka olen pääsykokeen aikanaan läpäissyt, ei enää tässä vaiheessa ole minkään valtakunnan laskurutiinia, joten lapsi olisi varmasti jäänyt rannalle ruikuttamaan jos olisin curling-mammana sen kokeen hänen puolestaan tehnyt. Yhteen kysymykseen minuutti aikaa vastata joten ei siinä todellakaan vanhoja muistella. No, ainakaan mun ei olisi tarvinnut googlata mitä on FSH ja TSH...

Kokeessahan kysytään lukion fy-ke-bi oppimäärää, joten lääkärin tietotaito ei siinä paljon paina. Enemmän olisi avuksi lukion aineenopettaja vaikka. 

FSH, TSH... Kokeessa oli useampi kysymys nilviäisistä. Hups, taisit jäädä kiinni. Terv. Yksi kokeen tehnyt.

Vierailija
22/51 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule. Olen erikoislääkäri, jonka poika osallistui tänään lääkiksen etäkokeeseen. Ei olis tullut pieneen mieleenkään tehdä koetta sen puolesta. Vaikka olen pääsykokeen aikanaan läpäissyt, ei enää tässä vaiheessa ole minkään valtakunnan laskurutiinia, joten lapsi olisi varmasti jäänyt rannalle ruikuttamaan jos olisin curling-mammana sen kokeen hänen puolestaan tehnyt. Yhteen kysymykseen minuutti aikaa vastata joten ei siinä todellakaan vanhoja muistella. No, ainakaan mun ei olisi tarvinnut googlata mitä on FSH ja TSH...

Kokeessahan kysytään lukion fy-ke-bi oppimäärää, joten lääkärin tietotaito ei siinä paljon paina. Enemmän olisi avuksi lukion aineenopettaja vaikka. 

FSH, TSH... Kokeessa oli useampi kysymys nilviäisistä. Hups, taisit jäädä kiinni. Terv. Yksi kokeen tehnyt.

FSH ja TSH-googlaustieto oli päällimmäisenä Iltalehden sivuilla ja mulla on kyllä alibi ko. koeajalle muutenkin. Ja painotin kyllä lapselleni, että näitä hormoneja kysytään aina, joten ne kannattaa olla tärppinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ylioppilaskokeet järjestettäisiin etänä, niin luuletteko, että entinen kuuden ällän mutsi selviäisi kokeesta paremmin kuin lapsensa? Tuskinpa...

Vierailija
24/51 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko edes nähneet nuo koekysymykset? Jos nyt jonkun niveljalkaisen tai koppisiemenisen voisikin googlata, niin laskut pitää osata ihan itse laskea.

Vierailija
25/51 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko edes nähneet nuo koekysymykset? Jos nyt jonkun niveljalkaisen tai koppisiemenisen voisikin googlata, niin laskut pitää osata ihan itse laskea.

Matikan ja kemian lukiomaikka isä auttaa. Biologian ope äiti, joka harrastaa puutarhan hoitoa auttaa myös.

Vierailija
26/51 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paitsi että esim. kofeiinin moolimassa on helppo googlettaa ja puoli minuuttia säästyy.

Vierailija
27/51 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta kaikilla on sama mahdollisuus huijata, joten joka tapauksessa parhaat voittaa.

et usko tohon itsekään.

Vierailija
28/51 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ylioppilaskokeet järjestettäisiin etänä, niin luuletteko, että entinen kuuden ällän mutsi selviäisi kokeesta paremmin kuin lapsensa? Tuskinpa...

No en minä ainakaan.

Vierailija
29/51 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on 2-osaiset kokeet! Jos pääsee läpi 1. kokeesta, niin sit on vielä 2. koe joka tehdään koulussa.

Sinne kutsutaan ne ekassa huijanneet.

Vierailija
30/51 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistoissa uhriudutaan ja selitellään, että jouduimme tekemään tällaisen päätöksen yhyy olemme tehneet kaikkemme. Noh ette ole tehneet kaikkea!!

La Finlande est un pays de merde. Je suis désolé.

Vierailija
31/51 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun armeijassa oleva lapseni haki lukemaan teologiaa. Pääsykokeet korvattu kuukauden mittaisella etäopiskelupaketilla, mikä tarkoittaa sitä, että tutkielman lisäksi pitäisi laatia vielä pari esseetäkin. Kirjallisuutta pitää lukea esseitä silmällä pitäen pari sataa sivua, sen lisäksi tutkielmaa varten pitäisi kuunnella työpäivän verran luentoja ja etsiä lähteitä nettikirjastosta.

Tämä kaikki selvisi viime viikolla, opintojakson pääsi aloittamaan eilen. Lapsi palaa armeijaan lauantaina ja on kiinni seuraavat neljä viikkoa (joista kaksi maastossa), eli kun seuraavan kerran pääsee lomille, tuo kurssi on kiinni. Käytännössä siis kuukauden duuni olisi pitänyt saada tehtyä viidessä päivässä.

Sanoin lapselle, että turha stressata mahdottoman urakan edessä (tälle viikolle oli vielä tehtävänä aliupseerikoulun liittyvä esseekin). Hakuprosessi jäi siis hänen osaltaan tänä vuonna tähän.

Vierailija
32/51 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä itse pääsisi läpi yliopiston pääsykokeista enää. Mutta ehkä ryhmätyönä voisi hoitua.

Vierailija
33/51 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on 2-osaiset kokeet! Jos pääsee läpi 1. kokeesta, niin sit on vielä 2. koe joka tehdään koulussa.

Kertoo, että tiedossa on, että toiseen osaa pääsee vilpillä/ei pääse kaikki rehelliset vilppiä tehneiden takia. Ei hyvä. Jos on olemassa maskit ja turvaväli, niin niitäkö ei pystytty järjestämään, jotta pääsykokeet olisi suoritettu paikan päällä? Ihmetellä täytyy.

Vierailija
34/51 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Jos vain huijaamalla pääsee toiseen osaan, niin eihän siellä muita olekaan kuin huijareita. Melkoinen farssi, jos toisessa osassa kokeen tekevät eivät osaa mitään.

Vierailija
35/51 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun armeijassa oleva lapseni haki lukemaan teologiaa. Pääsykokeet korvattu kuukauden mittaisella etäopiskelupaketilla, mikä tarkoittaa sitä, että tutkielman lisäksi pitäisi laatia vielä pari esseetäkin. Kirjallisuutta pitää lukea esseitä silmällä pitäen pari sataa sivua, sen lisäksi tutkielmaa varten pitäisi kuunnella työpäivän verran luentoja ja etsiä lähteitä nettikirjastosta.

Tämä kaikki selvisi viime viikolla, opintojakson pääsi aloittamaan eilen. Lapsi palaa armeijaan lauantaina ja on kiinni seuraavat neljä viikkoa (joista kaksi maastossa), eli kun seuraavan kerran pääsee lomille, tuo kurssi on kiinni. Käytännössä siis kuukauden duuni olisi pitänyt saada tehtyä viidessä päivässä.

Sanoin lapselle, että turha stressata mahdottoman urakan edessä (tälle viikolle oli vielä tehtävänä aliupseerikoulun liittyvä esseekin). Hakuprosessi jäi siis hänen osaltaan tänä vuonna tähän.

Toi on kyllä tosi kurja tilanne hänelle. :(

Vierailija
36/51 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä itse pääsisi läpi yliopiston pääsykokeista enää. Mutta ehkä ryhmätyönä voisi hoitua.

Tehtiin muutaman vuoden takainen lääkiksen pääsykoe yhdessä mieheni kanssa. Ollaan lääkäri ja hammaslääkäri. Aikaa meni monta tuntia enemmän kuin suoritusaikaa oikeasti on, mutta saatiin melkein kaikki vastaukset oikein.

Vierailija
37/51 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sitten siellä on niitä jotka ovat myös osanneet ja toivottavasti ne pääsee kakkos vaiheeseen. yht 120 kysymystä, eihän kaikkiin tarvi osata, onko sitten 50-80 %  

Vierailija
38/51 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi on kyllä tosi kurja tilanne hänelle. :(

Kyllä ja surettaa hänen puolestaan. Samaten kaikkien muiden armeijassa olevien puolesta, joilla samankaltainen tilanne. Mutta minkäs sille tekee. Ei auta kuin suunnata ajatukset ensi vuoden hakuun.

Vierailija
39/51 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitustapaa, sanavalintoja yms voidaan käyttää muodostamaan tunniste. Sitten kun kouluun pääseeen kokeita verrataan pääsykokeisiin alkaa nousta punalamppuja.

Oikeasti luulet, että siellä on aikaa alkaa tällaista analyysiä tekemään. Ja vieläpä rahaa palkata joku tekemään se työ. Kyllä nyt on niin että ne jotka saavat opiskelupaikan, saavat sen pitää eikä kukaan pysty tai edes ala todistelemaan mitään vilppejä.

Vierailija
40/51 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tulossa ensin esseemuotoinen etäkoe, sitten aloituspaikkoihin nähden 2x määrä parhaiten pärjänneitä kutsutaan suullisiin kokeisiin (videopuheluun, jossa joutuu todistamaan henkilöllisyytensä). Suullisessa osuudessa ei voi vaihtaa vastauksiaan, mutta ne joutuu analysoimaan. Josset osaa selittää omien vastaustesi logiikkaa ja laajentaa sitä, niin jäät kiinni huijauksesta. Eli päästäksesi läpi huijaamalla, joutuisit erikseen opettelemaan haamukirjoittajasi vastaukset ja ymmärtämään syvällisesti mistä oli kysymys. Ja vielä olemaan samaa mieltä ja perustelemaan. Mikäli meinaat olla tässä vaiheessa hyvä, niin ehkä ois kannattanu jo alunperinkin kirjoittaa itse ne koevastaukset? Josset tajua aiheesta mitään, niin tuo kujalla olo paljastuu kyllä tässä vaiheessa ja jos 50 % osallistujista ois huijannu, niin ei sekään vielä maata kaada.

Kysymysten asettelussakin täytyy toki tänä vuonna ottaa huomioon, että kaikilla on netti ja koemateriaalit käytettävissä, joten mitään helposti googlattavaa on turha edes kysyä. Ja harvempi alaa jo opiskeleva tai alalla työskenteleväkään jaksaa lukea tätä koko aluetta (tätä lukemista oli aika paljon) pysyäkseen kärryillä mistä oli kyse, kun kokeessa aika tuskin riittää sitä alkaa selvittämään. Tai aikamoista tuntipalkkaa saa maksaa että etukäteen vapaa-ajallaan rupeaa näitä lukemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan